Hellingvliegers opgelet.....die berg komt er!

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door Ariel, 17 aug 2011.

  1. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Op Twitter kwam ik deze tweet tegen, het wordt steeds serieuzer . .

    Groet,

    Jacob Bos
     
  2. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    KNVvL

    Voor de KNVvL wordt het hoogste tijd om eens te kijken naar het publiciteitsplatform
    van de Polderberg.
    Het moet mogelijk zijn, een zweefvlieg- en modelvliegveld aan de voet van de berg en diverse startlocaties op de berg voor het hellingzweven.
    Om dit te realiseren zou de KNVvL zich moeten aansluiten bij de alsmaar groeiende lijst van geïnteresseerde partijen.

    [​IMG]

    Johannes
     
  3. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.739
    Hey Johannes,

    Die berg van je komt op de tv, straks om half 8 op RTL 4....
     
  4. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    Uitzending gemist

    Bedankt voor de tip!
    Helaas ben ik nog aan het werk tot 23:00 uur. :rolleyes:
    Maar de techniek staat voor niets en ik kan deze uitzending vanavond laat alsnog bekijken.:D

    Johannes
     
  5. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    Een berg onzin

    Eerst even dit: sorry. Sorry. Sorry. Sorry. En nog duizendmaal sorry.

    Zo. Die was voor alle mensen die onderhand knetterkierewiet worden van het geouwehoer over een berg in de polder. Mijn fout.

    Dan ga ik nu over op de orde van de dag: een berg in de polder. Ik wil namelijk even een misverstand uit de weg helpen. Of beter gezegd: tweehonderd miljard misverstanden. Ik heb de afgelopen dagen met verbazing toegekeken hoe er in de media en op internet werd gesmeten met getallen.

    Kranten, internetsites en tv-programma’s; allemaal goochelden ze met miljarden om de kosten van de bouw van een berg in Nederland te duiden. Hun begrotingen liepen uiteen van tweehonderd miljard tot tienduizendachthonderdvierenzestig miljard. Die cijfers hadden één ding gemeen: ze sloegen als een koe op een drumstel.

    Kosten
    Ik snap dat er behoefte is aan het antwoord op De Vraag – hoeveel dat geintje moet gaan kosten. Wij, Nederlanders, willen namelijk altijd weten wat het kost. Dat zit er in gebakken. En zo niet, dan wordt het er in gestampt.

    Of het nu gaat om een ijsje op een Oh Oh Cherso-strand, en kaartje voor de WK-finale of een berg in de polder: we willen de prijs weten. En vooral geen cent te veel uitgeven. Terecht. We hebben onszelf niet tussen de rijkste landen ter wereld gewrongen door de portemonnee om te keren bij iedere ijskraam.

    Kinderschoenen
    Maar hoe graag ik De Vraag ook zou willen beantwoorden: we weten simpelweg nog niet hoeveel een berg in de polder kost. Het project staat nog in de kinderschoenen. Het is nog onduidelijk op welke manier de berg moet worden gebouwd en wat er nu precies op, in en rond moet komen. Er zijn talloze experts in het proces betrokken om het project te controleren op de financiële haalbaarheid. Maar voordat ze definitief weten hoeveel het kost zijn we maanden verder.

    Natuurlijk zal de rekening in de miljarden lopen. Een berg kost een berg geld. Maar het is interessanter om te berekenen wat het oplevert. Stel: dat ding kost 20 miljard, en het levert 30 miljard op. Moet je het dan afschieten omdat 20 miljard zoveel geld is?

    Sponsoren
    O ja. Nog een troost voor alle tegenstanders. Die berg zal niet worden gebouwd met jullie geld. En het onderzoek naar de haalbaarheid zal ook niet worden gefinancierd met jullie geld. Dit project moet worden betaald door sponsoren die er publiciteit voor terugkrijgen.

