Hellingzweefmeeting Zoutelande

• Topicstarter Topicstarter robert zeeland
  • Startdatum Startdatum
R

robert zeeland

Guest
Zondag 9juli. Piepklein kansje op een warme druppel regen, maar wel een kleine 5bft verwacht, dus bovenop zeker 17-22knopen.

Het wordt weer lache giere brulle, zoals altijd! Tot zondag!

rZ :twisted:

Is zeeland nog een beetje bereikbaar tijdens vakantie tijd dan?

Dacht dat je er dan niet mocht vliegen, vanwege de strand gangers onder.

mag je deze periode van het jaar nog vliegen ?

heb ooit vernomen dat je in de zomermaanden niet mag vliegen en zeker niet landen op het strand

Peter

De één neemt het risico de ander niet. :yes:
Als het fout gaat dan.................. vul de rest zelf maar in :onweer:

Janneman

Slecht idee. Politie controleert regelmatig. De kans is groot dat al je spullen in beslag worden genomen. Bovendien is het risico te groot bij het landen, er zijn veel toeristen op het strand. Nieuwsgierige toeristen (en vooral kinderen) snappen namelijk niet dat een modelvliegtuig geen speelgoed is en een dodelijk projectiel kan zijn. De kans dat er ongelukken gebeuren is te groot. Als er iets gebeurt dan wordt het hellingzweven verboden en zijn we allemaal de klos. Dus... gewoon ff geduld hebben en na de zomer weer knallen!!

3w_flyer zei:
ooit vernomen
Ehh, inderdaad nee. Op dit forum is eerder/ooit verkondigd dat het vliegen tot 15sept verboden zou zijn. En dat klopt, voor parasails en paragliders. Des te beter voor ons.
Hellingzweven op een dergelijke locatie is zowieso niet voor beginners zonder begeleiding.

Tot zondag, rZ :lying:

Robert en anderen,

Wij vliegen al zo'n 25 jaar aan de duinen. In die tijd hebben we s'zomers NOOIT overdag gevlogen. Modelvliegclub Delta is momenteel bezig om het hellingvliegen te legaliseren op Walcheren. Hiervoor praten we met zowel de Stichting Strandexploitatie Walcheren als met de gemeente Veere. Deze contacten verlopen tot nu toe erg goed.
Een incident (ook al zijn het geen Delta leden) zou een erg negatieve uitwerking kunnen krijgen.

Daarom mijn verzoek om NIET te gaan vliegen daar a.s. zondag.

Henk Struijk
voorzitter mvc Delta

Idd, het lijkt me geen echt goede zaak om nu bij grote drukte op het strand te gaan vliegen op de duinen. Als dat verbod er al is voor de parapentes en de hanggliders dan mag je die ook als dusdanig zien voor de modelbouw. Een ongelukje en de plaats is verloren voor iedereen.

Helaas zullen er altijd eigenwijzen zijn onder ons die het risico wel gaan nemen als ik dit zo lees.

Zou een ultieme daad van egoisme zijn maar ja...

Dan maar hopen dat er geen ongelukken van komen!

Komisch dat de lieden die over elkaar heen rollen van afgrijzen, zelf nooit vliegen of aanwezig zijn op de dagen dat het keihard af gaat met ZW wind, of zelfs maar in de buurt wonen, terwijl de locals en de Belgen geen knoopje wind missen. Met ZW zijn daar vrijwel altijd vliegers, dat behoeft geen introductie op een forumpje. Dat trekt maar langtenig tiepvolk met blauwe petten. Dus, voor gemak en ter info, een onaangekondigde 365daagse hellingmeeting. Ook met West en NoordWest weet de harde kern waar te vliegen. Het zijn de lui die het echt in de vingers hebben, en uit hun doppen kijken. Een strand met badgasten en ZW5 komt niet voor in Zoutelande, en al helemaal niet als het 's morgens regent. Dat weet iedereen daar toch?!

De politie ...ohhhhh!! Wat eng! :roll: Als ik je nou vertel dat de politie daar met hun voertuig links voor het hotel omhoog rijdt, en mij een lift aanbiedt, omdat ze 'het wel eens willen zien' en één van die gasten ook geintereseerd was in lidmaatschap vd locale club? Geloof je niet zeker?

Op Jan en Theo na mist ook echt niemand die lui die zo graag met hun Hollandse vingertje klaar staan. En ondertussen hebben we het super naar onze zin, en missen geen pufje wind daar. Gewoon supergaaf om te doen, maar wel met geschikt en perfect vliegend spul aankomen en steeds weer de condities peilen.

Kunnen er nog ergens mpeg-jes gepost worden op dit forum? Misschien leuk voor degenen die denken dat modelvliegen niet kan bij windkracht 8-10. Met dank aan Marten voor het trotseren vd elementen bij het filmen.

Hoogachtend,
rZ

ha robert
sterke argumenten!
ik denk wel het zelfde. maar vind wel dat alshet een beetje kan, de plekken waar veel badgasten zitten ontweken kunnen worden ( is toch niet zo moeilijk??)

robert zeeland zei:
Het zijn de lui die het echt in de vingers hebben, en uit hun doppen kijken.

