Nadat ik al veel op LVS en de Slufter (toen het nog kon - snik- ) heb gevlogen was ik vandaag redelijk in de buurt van Zoutelande waardoor ik die plek eens een bezoek kon brengen. Ik heb gekozen voor de parapente plek bij de Duinweg. Wat opvalt is dat het duin veel steiler is dan LVS en ik denk driemaal zo hoog.
Ik heb gevlogen met mijn PSS-ME109. Je merkt meteen dat de lift hier veel beter is dan op bijvoorbeeld LVS. Dit valt vooralop bij rugvlucht, op LVS moet ik dan flink drukken en dan verlies je toch vrij snel hoogte. Hier was dat niet nodig, iets drukken en de kist blijft in rugvlucht mooi boven, na enige oefening kon ik zelfs inverted halfpipes vliegen, dat lukt mij op LVS zeker niet. Mooi uitzicht en prima wind. Heerlijk gevlogen met een stevig windje. Wat wel opvalt is dat het landen op de startplek wel een belevenis is. De ruimte is minimaal. Te ver naar achtern en je komt in bosjes terecht waar je je kist maar zo in verliest. Te ver naar voren en komt op de voorkant van het duin terecht die dan meteen zo steil is dat je een bergbeklimmersuitrusting nodig hebt om bij je kist te komen.
Ik snap dat er veel vliegers een buitenlanding op het strand maken, zeker met een "crunchy" kist. Dat is dan wel weer een aardig loopje met de trap.
Aangezien ik nogal lui van aard ben toch maar boven geland, eerst naar rechts gevlogen en over het pad net buiten de lift naar de startplek. Je zit dan wel vol in de rotor. Pakt de kist toch nog een struik net naast het pad. Dat is dan weer het voordeel van EPP versterkt met glasvezeltape

. Deze plek is zeker een omweg waard!! Maarten