    Door particulieren die een steentje bij willen dragen aan een alp vol skipistes, haarspeldbochten en klimmuren. Door investeerders die bobsleebanen, hotels, skihutten of rollercoasters willen uitbaten. Door bedrijven die kansen zien om op een duurzame manier energie op te wekken.

    Vergeet die berg onzin over die honderden miljarden. Over een maand of vijf of zes weten we pas meer. Dan kunnen we pas zeggen hoeveel het kost, hoeveel het oplevert. En of het wel of niet kan.

    Want uiteindelijk is het heel simpel: als een berg bouwen meer kost dan dat het oplevert, dan komt ie er al niet. Maar de komende maanden zullen we er alles aan doen om dat te voorkomen. We blijven net zo lang nadenken, tekenen en rekenen totdat we een berg hebben die wel te bouwen is.

    Die berg komt er. Punt uit.:D

    Column Thijs Zonnveld op Een berg onzin | nu.nl/column vrijdag | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl


    Johannes
     
  6. simendewulf

    simendewulf

    Lid geworden:
    5 okt 2004
    Berichten:
    2.971
    Locatie:
    evergem
    een berg,
    stond onlangs bij ons in de krant , hier in Gent ligt er al lang een berg hoor
    eerst gebruikt voor te skieen , nu ligt deze er werkloos bij denk ik , ofwel voor M.B
     
  7. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
  8. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
  9. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    Een Nederlandse berg!
    Hoe zou het zijn voor de 1:1 zweefvliegers?

    Zoiets?


    Johannes
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Knap filmpje ;)
     
  11. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352
    Hmmm, zo direct is er een berg en zijn we nog niet blij.
    Dan is het zo'n kunstwerk geworden dat er geen enkele bruikbare helling op te vinden is.
    Of er is wel een bruikbare helling maar daar staan Nederlanders, Belgen, Duitsers en legio globale toeristen zich te verdringen om een plekje.

    En heel leuk idee maar hoe 'bereikbaar' is een berg in zee? 'T is verdorie Fantasy Island toch niet?

    Tenzij er dwergen...euhm kleine mensen rondlopen om je zender vast te houden op de juiste hoogte.
    [​IMG]
    [​IMG]

    :):)
     
  12. PH-SVV

    PH-SVV

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    2.001
    Locatie:
    Ede
    Ik vraag me af hoe Schiphol hier tegenover staat, want volgens mij komt die berg in de aanvlieg route te staan. Mij leek het dan wel weer een mooi idee om een vliegtuigtunnel door de berg te maken zodat onze nationale luchthaven geen roet in de plannen strooit.

    Ps. Misschien kunnen we een berg uit Oostenrijk importeren :D
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2011
  13. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Ja goed plan. Als we het goed doen, doen we echt aan een soort landschap-uitruil. Wij hun berg, en bij hun blijft een polder achter.
    :rolling:

    Dirk.
     
  14. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Alsof vliegtuigen zich aan de aanvliegroutes houden :nooo:
     
  15. rovamo

    rovamo Guest

    Als de berg zolang op zich zal laten wachten, als dat wij hier in Belgie op een regering moeten wachten zal ik het niet meer meemaken denk ik.
    Ik word er straks 74 , jaartjes bedoel ik.
     
  16. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    Precies!
    Waar een wil is, is een weg.
    Geen wil, ....geen weg.
    Of, geen wil,.... geen berg.

    Johannes
     
  17. fireforx309

    fireforx309 Guest

    vroeger was het "mozes gaat naar de berg"
    nu komt "de berg gewoon naar mozes"....
     
  18. Wubbe

    Wubbe

    Lid geworden:
    22 mrt 2005
    Berichten:
    3.361
    Locatie:
    Haarlem
    Ja maar romavo. De berg wordt in Nederland gebouwd :wink:
     
  19. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352
  20. _Dutchy_

    _Dutchy_

    Lid geworden:
    28 dec 2008
    Berichten:
    1.352
    Tsjeezz........weer 10 dagen verder en er is nog geen berg gebouwd :evil:


    :D
     

Deel Deze Pagina