Helling Vliegen Zoutelande

helling

Morgen maar weer eens...zw 5-6 aan de kust.

Wie is er in de buurt? wie heeft er zin in een uurtje of wat langs de
duinen te scheuren? :cool:.

zin wel ;) maar ik opteer dan toch de helling in henry chapelle ;) daar is ruimte zat om te landen

Wellicht komen we zaterdag 17 nov. met een delegatie vanuit Weert naar de bult.
Komen er nog 'locals'?
Uiteraard alleen als de omstandigheden positief zijn.

Grtz Frank

helling

Ben er ook,en het gaat druk worden als het weer mee zit :D,alle piloten uit de omgeving van Weert heb ik begrepen.....

En wie nog meer op deze meeting??

Groet,jan-willem.

Bij twijfel niet inhalen, zeker niet over een stuk van 200km.
Ook wegens een aantal afmeldingen en een windkrachtvoorspelling van 14 knoopjes ZZW gaan we ons bezoekje een andermaal een weekje opschuiven. Dat wordt dan zaterdag 24 november.

Overigens, ik heb m'n Serval omgebouwd tot duinenscheurijzer:

full

Voor diegenen die morgen gaan vliegen: veel lift en plezier toegewenst.

Frank

Laatst bewerkt door een moderator:
haha, helemaal raak!
Warme choco met slagroom, daar staat die strandtent toch om bekend..?

Het tweede filmke van die gast in Brouwersdamm(!) is ook heel leuk!

Grtz Frank

Ik snap die kerel niet hoor. Na de landing op het strand lekker warmen met een versnapering in de Neptunus....

Is dat daar de angewezen werkwijze: landen op het strand ? Als ik nl de methode van die duitser zie, dan durf ik er bij wijze van spreken niet aan te beginnen... Terwijl ik toch stilaan aan hellingzweven begin te denken. Zoutelande is voor mij vanuit Oost-Vlaanderen niet zo heel ver, maar er moet toch een beetje een landingsplekje zijn....

De aangewezen werkwijze in Zoutelande:
schuimpjes land je boven op het duin en voor duurdere toestellen loop je de trap af (+/- 140 treden!) om op het strand te landen.

Dat is inderdaad de fijnste plek.
Echter, hier is ook een officiele startplek voor bemande hanggliders en parapenters.
En er zijn al vele discussies hierover geweest of je zomaar tussen de parapenters kunt gaan vliegen. Ik vind van niet en zeker niet als het er meerderen worden.
Daarom kun je in deze situatie uitwijken naar de startplek nabij Hotel Zuiderduin aan De Bucksweg. Ook een officiele KNVVL startplek, maar nu voor modelvliegtuigen. Het duin is hier half zo hoog als bij de Meerpaal, maar voldoet prima om mooie helling vluchten te maken.
Deze startplek is tot stand gekomen met dank aan vliegclub Delta en de KNVVL.

Back