Tja, veiligheid, goed kunnen vliegen en uitkijken.. :|
Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Ik zou niet vliegen als er badgasten beneden zijn.
Voor de rest geef ik je gelijk.

Vliegen bij Zoutelande is super vet. :yes:

Maar daar vliegen wanneer het druk is op het strand is onverantwood. :nooo:
Ook al kijk je uit je doppen en weet je wat je doet, het kan altijd fout gaan.

Een echt ervaren vlieger vliegt daar niet als het druk is op het strand.

In de zomer naar Zoutelande gaan om te kijken of het druk is op het strand kan. Maar vanwege de vakantie en de toeristen (die bij ZW5 best een strandwandeling maken) is de kans zo groot dat het druk is, dat ik het risico niet neem dat ik voor niks naar het duin rijd.
Een meeting organiseren waar misschien mensen van ver op afkomen en waarbij het onzeker is of er wel gevlogen kan worden lijkt mij derhalve geen goed idee.

Tot op het duin!
Joost

Voor de geinteresseerden:

het filmpje van zoutelande (met dank aan freakazoid voor het filmen)

http://eppshop.nl/moviepagina/

3e en 4e filmpje!!! maar ja iets verder in de lijst staat Maarten op een kleine dijk in Wemeldinge. Dat gaat ook zie je wel. Let wel de Zoutelande filmpjes zijn wel 30 en 80 Mb groot!!!! Duurt even voordat je ze binnen hebt......

Ik kan niet komen Robert, ik ben op vakantie!! ;-)

We zijn vandaag geweest windkracht 5 schiterende plek.
Even als antwoord op alle argumenten om het niet te doen.
Als je veel te ver woont en als je je niet goed voelt .
Voor de rest prima

Ik denk dat een hoop vergeten dat modelvliegen ook lol kan zijn ...

En veiligheid en plezier gaan goed samen!

Robert weet heus wel wat kan en wat niet kan en schat de situatie ter plekke in en als het niet verantwoord is wordt er echt niet gevlogen...

Het enige wat hij misschien niet had moeten doen is het op het forum plaatsen, maar Robert heeft er zo'n lol in en wil dat graag delen met de anderen !

Bij modelvliegen is het altijd een afweging als je ergens gaat vliegen, hoe is het met de veiligheid / de omstandigheden ?

De modelvliegers kunnen dit zelf heel goed bepalen !

En als de weersomstandigheden en omgeving het toelaten, is het vliegen !

En dan kan Dhr. Struijk zeggen;

" Modelvliegclub Delta is momenteel bezig om het hellingvliegen te legaliseren op Walcheren. Hiervoor praten we met zowel de Stichting Strandexploitatie Walcheren als met de gemeente Veere. Deze contacten verlopen tot nu toe erg goed.
Een incident (ook al zijn het geen Delta leden) zou een erg negatieve uitwerking kunnen krijgen. "

Wel dat is prachtig, maar als de modelvliegers daarop moeten wachten, komen we bedrogen uit, want als het zover komt is het alleen toegestaan voor leden van deze club !

Dit staat namelijk te lezen in het jaarverslag van de club:

Verslag Algemene Ledenvergadering op 7 febr. 2006

Naar alle waarschijnlijkheid komt er een hellingvlieglocatie in de duinen
op Walcheren. We zijn al wezen kijken met 2 ambtenaren, de kans is groot, dat ons verzoek gehonoreerd wordt.
De locatie is de standovergang Zuiderduin bij paviljoen Neptunus.

Alleen te gebruiken door MVC DELTA leden.

We hebben dan een locatie, waar door ons op een legale manier
gevlogen kan worden, zonder al te veel hinder en, zeker zo belangrijk,
weinig tot geen belasting voor natuur en milieu. Men wil het geloop buiten
de paden sterk aan banden gaan leggen, zo werd terloops opgemerkt. Dit
gebeurt nu frequent op andere hellingvlieglocaties elders aan de Walcherse kust. )

Wel dat is fijn voor de andere modelvliegers.... :-)

Ik vraag mij dan af, wie gaat daar staan als " politie agent " ?

En wat moeten nu al die andere modelvliegers ??

Ik zou het prachtig vinden als het toegestaan wordt voor alle modelvliegers en het een toeristische trekpleister wordt, dat alle modelvliegers een mooie stek hebben !

Ook de buitenlandse modelvliegers zouden zo'n plek waarderen ...

Maar niet voor een aantal leden van een club.

De natuur heeft ons allemaal iets te bieden en laten we blij zijn dat we gelukkig zelf kunnen inschattten waar het wel of niet kan, net als zoveel andere modelvliegers in het binnen en buitenland.

Het gaat uiteindelijk om de lol van het modelvliegen !!

Martin van den Barselaar

Vliegen in de duinen is prachtig. Het maakt niet uit waar je vliegt, je zult, zelfs op het veld van je eigen club, altijd de omstandigheden in de gaten moeten houden en bepalen of het op dat moment ok is om te vliegen. Ons veld grenst aan akkers. Als er op het aangrenzende land gewerkt wordt, wordt er niet gevlogen.

Back