Hellingvliegen Langevelderslag

Ik heb ze in Frankrijk uitgebreid zien vliegen in allerlei configuraties, waaronder de wingeron.
De best vliegende, ja Peter, waren de vliegende vleugels.
1. Staart er af bij de achterlijst, de rest inkorten en het laatste deel met kielvlak er weer tegen aan lijmen.
2. V-stelling eruit stomen en rolroeren eraan tapen
3. Vliegen
 
Ik vind vooral dat die groene mooier oogt dan mijn blauw-witte ;-)
Vliegt prima, niet spectaculair aan de helling maar zeker een leuk tijdverdrijf.
 
Is dit een wingeron uitvoering van de''bepaalde supermarktketen'' glider?
Wat vinden jullie er van?

Ja dit is een all moving wing.
Werkt prima maar het model komt niet makkelijk tegen de wind in.
Maar wel leuk om een beetje mee te klooien.

Naar mijn idee vliegt de LIDL nurflugel het beste op het duin! Die gaat wat makkelijker tegen de wind in.
 
Peter,
Ik heb nog 2 pakketjes thuis liggen op decstapel to-do projecten. Als je interesse hebt kan je erceentje overnemen voor weinig + verzendkosten. Of ophalen als je in Sassenheim. "mompelt ieys over teveel projectjes....".

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 
De best vliegende, ja Peter, waren de vliegende vleugels.
Dat is ook onze (groepje) ervaring.
Er vliegen er bij ons nu twee, maar met de configuratie van Schweisgut: v-stelling en inboard elevons only.
Tip-achterlijsten vast in s-slag.
Ik ben het er niet mee eens, maar het vliegt heel aardig:D!
Zou wel eens leuk zijn verschil met de door jouw beschreven opstelling te zien.
@Fotor :Raymond heeft trouwens een leuk artikeltje gezet in het KNVvL blad over expirimenten met gedeelde aansturing van een vliegende vleugel (helling)
Peter,
Ik heb nog 2 pakketjes thuis liggen op decstapel to-do projecten.
:) ken het probleem en heb er dus zelf ook nog 1 liggen!, maar bedankt:)
Aangezien ik toch meer haal uit mijn Snowboots is de mijne ook tegen de kostprijs op te halen trouwens.
De wingeron versie: onze ervaring (ik spreek nu voor een ander),hetzelfde: best aardig maar wel erg langzaam (en kan toch stuk).
Opmerkelijke ervaring: achterlijst van onderaf verdunnen (semi-s-slag in verder klassieke opstelling) scheelt een stuk.
 
Raymond heeft trouwens een leuk artikeltje gezet in het KNVvL blad over expirimenten met gedeelde aansturing van een vliegende vleugel (helling)
Dank je Peter :)
Ik vond het wel een leuk experimentje om eens te doen. En zo makkelijk met de hedendaagse zenders om tijdens het vliegen met het omhalen van een schakelaar gewoon te kunnen schakelen tussen de verschillende manieren van aansturing.
 
Opmerkelijke ervaring: achterlijst van onderaf verdunnen (semi-s-slag in verder klassieke opstelling) scheelt een stuk.

De modellen die ik in Frankrijk het beste heb zien vliegen hadden elevons die vrij breed waren en de koorde vergroten waardoor de achterlijst de semi s-slag + verdunning opleverde.
 
Mooi. Idee voor nur-f<bepaalde-supermarkt-keten> zwever nummer 2 die nog op zolder ligt te wachten.

Kun je die v-stelling er uit stomen? Ik dacht er aan de vleugel gewoon door te snijden en met een stukje ligger weer te verlijmen.
Ik zit ook te twijfelen om de achterlijst van de wingeron-versie te verdunnen, maar hoe. Schuren, snijden, smelten?
En ten slotte, heeft iemand zo'n ding al eens geballast? Ik ben benieuwd of dat helpt of het alleen maar slechter maakt op de helling.
Hij gaat niet hard, maar heeft nu al wat wind nodig om boven te bljiven op nederlandse dijken...
 
ik heb de v-stelling er gewoon in gelaten en stuur alleen het binnenste deel aan. vliegt ook uitstekend! Ik ben het met Rick eens dat de nurflugelversie het beste vliegt!
 
IMG-20200905-WA0030.jpg
IMG-20200905-WA0031.jpg
IMG-20200905-WA0038.jpg
IMG-20200905-WA0035.jpg
IMG-20200905-WA0033.jpg
IMG-20200905-WA0034.jpg
IMG-20200905-WA0042.jpg
IMG-20200905-WA0032.jpg
 
Staat er bij Langevelderslag nog steeds een muntgeld automaat voor het parkeerterrein en wat kost het tegenwoordig? m.v.g. Erik
 
Staat er bij Langevelderslag nog steeds een muntgeld automaat voor het parkeerterrein en wat kost het tegenwoordig? m.v.g. Erik
Autobezoekers betalen voor de eerste 2 uur € 1,- per uur. Daarna € 3,- per uur. Een dagkaart kost € 5,-. De parkeerzone voor Langevelderslag is '22600' waardoor gemakkelijk via parkeerapps en belparkeren betaald kan worden.
 
@M.l.v.Doesburg , vergis ik me of staan jullie op het vlak naast de parapente startplek (gezicht naar zee ter linkerzijde)?
In het algemeen: ik ben de laatse tijd niet meer op LvS geweest vanwege het gebrek aan ruimte en enige vijandigheid van de Parapenters, het aanscherpen van het duinbetredingsbeleid en daardoor nog gebrekkiger mogelijkheid tot toplanden.
Hoe is de stemming nu en zijn mogelijkheden momenteel?
(of zitten jullie helemaal niet op extra belangstelling te wachten (kleine spot., snel druk)?
 
We zitten meestal aan de linker kant van het parapent veldje. Daar kan je ook prima landen.
Meestal starten de para vliegers toch vanaf het strand.

Boven windkracht 4 blijven de para vliegers gelukkig meestal thuis;)
 
Back
Top