Helling Vliegen Zoutelande

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door simendewulf, 21 jan 2007.

  1. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Ik ga op beide hellingen kijken, daar waar ik de meeste vliegers tegenkom zal ik misschien mee vliegen. Ik neem mijn MPX Xeno en de verzwaarde easyglider mee..... De andere zwevers zijn er nog niet klaar voor.....
     
  2. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Ik ben op het strand aan de noordzijde van zoutelande. Bij een soort vuurtoren. Ik zie niemand. Waar moet ik zijn.
     
  3. capglider

    capglider

    Lid geworden:
    29 aug 2012
    Berichten:
    123
    Locatie:
    Merelbeke, België
    Ben er vandaag geweest

    Vandaag vroeg uit de veren en reeds om 9u op de "officiele startplaats" in Zoutelande. Heerlijk gevlogen van 9u15 tot 11u: twee vluchtjes van ong. 50 minuten en dan nog vaststellen dat er 90% lipo-capaciteit over is.

    Tot 11u was ik er in elk geval moederziel alleen.... Ook bij het verder afspeuren van de duin geen vliegbeweging gezien. Wind en andere factoren zaten nochtans perfect en ik heb twee uur met mijn snoet lekker in het zonnetje gestaan :)

    Ik kom zeker terug. Ben naderhand eens gaan informeren bij camping Janse: wat jammer dat die sluiten tussen 3/11 en ong. eind maart. Dat is de ideale plek om met de camper te gaan staan: 5 min stappen naar de startplaats !

    En de HK Dynamic-S heeft het voortreffelijk gedaan: wat mij betreft voor mij en voor deze omstandigheden een ideaal kistje !!! Landen op de startplaats zal nog veeeeel oefening vergen. Ik heb zekerheidshalve het strand gebruikt :):)
     
  4. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Uiteindelijk belandde ik op de spot bij de parapenters. Na even een kletspraatje met ze te hebben gemaakt ben ik 1 heuveltje noordelijker gaan staan en heb daar de Furio de lucht in geschoven. De wind stond helaas onder 45° op de helling. Maar als je zoveel ruimte hebt als daar, dan kun je nog best heel aardig vliegen. Landen heb ik beneden op het strand gedaan. Boven op de duin zag ik niet zitten, met al die doornstruiken, paaltjes, prikkeldraad en wandelaars. Het was niet grappig om vliegend de trap af te lopen. Op het strand heb je natuurlijk veel ruimte om te landen. Zand op mijn zwevers blijf ik onplezierig vinden, maar het hoort er nu eenmaal bij. Voor de rest van de week blijft de wind niet ideaal, mogelijk zelfs nog zuidelijker. Jammer, maar wie weet wijzigt het nog.

    Om te vliegen is de plek fantastisch. Als de wind daar goed staat en stevig door waait dan kan je er echt alles vliegen!
     
  5. capglider

    capglider

    Lid geworden:
    29 aug 2012
    Berichten:
    123
    Locatie:
    Merelbeke, België
    Op de officiele startplek stond de wind tussen 9 en 11 nagenoeg perfect ! Ik heb me het landen nog makkelijker gemaakt: gewoon boven blijven staan en de zwever beneden neergezet. Dan met een speedwandelinkje gaan halen. Toch ook niet echt simpel, de diepte is niet eenvoudig in te schatten, maar wel plaats genoeg, zeker 's morgens zo vroeg...
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2013
  6. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Ik was op beide hellingen, eerst bij de parapenters zo rond 11 uur, niemand aanwezig, ook geen parapenters. Daarna doorgegaan naar de officiele plek en ook daar niemand aanwezig. Daar eerst maar een hapje gaan eten met de vrouw in de strandtent Neptunes. Daarna nog een hele tijd boven op het duin gestaan. Helaas niet kunnen vliegen, de zon verblinde mij te erg en ik was helaas mijn zonnebril vergeten, die lag dus nog in de bus in Limburg.........
    Na een uurtje of zo ben ik maar weer met de vrouw naar de parapent plek gegaan en heb staan genieten van het parapenten. Berrie heb ik ook gezien en die ging daarna inderdaad een bult verder op aanwijzen van de parapenters.
    Zo tussen 3 en 4 uur begon het te betrekken en hielden wij het voor gezien en zijn we via een omweg weer naar huis gereden. Bij thuiskomst waren we beide redelijk vermoeid door de wandelingen en het mooie weer.
     
  7. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Dan ben ik dus toch nog gespot door mbf-er. Jammer dat we elkaar niet hebben ontmoet.

