Hellingvliegen maasvlakte

mooi mooi man.
Achteraf denk ik dat het niet meer dan logisch is dat mijn duitse HAI achter een Spitfire aan gaat. Dat is gewoon de natuur, daar begin je niks tegen natuurlijk :-)

Mooie beelden Justus,

de niet aanwezigen hebben wat gemist.

Ik mis alleen de PH-AJH grijns:wink:

groet

Terence

jammer van de Hai, maar dat komt met die nieuwe vleugels toch weer helemaal goed.

Dat er niet meer mid-airs gebeuren! Best dicht op elkaar allemaal! Maar erg mooie beelden man. Ziet er geslaagd uit. Wel jammer van de schades!

en het ging erg hard. Ik denk dat de uitschieters ruim naar de 35 knopen gingen, misschien wel meer. En dan wordt het erg moeilijk ver genoeg vooruit te kijken.
Terence, die grijns was er echt wel hoor. Hij is alleen niet vastgelegd :-)

Dit had inderdaad een mooie Typhoon dag geweest.

Justus, je camerawerk gaat erop vooruit. Je filmt rustiger en anticipeert beter dan enige tijd geleden.
Mooie start op 1'20: iemand probeert een vliegtuig vooruit weg te gooien, maar het vliegtuig springt lekker eigenwijs 3 meter vertikaal de lucht in :D.

Mooi filmpje! Helaas kwam ik wat te laat, toen ik aan kwam rijden zag ik nog net de mid-air daarna was het snel gedaan met vliegen. Volgende keer zal ik er eerder zijn en dan zorg ik dat ik ook iets van het duin kan smijten :).

Kicken!!! was het vandaag. Veel gevlogen met mijn HAI. Helaas kwam ik later op de dag de zogenaamd lichtgewicht schuim Spitfire van Maarten tegen.

Nou die weegt 1 kg bij een span van 1,2 meter en is niet echt een lichtgewicht hoor :D:D:D
Ik heb nog even nagezien en ik heb je met de voorzijde van de vleugel geraakt. De romp moet daarna afgeketst zijn. Op de vleugel is slechts een klein stukje verf eraf. De romp is zo weer gemaakt.
Ondanks de harde wind ging de Spit best goed.
Ik heb reuze veel lol gehad en leuk dat er zovelen zijn gekomen.
Groeten, Maarten

Boven blijven is het devies

Wat een mooie dag was het. Ik had het via Windfinder al aan zien komen, maar voor één dag terug komen uit de Alpen is toch wat veel.
Mooie filmpjes zeker die van Justus, en foto´s.
Ik zie wel dat het makkelijker was boven te blijven dan te landen. Met als gevolg wat schade.

Een zelfde dag als bij mij de 30e. Boven ging het heerlijk van blauw tot zwart,
maar bij het naar beneden komen wachtend op een van de kinderen gleed ik uit stilstand weg en lig nu met verrekte kniepezen wat uit te rusten.
Voordeel: je hebt geen epoxy of carbon nodig voor de reparatie, alleen wat tijd.

Ik zie jullie snel weer op de helling, succes.

Rick

Gaaaaaaf! Dank.
Hij gaat echt wel weer vliegen hoor, ik heb splinternieuwe vleugels liggen.

Back