Hellingvliegen Langevelderslag

Leuk hoor, zo'n uitzending met Laïla Abid.

Onderschrift op YouTube: "Het vliegtuig is meegenomen naar het politiebureau." En nu hangt het daar aan het plafond, of wat? :)

En dan die reactie van "Frans (model-)Bauer": "Het is één grote schouderklop dat ze allemaal komen kijken."

Gedeeltelijk mét geluid:

Laatst bewerkt:
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt toen ik 18 jaar oud was.
En met mijn 4500mm DG500/E van Multiplex op de helling van Ouddorp aan het vliegen was.
Politie wilde het vliegtuig in beslag nemen?
Grote paniek bij mij toen der tijd.
Na enige discussie met de agenten moest ik er mee stoppen.
Na een gesprek met de burgermeester van Ouddorp indertijd ,mocht ik verder vliegen[emoji1][emoji1303]
Er had toen ook iemand gebeld naar de lokale politie dat er een zweefvliegtuig erg laag vloog[emoji28]
Gelukkig heb ik er de rest van de vakantie week nog kunnen vliegen.
Prachtige ge-asfalteerde dijk met een stuk gras er achter voor het landen.
Prachtig hoe die kist voorbij floot op snelheid.
Moet ik toch maar weer eens een een mooie zwever op de kop tikken.
Langenvelderslag is om de hoek...[emoji16]

Verhip, ja dat is ‘m .... De meest veelzijdige (ahum) piloot rechts in beeld :rofl:

https://parakiting.nl/wie-zijn-wij/

Nog geen spat veranderd en hij zou nog steeds ook modelvliegen. Tsja, wat wil je na zo’n grote schouderklop dat ze (o.a. de pers) allemaal komen kijken.

En wat te denken van het onderschrift (lees ik dat ècht?): "Onderschat in zijn intelligentie en een praktisch genie."

Meneer heeft ook een boek uitgebracht:

Zijn yt-kanaal mikevlamman voor de geïnteresseerden. Ik had bijv nog nooit van snorvliegen gehoord.

Laatst bewerkt:
Oude foto's gevonden van mijn dg500,met een nog jonge Alexander van 17/18 ergens in de vorige eeuw omstreeks 1987/88 [emoji28]
Dit was op de camping in Ouddorp.
Wat een topzwevers waren dat van multiplex.
De DG500/22 Elan met opsteek tips 4500mm en de flamingo contest 2800mm.
Zo'n flamingo ging altijd geweldig op de helling.(handzaam ook)
730c05513e46396925c860319dfd944c.jpg
0fef4c837601e149a1d98ff69c4d76a3.jpg

Back