    Waar is nu de officiële startplek? Ik vroeg dat aan de parapenters maar die wisten het ook niet. Ik ben gisteren een keer zoutelande van het vuurtorentje tot net voor de grote duin op en neer gedraaft. Mijn auto drie keer geparkeerd, van noord tot uiteindelijk in het zuiden bij het beach hotel. Ik zou de volgende keer graag in één keer op de goede plek staan.
     
  8. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Die is aan de Bucksweg achter hotel Zuiderduin, tussen het strandpavilioen Beachclub Zuiderduin en het strandpavilioen Neptunes. Er staat daar een klein bordje met uitleg van de KNVvL en MVC Delta uit Middelburg en een frequentie bord voor de 35 Mhz band.

    Wij stonden redelijk dicht bij het bord van de parapente plek toen je kwam aanwandelen. Ik had zo een licht gekleurd fleece-vest aan.
     
  9. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Welk hotel is dat. Ik heb gisteren bij het voetbal veld geparkeerd. Daar was ook een hotel.....
     
  10. capglider

    capglider

    Lid geworden:
    29 aug 2012
    Berichten:
    123
    Locatie:
    Merelbeke, België
    Adres hotel Zuiderduin is "De Bucksweg". Je parkeert aan het hotel, dan volg je het pad tot aan de duin, aan de duin links, tot aan de eerste trap. Die ga je op en dan boven nog eens een meter of 70 naar links en je bent er: de plek is bijna enkel te herkennen aan het bordje van de club. Van parking tot startplaats is het 5 min stappen...

    Niet vergeten: als je het correct wil spelen: eerst aan receptie hotel informeren voor het lidmaatschap van club delta, want anders kan je nog eens terug stappen :p
     
  11. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Dus nog verder noordelijk dan ik geweest ben!

    Contactgegevens van Zuiderduin Beachhotel in Westkapelle, provincie Zeeland

    Hoe moet ik dat zien? Moet je lid zijn van Delta om daar te kunnen vliegen, of is er een soort meldplicht.
     
  12. peterk

    peterk

    Lid geworden:
    12 aug 2005
    Berichten:
    186
    Locatie:
    Oostkapelle
    Hallo Berrie,

    Ik zie dat je in de buurt bent.
    De officiële plek (als je hem al niet gevonden hebt) ligt bijna halverwege Zoutelande en Westkapelle.
    Dat melden bij het hotel is inmiddels achterhaald.

    Peter
     
  13. Berrie

    Berrie Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 feb 2004
    Berichten:
    4.483
    Locatie:
    Schoonhoven
    Vandaag ben ik dan eindelijk op de officiële plek geweest. Om te vliegen was de wind te zuidelijk. De helling zelf is erg mooi. Helaas niet zo hoog als de startplek voor de parapenters. Op de officiële spot kun je denk ik goed ds vliegen. Heeft iemand dat daar al eens geprobeerd?
     
  14. fireforx309

    fireforx309 Guest

    ik geloof van wel... ik dacht te herrineren dat iemand dit enkele jaren terug al geprobeerd heeft. is zelfs op het forum gepaseerd.
    en dat ging inderdaad als ik me niet vergis.
     
  15. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Mooi dat je die plek nu ook gevonden hebt. Had ik dat geweten zondag dan had ik je er nog heen gebracht, maar we stonden toen eigenlijk ook op het punt van weggaan.

    Dat DS-en op die plek zat ik ook al aan te denken, maar dat moet daar goed kunnen. Wel natuurlijk opletten met de wandelaars als het zo is als zondag.
     
  16. capglider

    capglider

    Lid geworden:
    29 aug 2012
    Berichten:
    123
    Locatie:
    Merelbeke, België
    DS-vliegen ???? Ik ben nog niet zo lang geleden herstart met de hobby, die term zegt me niets :rolleyes:
     
  17. Erik 3D

    Erik 3D

    Lid geworden:
    21 feb 2007
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Wormer
    DS = Dynamic Soaring.
    m.v.g. Erik
     
  18. capglider

    capglider

    Lid geworden:
    29 aug 2012
    Berichten:
    123
    Locatie:
    Merelbeke, België
    Ik vind alle hellingzweven zo al dynamic genoeg :shock:
     
  19. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - België - EBZW
  20. jan-willem

    jan-willem

    Lid geworden:
    19 mrt 2008
    Berichten:
    160
    Locatie:
    westkapelle
    helling

    Als de verwachting voor zaterdagmorgen zo blijft zw.5-6, sta ik aan de helling op de parapentplaats. mét Hawker Hunter en Destiny ;).

    Nog meer piloten?

    Groet,jan-willem.
     

Deel Deze Pagina