Op bladzijde 11 van dit draadje staat dit: Hellingzweefplekken - Google Maps
En dat geeft duidelijk weer waar je zijn moet
En dat geeft duidelijk weer waar je zijn moet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Met een kanttekening:
De plek bij de Bucksweg is de officiële KNVvL modelvliegplek, er moet ook een bord staan. (Ben er zelf nooit geweest...)
De andere plek is een veel hoger duin. Dat is op zich aantrekkelijk, alleen deze plek is de officiële startplaats van deltavliegers en schermvliegers. Het zal vaak genoeg voorkomen dat er goed te vliegen valt maar er geen delta- of schermvliegers zijn; dan zal er waarschijnlijk niemand mee zitten als je daar met een modelzwever vliegt. Maar zogauw er 1:1 medevliegers zijn loont het de moeite om even een paar dingen af te spreken. En als er echt een aantal delta's en parapentes vliegen lijkt het me een beter idee om naar De Bucksweg te gaan.
Ikzelf zit week 16, de week ervoor, in Zeeuws Vlaanderen, en bij geschikte wind zal ik misschien wel eens naar Zoutelande rijden, want een paar modellen zullen zeker meekomen.
Op de schermvliegersplek kun je ook via de trap naar beneden lopen.
Er is echter een verschil: het aantal treden is aanzienlijk meer dan op de KNVVL plek nabij hotel Zuiderduin: 110 stuks. (bij Zuiderduin heb ik ze nooit geteld..)
En nu het goede nieuws: Van 12 t/m 16 mei zitten we weer in Zoutelande!!!!!!
Jan Willem en Evert (en anderen..), here we come...
Grtzz Frank
Nou Frank tot dan, ik heb m'n microfloh klaar......
Ik denk dat ik donderdag met mijn vrouwtje eens naar Zoutelande rijd. Het wordt toch lekker voorjaarsweer.
Van haar mag ik EEN vliegtuig meenemen... Is da nie lief?
Nu maar hopen dat het Windguru bij het juiste eind heeft... ;-)
Hoi,
Ik wilde misschie as vrijdag s'morgens gaan viegen in zoutelande.
Zijn er meer mensen die zin hebben om te gaan vliegen?
Ik ben namelijk niet ervaren met helling vliegen.
Gr, Thijs