Helling Vliegen Zoutelande

vandaag Woensdag 18 Juni, was het weer zalig om te vliegen in Zoutelande , goed windeke
en eindelijk was er iemand ook bezig, met een oude zwever ( die trouwens goed vloog ) de
wind was wel 5 bf Z.W.

vandaag Woensdag 18 Juni, was het weer zalig om te vliegen in Zoutelande , goed windeke
en eindelijk was er iemand ook bezig, met een oude zwever ( die trouwens goed vloog ) de
wind was wel 5 bf Z.W.

kun je daar ook met motorvliegtuigen komen vliegen? calmato laten landen in de duinen lijkt me wel leuk...

Niet doen Drestar
1. Er is teweinig plaats om te landen
2. (de allerbelangrijkste) Indien er motortoestellen daar verschijnen zullen de zwevers binnen de kortste keren worden geweerd.

Kennelijk weet jij niet wat hellingzweven inhoudt.
Ga eerst maar eens kijken op die bult, dan kun je je conclusie trekken.

Verziek het niet voor de echte zweefliefhebbers.

Grt Frank

stoute andre , ons niet komen kl.... he
zweverke aanschaffen he, bij NOORDERWIND op de Griete
en ZUID- WEST rijden we tesamen naar ZOUTELANDE
CALMATO IN zoutelande Foei drestar

Ik denk dat Drestar een paar mensen aan het dizzen is en dat lukt dan aardig!
Indien niet... dan nog maar even duidelijk: motorkisten op de helling is absoluut '' not done" en slaat ook nergens op.
Alleen een elektro als ontsnappingsmotor is misschien acceptabel, maar ook eigenlijk voor mietjes.
Mocht iemand het toch in zijn hoofd halen om met zoiets pathetisch als een Calmato op de helling te verschijnen......van mij mogen alle passende maatregelen getroffen worden en ik heb niks gezien!

Ik denk dat Drestar een paar mensen aan het dizzen is en dat lukt dan aardig!
bij mij niet hoor , ik ken DRESTAR, eigenlijk is het Andre .
wij zullen eens afspreken , en hem een zwevertje in de handen steken, en dan hem doen landen op zijn vierkante meter, ( doe maar een lange broek aan, voor het geval als het doornlanding word )

Gisteravond nog even 3 kwartier gevlogen, mooi weer en genoeg wind, was voor mij lang geleden dat ik op de duin heb gestaan. Hoop dat de wind een poosje ZW blijft.

Zoutelande, mis ik!!!!! (Al is het hellingen hier in Whitereia park-Porirua nog wel even een poepje vetter; hoog, super steil, maar 'toplandings' only!)

mzzl, R

Hallo allemaal

Wie kan mijn vertellen hoe je het beste kunt landen op het stand bij zoutelanden?
Tegen de wind in, maar dan zit je zo in zee?!!
Of parallel op de duin, daan gaat gaat hij nog al snel?

Ben hier voor een vankantie van een week
Gisteren met een zwever gevlogen van 2 meter, ging lekker.
Maar tegen de tijd dat ik wilden gaan landen na een uur vliegen
was ik nog wat aan het stunten en kwam hij wel heel dicht bij de duin
Ik trok hem omhoog en net boven de duin ( een meter) hat hij zijn hoogste
punt en had ik hem gedraai en met de neus omlaag.
Maar de wind blies hem de duin op.
Hij kwan met op het rantje van de duin terecht, 20 cm langs een paaltje
gelukig een schaden!!!!!!

Dus wie heeft een paar tips op goed op het stand te landen

Hallo Richel,

gaan vliegen bij laagwater, langs de trap naar beneden lopen en op het strand landen.
Parallel aan het duin vliegen, duwen om hoogte te verliezen, en tenslotte op de wind zetten en neerzetten.
Onderzijde van de romp beschermen met tape. Zand = schuurpapier.

Uiteraard erop letten dat het niet (te) druk is op het strand.

Veel plezier daarzo.

Grt Frank

Bedankt voor de tips Frank.

Zal morgen eens gaan proberen.
Het is vandaag wel er slecht hier, regen en veel te veel wind

ik stond gisten achter de stand hutjes iets omhoog op de duin.
Zit op camping Valkenisse
Grt Richel

Ja morgen is 3 sep.
Wil je dan ook komen vliegen ?
kunnen we iets afspreken, geef maar een tijd.

Nou niet snel te hard!
volgens mijn wordt het steeds lastiger om te landen bij harde wind.

vandaag heeft het al de hele dag geregend, maar even naar middelburg geweest
Maar morgen moet het droog zij zo als ze voorspellen

Grt Richel

Wie kan mijn vertellen hoe je het beste kunt landen op het stand bij zoutelanden?
Ik vlieg niet op Zoutelande, maar wel op Langevelderslag aan het strand. Hier is meestal goed op het duin te landen, maar ik heb ook wel vanaf het strand gevlogen.
Probleem is dat het ruim voor het duin nog altijd stijgt, en bij wat hardere wind moet je echt heel veel gaan duwen om je kist beneden te krijgen met als gevolg hoge vliegsnelheden. Zelf kies ik ervoor om boven zee langzaam mijn hoogte kwijt te raken, als ik nog een paar meter hoogte heb (niet teveel!) de kist langzaam tot boven het strand laten drijven en dan neerzetten. Het blijft lastig. Remkleppen helpen hier enorm. Vaak land je wel wat getraverseerd, maar bij een goed windje is je grondsnelheid nog maar heel laag dus is een getraverseerde landing niet zo erg.

Back