Hellingvliegen in Oostenrijk.

Enkele beelden van vandaag:

DSC_4324_resized.JPG

He dat is een bekend hutje.

veel plezier nog

Terence

• Like
Reactions: jve
Tijdens ons tweede deel van de vakantie in Oostenrijk langs geweest bij het hier eerder genoemde Edelweiss.

volgens hun info folder is er 1 hang vliegplek, 1 motor vliegplek en 1 electro vliegplek. (bij "toeval" bij 2 van de 3 toevallig terecht gekomen voor we de folder hadden)
De helling ligt vrij laag en redelijk dicht bij het dorp en kan in mijn ogen lang niet tippen aan de vlieg plekken die ik met Gert bezocht heb (ik heb hier niet gevlogen dus misschien vliegt het beter dan dat het eruit ziet, maar het oog wil ook wat ;) .

Op het motorvliegveldje een leuk gesprek gehad met een paar Zwitsers en s'avonds (onder het moto, evt. voor volgend jaar) meer informatie gevraagd in het Hotel en een Radler gaan drinken :confused: in de mooi ingericht "vliegers-stube" en een leuke babbel gehad met (ik denk) de zoon van de eigenaar. al is dat in het Duits natuurlijk wat moeilijker dan gewoon in het Nederlands.

Laatst bewerkt:
En wij hier maar in de storm en regen zitten.

Met mijn smartphone verstuurd

Zijn dit jaar ook weer in hotel Edelweiss in Berwang geweest komen er al jaren na een aanmelding in de FMT.
Er zijn zeker meer spannende en uitdagende hellingen in Oostenrijk,maar bij ons gaat het om het totale pakket, atmosfeer,zeer goede keuken,aardige en hulpvaardige mensen die alles voor hun gasten over hebben en als bonus hebben vader en zoon ook nog een zeer grote vliegervaring.
Wij gaan in ieder geval volgend jaar weer en ik wens een ieder manny happy landings toe op welke helling dan ook.

Laatst bewerkt:
Dan ben je nog nooit in Kitzblick geweest, persoonlijke begeleiding op privé hellingen en voor ieder wat wils. van beginners helling tot de gevorderden helling. en niet te vergeten de kennis van het gebied zodat de rest van het gezin ok aan zijn trekken komt. en vooral dat laatste is heel belangrijk. maar ook in de avond de gezellige OH avonden in de bar zijn belangrijk. lekker OH-en met de rest van de gasten (modelvliegers) in huis.

Ook die zaken heb je in/bij Edelweiss ook,maar zo heeft een ieder zijn eigen voorkeur.
En zo hoort het ook. Happy landings.

Back