Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gaat er nog iemand vliegen op Zoutelande vandaag? Wind staat goed, ik ben er rond de middag, locatie duinweg. Groeten, Maarten
Als je een zeilvlieger uit de lucht vliegt, is het in heel nederland gedaan met het hellingvliegen
Dit gaat niet over wat wel en niet mag. Dit gaat over risico's en mensenlevens. Daar hebben ze in Limburg toch ook wel eens van gehoord?Je mag daar alleen vliegen als je KNVVL lid bent op die bewuste plek.
Deze zin begrijp ik helemaal niet. Je moet naar Zoutelande omdat je lid bent van de Limburgse Federatie? En waarom zou je geen modelvlieger zijn?En aangezien dat ik lid ben van de Limburgse Federatie moeten we naar Zoutelande, dus zijn we volgens de KNVVL geen modelvliegers.
Je mag daar alleen vliegen als je KNVVL lid bent op die bewuste plek.
En aangezien dat ik lid ben van de Limburgse Federatie moeten we naar Zoutelande, dus zijn we volgens de KNVVL geen modelvliegers.
Ik ben niet de KNVvL, maar weet zeker dat ze liever hebben dat je als modelvlieger op de modelvliegstek vliegt in plaats van op de parapente plek.Wanneer er wat gebeurt met een modelvliegtuig op de parapente plek zal toch de KNVvL aangesproken worden, het is nu eenmaal de officieel erkende vertegenwoordiging van de modelvliegerij.
Als je 1:1 vliegt, is je blik over het algemeen gericht in vliegrichting; dat is ook waar eventuele andere luchtgebruikers vandaan komen. Als je RC vliegt, kijk je naar je toestel, en dat is doorgaans een heel andere richting dan waar eventuele medegebruikers vandaan komen. Ik heb niet gezegd dat je er niet op KAN letten, maar het is een stuk lastiger (en met sommige RC toestellen en in sommige weerskondities vrijwel onmogelijk). Veel zeil- en schermvliegers zijn zich hiervan niet bewust.Ik ben het niet met Bart eens dat je niet op de omgeving kan letten.
Je mag daar alleen vliegen als je KNVVL lid bent op die bewuste plek.
En aangezien dat ik lid ben van de Limburgse Federatie moeten we naar Zoutelande, dus zijn we volgens de KNVVL geen modelvliegers.
Mijn heren, voor de duidelijkheid: vóór dat ik ben gaan vliegen ben ik met de aanwezige zeil -, en schermvliegers gaan overleggen en ik heb eerst gevraagd of zij er bezwaar tegen hadden dat ik daar zou gaan vliegen. Dat bezwaar was er in het geheel niet. Vervolgens heb ik afgesproken dat ik ver naar buiten zou blijven vliegen, voor een model kan dat omdat de liftband breed genoeg is. Ik kan véél verder naar buiten vliegen dan een schermvlieger en ben niet eens in de buurt geweest van mandragend verkeer. Verder hecht ik veel waarde aan veiligheid dus op zo een dag geen capriolen uithalen en goed om je heen blijven kijken. Mijn ASW vliegt op rails en dan kan ik ondertussen goed de omgeving in de gaten houden. Dat moet op LVS trouwens ook als er meerdere modellen in de lucht zijn.
Ik ben het niet met Bart eens dat je niet op de omgeving kan letten.
Daarbij was er die dag bestuur van de KNvvL aanwezig (w.o. Maya de Best) en onder de zeilvliegers oude bekenden. Er was in het geheel geen bezwaar tegen mijn aanwezigheid. ik heb iets meer dan een beetje ervaring in hellingvliegenen weet heel goed wat ik kan en nog belangrijker: wat ik niét kan. Overigens zijn er voor LVS in overleg met de KNvvL destijds gedragsregels opgesteld voor modelvliegen in de nabijheid van mandragend verkeer. Wanneer er gehandeld wordt in de geest van die afspraken hoeven er m.i. geen problemen te ontstaan en die waren er ook niet. Waarom ik niet op de locatie Bucksweg ben gaan vliegen? Bucksweg is best leuk maar haalt het niet bij de duinweg......
Dat is ook wat ik probeerde te zeggen: zeil- of schermvliegers die niet toevallig óók RC vliegen kunnen niet echt beoordelen hoe veilig of onveilig de situatie is, ze weten niet in welke mate een RC vlieger is gefixeerd op zijn model.....en in dit geval, ongeacht de consensus met de zeilvliegers, was jij dat.
moet je die enorme ego van je af doen en er nog eens over nadenken.
Je hebt gelijk, ik weet niet precies hoe dat foutje is ontstaan maar ik heb het gecorrigeerd, het was een citaat van Dutchy.@Bart: als je mij citeert moet je het wel goed doen.
Ik ben zelf voorstander van genuanceerde discussie.
Wellicht iets voor een moderator om hier tegenop te treden.
Ik ga mij maar weer even richten op het Duitse forum.
Altijd leuk die mensen die reageren op situaties waar ze niet bij waren.
Veel geluk en doei.