Hellingzweefmeeting 2005?

Inderdaad zat ook al de weersverwachting te kijken:

De wind neemt de komende uren af en in de loop van de ochtend waait het nauwelijks meer. Vanavond steekt aan de kust een matige zuidoostenwind op, rond 3 Bft.

En zuidoost is volgens mij ook niet zo gunstig???

Ben even naar buiten geweest.
Toch lijkt het redelijk uit het zuid/westen te komen.
Kan het altijd nog proberen tussen Renesse en Scharendijke met een licht modelletje.
We wachten nog maar even af.

Ben net terug van een vakantie bij 'de Meerpaal' in Zoutelande.
De eerste 4 dagen stond de wind fout uit het oosten of zuidoosten.
Gisteren stond ie eindelijk goed: haaks op de duinen.
Helaas windkracht 7... :(
Was echt te heftig om m'n Pibros van die bult af te smijten. (kon zelf amper recht blijven staan daarboven...)
Wie weet, volgende keer beter.

Frank

Morgen 23 oktober is het weer laag water!!! rond 12.15u Wind zuidwest kracht 4 en aan zee wat sterker... Iemand die morgen richting Zoutelande vertrekt of staat de wind ongunstig??

Was ook erg nat die dag :cry:

Joost, zou je zo vriendelijk willen zijn de laagwaterstanden te posten voor de komende maand(en)??

Een domme vraag, waarom wordt er naar de waterstand gekeken? De duinen zijn toch hoog genoeg om ook bij hoog water te kunnen vliegen? Ik mis precies iets? :?

Voor lichtere en langzaamvliegende modellen heb je in Zoutelande de mogelijkheid om boven te kunnen landen, maar vlieg je met snellere en zwaardere modellen dan moet je toch echt op het strand landen.
Het is dan erg prettig als het laag water is.
Bij hoog water heb je namelijk geen of nauwelijks plaats meer om te landen.

Dom van me, om te landen dus.
Ik land altijd vanboven, dus vandaar dat ik er niet aan dacht. Niet iedereen vliegt met zo'n prutsdingen als ik.

Nee, althans zeer moeilijk en niet aan te raden, vrijwel direct achter het duin is een camping en enkele woonhuizen. Dit zou dan kunnen leiden tot een verbod en dat willen we allemaal niet, nu wordt dit gedoogd.

Bovendien staat het aan die kant vol met prikbossen, waar je onmogelijk door heen kunt. (Zijn al meerdere mensen hun kist kwijtgeraakt)

Ik ben er inmiddels 2 keer ingeweest :oops: (toch liever beetje geschaafd en gekrast dan kist kwijt :roll: )

Back