Hellingvliegen Langevelderslag

Hier wil ik ook een keer vliegen

Dag luitjes,

Elke keer als ik dit draadje lees, begint het te kribbelen.
Heb al met wat clubgenoten gesproken, om ook eens naar Langevelderslag te komen. Is toch weer anders als een helling in Duitsland.

Dat wordt dan wel 189 km rijden.:( 2 uur dus.

Ik hou dit draadje in de gaten, voor vlieg dagen die ons passen om te komen.:mrgreen:

Groet, Gerhard

Het was een topmiddag. Ik heb ouderwets genoten. Mijn zoon Laurens (6) heeft zich ook uitermate vermaakt op het strand. Hij graaft sneller een kuil dan menig Duitser.... Terug naar huis was hij te moe om te eten.

Het kwartiertje met drie oltimers in de lucht was een mooi, statig, moment.

Hierbij een speciaal bedankje aan de mannen die altijd weer een leuk filmpje produceren en de moeite nemen foto's te maken.
Dank u!!

Laatst bewerkt:
Jaja. En als de personen die foto's schieten dan ook nog even de juiste instellingen voor de ISO-waarde en sluitertijd controleren, zodat de plaatjes niet barsten van de ruis, zou het allemaal nog mooier worden.. :hammer::hammer::hammer:

Ach, er zaten er in ieder geval een paar juweeltjes tussen.

Leuke foto's

Welke zwever is met knikvleugel (Gull-wing)ziet men op de foto's.:eek:
Is het een Petrell of een Reiher?
Wie heeft hem gebouwd?
Graag antwoord,

Aurectar.

Nog even een filmpje gemaakt van afgelopen weekend. Mijn eerste keer met de nieuwe movie maker, dus het is nog een beetje onwennig allemaal.

Laatst bewerkt door een moderator:
Berrie en Laurens staan ook mooi in beeld op het strand.

Ik heb Laurens op 3.21 gezien, en rond 4.20. Mezelf heb ik niet gezien.

Even over het vliegen. Hoe zwaar is jouw Ellipse? Je vliegt hem lekker vrij en jolig! Ik heb mijn Furio gevlogen met 300gram ballast, maar dat had ik beter niet kunnen doen. Je vliegt wel harder, maar maakt minder hoogte, die je weer in snelheid om had kunnen zetten. Wat goed is voor de Furio moet ik nog leren.

Een leuk filmpje, altijd leuk nog even na genieten.
Nu we bijna ingesneeuwd zitten ;)
Je was 2 keer bijna de sigaar zag ik.

Van Hans N. heb ik een Booby van Wowings gekregen. Thanx Hans !!! Deze heb ik eerst kaal gemaakt en de schuimkern van balsa achterlijsten voorzien om een mooiere overgang naar de roeren te maken, de ligger met extra carbon verstevigd, servo's verplaatst, de kern getaped en bespannen met orastick en tape. Oh ja en vinnen gemaakt, die zaten er niet bij. De filmpjes over deze kist maken dat ik zeker zin heb om ermee te vliegen:

full

full

check dit: 2i1wjOzt7pI[/media] - Booby on the Crest

Laatst bewerkt door een moderator:
@Maarten: Het loopt aardig door met modellen Maarten, het lijkt er op dat je geen 2 keer achter elkaar met hetzelfde model gespot wil worden haha!!

Back