Helling Vliegen Zoutelande

helling

Dag Berrie,

D'as een heel strak plan ;),campingterrein aflopen,duin op,ff uithijgen,
en kist weggooien.....nu maar hopen op een stevige bries uit het Zuidwesten.
Als het zover is pb je maar,kom ik er bij staan.
je staat daar +/- 55m hoog op de mooiste helling van NL:yes:.

Groet jan-willem.

Op Zoutelande is het de officiele Knvvl startplaats voor parapenters en een mooie locatie voor de modelbouw. wel even rekening houden met elkaar......
Dit weekeind zit ik in een strandhuisje bij De Nolle(Vlissingen)
Misschien kan ik mij losrukken van het gezin en een uurtje naar Zoutelande komen.
Ik heb een Hype Fox die geschikt is voor dit werk....

De camping De Nolle is ook geschikt om je caravan weg te zetten en bovendien denk ik een stuk goedkoper dan de andere campings in de buurt. Je moet dan wel met de auto 5 km rijden voor de helling in Zoutelande.

De camping De Nolle is ook geschikt om je caravan weg te zetten en bovendien denk ik een stuk goedkoper dan de andere campings in de buurt. Je moet dan wel met de auto 5 km rijden voor de helling in Zoutelande.

Dat houd ik even in de gaten. Als het weer goed is tzt, overleg ik wel met de "Manager Team Chaos". Een camping moet voor de kinders ook wat te bieden hebben. Ze moeten lekker buiten kunnen spelen. Meer hebben we niet nodig.

De camping De Nolle is voor kleine kinderen mogelijk minder geschikt.... echter binnen 100 m zit je op de boulevard en strand van Vlissingen. Het ligt er dus aan hoe oud ze zijn.
Hopen dat het weer mooi blijft en de wind uit de goede hoek gaat komen.

Wat denken jullie? Gaat de wind de goede hoek in komende week?

Hij lijkt mij te zuidelijk...

Of kan er bij de Spuikom, onder Ritthem, ook gevlogen worden??

Laatst bewerkt:
Wat denken jullie? Gaat de wind de goede hoek in komende week?

Hij lijkt mij te zuidelijk...

Of kan er bij de Spuikom, onder Ritthem, ook gevlogen worden??

Hi Berrie, morgen staat de wind goed voor Zoutelande, zeker niet te zuidelijk!
En ook hard genoeg dus geen parapenters ;-)

hoi berrie, het kriebelt precies? :D

is dit de eerste keer dat je in zoutelande gaat vliegen?

Zit ook te denken om er zondag naar toe te gaan..... volgens de berichten die ik krijg lijkt het dan redelijk tot goed te zijn.

Hoi berrie, op de parapante startplek kan je toestellen tot 2m parkeren als je flaps hebt... groter en je moet opt strand landen.... geen lachertje met de trappen

Ja, Zoutelande wordt de eerste keer.

De kans is groot dat ik het zondag ook de eerste keer kom proberen. Breng dan Hype-Wow-kloon (HK Dynamic-S) mee. Beetje nadeel: eerste keer met die kist, eerste keer op Zoutelande. Maar ja: als het landen boven niet lukt zet ik hem wel beneden neer zeker ;-)

Kan iemand me zeggen waar ik best parkeer ? En kan ik daar met een camper terecht ?

Dat hangt ervan af waar je gaat, ga je op de officiele modelvliegplek dan kun je bij dat hotel parkeren. Ga je op de parapente plek dan moet je beneden bij de campings op de weg een plekje zoeken.

Mijn voorkeur gaat nu naar de officiele modelvliegplek, en niet bij de parapente plek. Dit om problemen met die gasten te voorkomen. Zoals het er nu voorstaat ben ik er zondag ook....

Die trappen heb ik al vaker afgelopen onder het vliegen door om te landen op het strand.....

Dat hangt ervan af waar je gaat, ga je op de officiele modelvliegplek dan kun je bij dat hotel parkeren. Ga je op de parapente plek dan moet je beneden bij de campings op de weg een plekje zoeken.

Mijn voorkeur gaat nu naar de officiele modelvliegplek, en niet bij de parapente plek. Dit om problemen met die gasten te voorkomen. Zoals het er nu voorstaat ben ik er zondag ook....

Die trappen heb ik al vaker afgelopen onder het vliegen door om te landen op het strand.....

Waar is de "officiele modelvliegplek" dan precies ????

Ik heb ook erg veel zin om morgen af te komen! Zal er nog eens over nadenken...
Hoe laat wordt er gevlogen?

Achter het hotel aan de bucksweg. Daar staat ook een bord van de KNVvL en modelvliegclub Delta boven op het duin op de startplek.

Back