Helling Vliegen Zoutelande

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door simendewulf, 21 jan 2007.

  1. allrounder_w.l.c.

    allrounder_w.l.c.

    Lid geworden:
    8 feb 2007
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lent - Nijmegen
    morgen ochtend eens even kijken hoe het gaat met onze vleugeltjes op de helling in de buurt( niet al te grote helling) ik vertel nog wel hoe het ging.
     
  2. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    Gisteren ( zaterdag ) heerlijk gevlogen op de MVC Delta vliegplek.
    Wind bijna recht uit zee, lekker windje.

    Waar was iedereen? Mooier kan je het niet krijgen. Of ben ik de enige die niet met een F3B daar vliegt.
    Ik was daar helemaal alleen 8O 8O 8O 8O 8O

    Ik heb daar heerlijk gevlogen met m'n X'race van Airtech 1,50m ook wel bekend als Toplight Standard ( zwevertje is bekend onder 8 namen).

    Lekker gevlogen, op het stand landen zag ik niet zitten, dus maar (schuin) tegen de helling op landen alpinestijl.
    De eerste keer, na flink oefenen met aanvliegrondjes, ging perfect: slechts 2 meter schuin voor de box geland.
    De 2e keer ging net wat minder: bij het aanvliegen pakte ik met een vleugeltip een struikje mee ==> lucht-pirouette.
    Hierdoor belande het zwevertje 8 meter onder de box.
    In totaal met 2 vluchten bijna 2 uur airtime gehad.

    Ik vind het mooie plek, alleen de reistijd van 2,5 uur is wat aan de lange kant, de heenreis is niet erg maar de terugreis is toch wel vermoeiend. Een volgende keer kom ik wel als we met wat mensen hebben afgesproken en dan hoop ik de Booby(EPP) ook af te hebben.

    Hans.
     
  3. MrSat

    MrSat

    Lid geworden:
    20 mei 2004
    Berichten:
    359
    Locatie:
    Brabant
    Zoals gewoonlijk staan er volgens mij niet veel mensen op de Delta plek. Volgens mij vind je je iets verderop...... ;-)

    Als je gaat meld het dan even op de site! idd alleen is zo maar alleen ;-) geld denk ik voor iedereen.
     
  4. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.970
    Locatie:
    evergem
    ik zat te wachten op reacties, dus niets geweest
    volgende keer spreek ik met mijzelf af
     
  5. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    Swulf,
    ik wist het zelf eigenlijk ook nog niet.
    Maar ik moest ergens naar Capelle a/d IJssel en diep Brabant in, dus ik dacht dan ben ik in de richting en kan ik even gaan kijken bij West-Kapelle. 's Ochtends toch nog maar een zwever in de auto gelegd en weggereden.
    Even daarna kreeg ik een sms-je dat mijn afspraak in Brabant niet door ging, dus toen via Capelle a/d IJssel naar Zoutelande gereden. Niet helemaa de meest logische route maar ik heb nu eenmaal geen hekel aan autorijden.
    Sinds 2 weken een andere lease-auto. Ik heb de auto en het leasecontract van een uittredende collega overgenomen. een Toyota Prius van voor juli 2006, tot die datum hoefde er geen BPM te worden betaald bij aanschaf van een Prius. Een subsidie van de NL'se staat voor schonere auto's. Dat scheelde geld in het leasecontract en in de fiscale bijtelling in vergelijking met een nieuwe Prius.
    Een vliegmaat omschreef de auto vanwege alle elektronische snufjes en toeters en bellen als een echte auto voor een modelbouwer.
    Ik ben er nog steeds erg blij mee. ( Nieuw speeltje !!)

    Simen de volgende keer geef ik een gil.

    Maar vliegen de mensen in dit draadje nu in West-Kapelle of toch nog steeds op de oude plek in Zoutelande?
    Dat is mij nu niet geheel duidelijk.

    Hans.
     
  6. allrounder_w.l.c.

    allrounder_w.l.c.

    Lid geworden:
    8 feb 2007
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lent - Nijmegen
    heey,

    vandaag gevlogen hier in winterswijk op een redelijke bult. ging zeker lekker! alleen beetje last met al die struikjes :p
    de wolf k10's vliegen super :D
     
  7. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.970
    Locatie:
    evergem
    sssssssssttttt, ik vlieg het meest in Zoutelande ( meest ruimte om boven te landen op de duin )
     
  8. Waar is dat in WW?
     
  9. allrounder_w.l.c.

    allrounder_w.l.c.

