Hellingzweef meeting 2004 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kom pas na de middag. Moet werken tot 5 uur 's morgens.:morning:
(Dronken pubers thuis brengen met de discobus)

Als de wind verkeerd is kan iedereen gewoon naar het veld van Delta komen hoor.

Henk

ZW 4-5 Bft?! Klinkt lekker... ;-)

Voor de zekerheid; waar ligt het veld van Delta?

Groetjes,

Bob

Joost zei:
6310.jpg
Voorspelling is nu Z4 :( (dynamisch plaatje)

Het MVC Delta veld:
http://people.zeelandnet.nl/cn.mvcdelta/Locatie.htm

Ik moet helaas afhaken ..... ben onverwacht t.m. maandag (te ver) weg.... :-( :-(

Jammer Dirk de lijst ziet er nu zo uit:

Maarten Zanders, kanaal 51/53 (40MHz)
Henk Struijk kan 64
PascalVO kanaal 67
Nico van Kooten 69
Theo Coenen kanaal 71 en als reserve 66 of 80
Roy Brown 72
David Wielemaker, kanaal 72
Benvlieggraag kan 72, reserve 82
Robert de Romph kan 74 (zenderkristal heeft wat storing op kanaal 64 maar wordt aan gewerkt )
Richard Branderhorst 74,64,78
Joost kan 75, reserve 62
Bob Hopman kan 77
Bruno van Hoek lijn 78
Peytr kan 79, reserve 68

tot zondag

Neem een zeer fanatieke clubgenoot (16jr) mee, hij leent een kistje van mij.
Hadden we van dat type nog maar een dozijn jeugdleden...

De rest ge-update van de lijst.

Maarten Zanders, kanaal 51/53 (40MHz)
Kevin Manders, kan 61
Henk Struijk kan 64
Nico van Kooten 69
Theo Coenen kanaal 71 en als reserve 66 of 80
Roy Brown 72
David Wielemaker, kanaal 72
Benvlieggraag kan 72, reserve 82
Robert de Romph kan 74 (zenderkristal heeft wat storing op kanaal 64 maar wordt aan gewerkt )
Richard Branderhorst 74,64,78
Joost kan 75, reserve 62
Bob Hopman kan 77
Peytr kan 79, reserve 68

Zo, het frequentie bord is klaar! :)

Welnu.. waar vliegen we en hoe komen we daar?

Bij het dorpje Zoutelande! Dit moet iederen kunnen vinden lijkt mij.. http://route.anwb.nl/

Coordinaten: Latitude 51 / Longitude 3

Waar is dat mooie duin dan? Aan de Zeekant natuurlijk! Aan de zuidkant van Zoutelande. Vanuit het dorp lopen er een aantal paden de dijk op. Je moet er 1 hebben die een beetje rechts naar boven loopt. (Kan iemand precieser uitleggen waar?)

afb9114.jpg

Eenmaal Bovenop de duinovergang kan je via het grindpad boven langs de duinen naar links:
afb7317.jpg

Na een meter of 100 kom je dan bij de plek waar de Parasailers o.i.d. ook vanaf springen, daar in de buurt gaan we vliegen. Dit is tevens het hoogste stukje duin daar, dus dat moet te vinden zijn lijkt me.

zoutelande%20map.jpg

Plaatje en Coördinaten komen van http://www.hellingzweven.nl

Iemand van de Hellingzwevers die hier vaker vliegen dan ik nog op of aanmerkingen / tips?

Ik hoop dat de wind niet té zuid word overigens.

Heel veel plezier zondag. Ik kan er helaas niet bij zijn, maar als de voorspellingen uitkomen gaan jullie een top dag tegemoet. Ik heb al regelmatig gevlogen op zoutelande en dat is GEWELDIG. Op passen voor de parapentes en hanggliders!

De laatste keer moest ik erg hard naar het strand rennen: mijn zender begon te piepen omdat de accu leeg was!

Tip: zorg dat je met de landing met minimaal 2 personen naar het strand loopt. je kan dan zelf concentreren op de landing en de ander kan de mensen op het strand even op afstand houden zodat je ruim baan hebt voor je landing.

Nogmaals HAVE FUN

5 beaufort!! maar wel zo goed als uit het zuiden..
kunnen we dan nog op zoutelande terecht of moeten we ten oosten van vlissingen iets gaan zoeken?

Mijn handy HLG is ook bijna klaar voor de - nu steeds kleiner wordende - kans dat er weinig wind gaat zijn :-)

Wie weet of je daar een hond mag meenemen, in loslopende uitvoering?

Het ziet er naar uit dat de wind pas in de middag naar Z gaat draaien.

Ik neem een scanner mee.

@ Richard, volgens mij mag je hond wel los, in ieder geval op het strand.
Als je gaat vliegen zou ik je hond echter wel even vastzetten ergens..

Top dat je je scanner meeneemt, in combie met het freq.bord moet dat goed gaan!

afb9116.jpg

Het wordt morgen als het goed is mooi weer, maar er is toch kans op een buitje.. wees daar dus op voorbereid. Bovendien kan het boven op het duin in de zeewind aardig koud worden, neem dus ook wat warmers mee. :wink:

Hey Joost heb je de wasknijpers van moeders geleend? Ach ja, nadat je die waslijn uit de tuin verwijderd hebt om met je heli daar te oefenen heeft ze die knijpers natuurlijk niet meer nodig. :wink:

Ik neem mee,
2 modellen, broodjes of boterhammen, iets te drinken, een lekker warm vest en een windjack, en natuurlijk enkele flesjes om warm te blijven.
afb9117.jpg

deze meeting is alleszins de motivatie geweest om deze twee zwevertjes eindelijk eens af te bouwen.. Dankuwel modelbouwforum! :-)
tot morgen allemaal!

new.jpg

@ Maarten

Ik zie je naam en bedenk me dat ik in een grijs verleden eens een foto van een klein hellingzwevertje beloofd heb. (In een draadje over profielen voor een hellingzwever). Dat is er niet van gekomen, maar als morgenochtend de wind nog goed lijkt neem ik em mee. Is wel een klein jaartje ouder maar leeft nog. Heb er net een handje lood in zitten stoppen :D

Sexy kistjes trouwens, vooral die plank vind ik erg leuk!

Overigens ziet het er volgens Windguru wel een beetje zuid-achtig uit met die wind. Morgenochtend nog even checken......

Zo, ik ben net terug van het hellingzweven. Het was een succes!! :D
Afgezien van een spatje regen en niet helemaal ZW wind ging het allemaal prima.
Voor mij was dit m'n eerste hellingzweef-ervarin en ik heb ervan genoten :wink: , iets om vaker te doen...
Laat nu de foto's maar komen :!:

En of het een succes was. 2 mooie vluchten van 1 uur elk kunnen maken. Bij de eerste vlucht moest ik helemaal naar beneden lopen om te kunnen landen. Bij de 2de vlucht heb ik de tzagi genomen en die kon ik boven op het duin landen (neerkwakken) En wat is het toch vreemd om met je model onder je te vliegen en dan boven op dat model te kijken.

Ja mannen, supergoed geweest. De gele glasbak van Bob, en de fokker van Ernst, de talon's, de microFloh's, de schaalbakken en natuurlijk de mustang van Roy.... allemaal tot volgende keer. En Theo C,die gooB plakt goed zeg!! thanks!

:) Groeten, robert (sorry voor het valsspelen :twisted: )

afb9203.jpg

afb9204.jpg

afb9205.jpg

afb9206.jpg

afb9208.jpg

afb9212.jpg

afb9213.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back