Helling Vliegen Zoutelande

OK, 4 maart as als de wind gunstig is heb ik tijd!!!! Wie is er ook bij ??? (als we komen komen we met 3-4 man) en misschien wel meer.

PS Na afloop weet ik een leuk tentje in Vlissingen waar we wat na kunnen borrelen cq goedkoop een maaltijd kunnen nemen!!

Veel te lang geleden dat we aan de helling hebben gestaan en hopen dat de wind goed staat!

simendewulf zei:
vandaag geweest, en zeer goed om te vliegen, wel was ik gans terug alleen,
als ge al die gasten daar mocht zien die reageerden op de offic. plek , dan zou er meer volk zijn .

Tsja van maandag t/m vrijdag werken.... :(

Henk

Hallo,

Vorige week woensdagmiddag ben ik samen met Marten in zoutelande wezen vliegen, in het begin regen maar daarna mooi weer en perfecte wind, heerlijk gevlogen en geen andere vliegers gezien. Deze woensdagmiddag zijn de vooruitzichten ook goed, WZW 6 bft. en een wolkje met een zonnetje en misschien nog een paar buien. Als de voorspelling goed blijven zijn wij woensdag weer van de partij.

mvg,

Eric

(ps.: met WZW wind vliegen wij op de oude vertrouwde plek omdat de wind daar dan iets beter pal op de duin staat)

(ps.: met WZW wind vliegen wij op de oude vertrouwde plek omdat de wind daar dan iets beter pal op de duin staat)
(ps. : ik vlieg niet graag op de officieele plek , lijkt net een gevangenis, rondom in de draad )

Het ziet er goed uit! wind gunstig 's morgens zon en 's middags misschien een buitje (behalve in Zeeland)

Ik moet dit weekend nog 2 shiftjes van 0600 tot 1800 doen dus kan jammer genoeg niet van de partij zijn.

Bid echter mee voor goede wind en vele geslaagde vluchten.

Vanaf Maandag 8 dagen vrij.
Dus als er dan nog iemand zoekt te gaan hellingen laat het me dan ff weten.

Greetz

Tim

even vraagteken Norbert... Ze voorspellen 's morgens de zon. Ik zag nu op de weersberichten dat de wind naar zuidoost draait.

Het is ruim een uurtje rijden vanaf hier. dus als we hier rond 10 wegrijden zouden we in principe rond 11.00 uur daar kunnen zijn.

Als er nog meer lieden die kant op willen rijden?? ik heb een paar carpoolplaatsen vrij ;-)

wind genoeg voor morgen, maar ik vrees een beetje uit de verkeerde richting
VOORMIDDAG ------- ZW 6 Bf en lichte regen
NAMIDDAG ---------- NW 5 Bf en lichte regen
voor Maandag ziet het er beter uit, maar er zijn mensen die nog werken ook zeker !!!!

volgende keer beter norbert ;-)

wind draait idd naar zuidoost... waarschijnlijk dat wij deze keer ook verstek laten gaan.

jammer jammer jammer

hier bij mij is het nog altijd ZZO, is dit ook goed, ik dacht ZUID-WEST het beste
ja is nu 153 ° en de windsnelheid is 6,70 m = 4 bf
met windstoten van 8,60 m = 5 bf

De beste wind is ZW, WZW kan ook nog, ZZW wordt wat lastiger. Vliegen kan dus tussen ZZW en WZW maar als ze ZZW voorspellen blijf ik liever thuis, voorspellen ze WZW dan ga ik wel vliegen. Voorlopig voorspellen ze pas komende zondag weer goede wind (ZW).
Vorige week woensdag stond er ook perfecte wind en bovendien was het mooi weer, helaas helaas hadden wij geen auto en konden we dus niet aanwezig zijn.

Dit weekend ziet er best goed uit inderdaad.

Misschien wel makkelijk, deze sites gebruik ik meestal als weer en wind voorspellers:

www.weer.nl -> meer
http://www.windguru.com/int/index.php?sc=48325
www.watersportweer.nl
http://www.weer.nl/nl/home/weer/nederland/actueel_en_verwacht_weer.html
www.windfinder.com -> nederland -> vlissingen (aanklikken op kaart)
http://www.weeronline.nl/nlnlaaz.htm -> vlissingen

Het gemiddelde van wat deze voorspellen komt meestal redelijk overeen met de werkelijkheid.

mvg,

Eric

Back