Hellingvliegen maasvlakte

De foto's geven inderdaad de juiste indruk van die middag.
Hopelijk komen er dit jaar nog genoeg zulke dagen.
Ik heb fijn gevlogen met de Speedo Thermo, maar als ik die grote kisten zie vliegen, dan begint het ergens te jeuken......
Toch maar een investeringsvoorstel indienen voor volgend jaar.... :p
Verder is het leuk om forumleden van de andere kant van het land te ontmoeten. Wellicht ontwikkelt Maasvlakte 2 zich tot het hellingvliegcentrum van Nederland. Wanneer het nieuwe strand van noord tot zuid gereed is, dan is dit een hele grote locatie.
Wellicht zijn bergen perfect om te vliegen, maar dit strand biedt, met genoeg wind, voldoende alternatieven.

Gr.
Peet
 
Jeetje Jacob...jij bent snel! Ik heb hem net op youtube staan en kom nu hier om hem te plaatsen en jij hebt hem al bekeken haha!

Camera is een ReplayXD1080, deze: Replay XD1080 en ik ben superblij mee!

Dit is het filmpje:

Ik kon best mooi achter Maarten's ASW aanvliegen en de Spirit komt ook leuk in beeld.
De Ceres heb ik ook geprobeerd te filmen en ik kreeg hem af en toe mooi in beeld maar ja....mijn Diva met camera-rem-parachute is eeehhm......wat zal ik zeggen....alsof je met een GMC Sierra een Dodge Viper probeert bij te houden. In de beelden zie je hem dus alleen maar snel kleiner worden haha!

Nu is het nog meer balen dat ik de romp gesloopt heb en het nog een maand duurt voordat ik weer ruimte op mijn werkbank heb om echt wat aan modelbouw te doen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jeetje Jacob...jij bent snel! Ik heb hem net op youtube staan en kom nu hier om hem te plaatsen en jij hebt hem al bekeken haha!

Ja, dat krijg je als je je abonneert op jou filmpies, krijg ik direct een mailtje als jij iets aan het uploaden bent en dit keer voor de grap geprobeerd eerder te zijn dan jij; mission accomplished!

Groet,

Jacob
 
Mooie beelden Justus,

Kwaliteit van de beelden is m.i. ook erg goed, mooie kleuren en stelt snel scherp bij verandering.

OOk een mooi beeld zo van de staart af, je zou hem ook nog iets onder een hoek kunnen zetten, zoadat je over een vleugel heen kijkt.

succes met dromen, ben je al over je teleurstelling heen?

Terence
 
Nope....ben er nog steeds helemaal ziek van. Heb hem ook nog steeds achterin de wagen liggen.

De camera kan inderdaad ook nog bijgedraaid worden. Ik zou hem zelfs recht naar beneden kunnen laten kijken.
 
Jacob heeft bij mij ook de sport om binnen enkele minuten na het uploaden te reageren op de filmpjes.

Filmpje kan ik nu even niet bekijken, de internetverbinding wordt enigszins platgelegd door wat gamende gasten hier in het pension......

Justus, wat voor camera heb je nu voor op je kisten?
 
Zo Raymond, jij bent echt zo relaxed dat je niet scherp meer bent.. Goede vakantie dus!
WHOEAAAAH (denk er een grote gaap en uitgebreid uitrekken bij)
SNURK
PFFFF

Zo, goedemorgen..... Heerlijk!
Ik heb inderdaad niet helemaal op zitten letten...... :oops:
 
Dat denk ik niet. Zie mijn reactie in post #6. Ik weet niet waar Johannes zijn uitspraak op baseert, mogelijk licht hij dat nog toe.
 
wie vliegt er met de SPIRIT , ik zou graag info willen hebben over dit model , want ik zit een beetje in de penarie met de regelaar en aansluitingen voor de bekabeling van de vleugelservo's
 

Ik blijf het een indrukwekkend gebied vinden, zeker van deze hoogte

Justus
 
Laatst bewerkt door een moderator:
F3F training

Gisteren op de Maasvlakte getrained voor de WK F3F.
vliegers:
Robert Hermans, Erik Heijne, Frits Donker-Duyvis en ik als reserve.
Helper Wout Heijne.
We kwamen aan rond 4 uur na het werk en troffen daar Peter den Ouden en Hans Schweinsberg aan die de hele dag gevlogen hadden, zij pakten net in.

De wind was perfect haaks en vrij constant 5 Bft., niet slecht.

Na het uitzetten van de rakken door Wout en het prepareren van de vliegers gestart. We vlogen ieder steeds 4 wedstrijdvluchten achter elkaar zonder tussenlanding. De 2e t/m 4e wedstrijdvlucht begonnen we zoals een reflight bij een wedstrijd, dus met kleppen uit op ooghoogte en startsnelheid voorbij komen, waarna de nieuwe vlucht begint.

We hebben zo ieder 3 ronden kunnen vliegen van 4 vluchten. We hebben dus in totaal 48 wedstrijdvluchten kunnen realiseren.
De tijden die gehaald werden lagen rond de 60 seconden, de meeste er wat boven maar ieder had ook tijden van 55 tot 59 sec.

He vinden van de juiste lijn, de goede liftband het erin blijven in de bocht, waarin je dan ook zo min mogelijk energie verliest blijft veel oefening kosten.

Zaterdag lijkt de wind ook weer goed en hebben we rond 13:00 afgesproken. Dan waarschijnlijk filmpjes vanaf mijn staart.

Rick

PS, kijk eens op F3F.nl een website voor F3F die nog in ontwikkeling is.
 
Swift II

Ja, is prima te doen. Ik heb ook een Swift II (met heel veel zichtbare levenservaring). Bij te weinig wind een extra zetje van de E motor en bij twijfel bij wat hardere wind starten met de motor aan om weg te komen. En dan ervaring om te weten wat en wanneer. De Swift kan heel veel hebben dus je kunt nog eens experimenteren.

Wanneer heb je plannen?

groet,

Erik
 
Back
Top