    Lid geworden:
    8 feb 2007
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lent - Nijmegen
    ik denk dat je wel weet waar de obelink zit in winterswijk? nou, daar achter zit een redelijk(hoog genoeg) hoge bult waar ooit al eens een vuilnisbelt heeft gezeten. nu ligt er een laag gras op en kun je er met lichte modellen zeer goed vliegen bij een goede wind. de beste windrichting is ZW.

    gr dragonf3b
     
  10. allrounder_w.l.c.

    allrounder_w.l.c.

    Lid geworden:
    8 feb 2007
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lent - Nijmegen
    heey zoutelanders,

    hoe is het weer daar in het zuiden? is het al droog met een heeerlijke strakke wind?
    hier in winterswijk bijna droog met een windje waar nog wel ietsje meer bij kan. maar strx toch maar ff kijken hoe het gaat :p

    gr dragon
     
  11. janneman

    janneman

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Middelburg (Zeeland)
    WNW 6 en buien

    Janneman :zon:
     
  12. allrounder_w.l.c.

    allrounder_w.l.c.

    Lid geworden:
    8 feb 2007
    Berichten:
    295
    Locatie:
    Lent - Nijmegen
    jammer van die buien! dus geen vliegweer daar in het zuiden vandaag..?
     
  13. Eric Poppe

    Eric Poppe

    Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Arnemuiden
    Morgen staat er een redelijke noordenwind (5bft), ik ga waarschijnlijk even in de buurt van Vrouwenpolder kijken. Niet zulke hoge duinen als in Zoutelande maar je moet wat bij gebrek aan ZW wind. Zijn er misschien nog meer die morgen gaan hellingen in Zeeland? Eventueel kan ik de exacte locatie doorgeven waar ik ga vliegen.

    gr.

    Eric
     
    alex1980 vindt dit leuk.
  14. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Heren,

    Over helling-locaties gesproken, ik heb mij eens verdiept in Google-maps en heb (als 'hulp' van site beheerder Theo) een kaartje gemaakt van DLG-ers en DLG vliegvelden in NL.
    Kijk eens op de www.F3K.nl site

    Zo iets is voor hellingvlieglocaties kinderlijk eenvoudig in elkaar te zetten.
    Is dat wat? Misschien kan iemand dat op een geschikte site zetten?

    't is maar een idee :?

    Leon
     
  15. janneman

    janneman

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    798
    Locatie:
    Middelburg (Zeeland)
    Misschien ligt het aan mij maar de site werkt van geen kant.
    Krijg elke keer "kan de site niet vieden"


    Ben overigens wel ge intresseerd in de helling in Vrouwenpolder, dus als Eric die even door wilt geven dan graag.
    Kan morgen niet komen daar ik druk doende ben voor het Paasweekend.

    Janneman :zon:
     
  16. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Als ik mij niet vergis moet het ook lukken bij Nieuw Haamstede.

    Neem dan de strandovergang (verklikkerpad) waar de badweg overgaat in de strandweg. Ik weet niet hoe hoog de duinen daar precies zijn omdat ik daar nog niet gevlogen heb. Vanaf de parking naar het hoogste punt was mij te ver lopen toen en het was ook druk in die buurt. En anders meer richting Rennesse bij het duinhoevepad, maar houd er rekening mee dat dit in de zomers druk bezette stranden zijn..
     
  17. MrSat

    MrSat

    Lid geworden:
    20 mei 2004
    Berichten:
    359
    Locatie:
    Brabant
    Het is weer tijd voor helling te vliegen...... ZW en windkracht 4!!! :p


    Vandaag zijn we te vinden (oude plek) aan de helling in Zoutelande.......
     
  18. Eric Poppe

    Eric Poppe

    Lid geworden:
    31 mrt 2005
    Berichten:
    156
    Locatie:
    Arnemuiden
    Hoe was het gister in Zoutelande? Lijkt me dat het goed waaide! Volgend weekend ziet er niet zo goed uit, maar aanstaande donderdag en vrijdag lijkt het vooralsnog ook ZW 4-5 bft te worden. Misschien dat ik in de namiddag/avond nog even ga vliegen.

    Het wordt tijd voor een hellingzweefmeeting! Ik hou de wind in de gaten!
     
  19. MrSat

    MrSat

    Lid geworden:
    20 mei 2004
    Berichten:
    359
    Locatie:
    Brabant
    Het was er weer ouderwets Eric........ ;-) Wind perfect en stralend zonnetje . ik ben zelfs verbrand!


    Echt tijd voor een reuniƫ ;-)
     
  20. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Wanneer, wel graag in een weekend, ook namens mijn vliegbuddy Roy Brown.
     

Deel Deze Pagina