Ik denk dat een hoop vergeten dat modelvliegen ook lol kan zijn ...
En veiligheid en plezier gaan goed samen!
Robert weet heus wel wat kan en wat niet kan en schat de situatie ter plekke in en als het niet verantwoord is wordt er echt niet gevlogen...
Het enige wat hij misschien niet had moeten doen is het op het forum plaatsen, maar Robert heeft er zo'n lol in en wil dat graag delen met de anderen !
Bij modelvliegen is het altijd een afweging als je ergens gaat vliegen, hoe is het met de veiligheid / de omstandigheden ?
De modelvliegers kunnen dit zelf heel goed bepalen !
En als de weersomstandigheden en omgeving het toelaten, is het vliegen !
En dan kan Dhr. Struijk zeggen;
" Modelvliegclub Delta is momenteel bezig om het hellingvliegen te legaliseren op Walcheren. Hiervoor praten we met zowel de Stichting Strandexploitatie Walcheren als met de gemeente Veere. Deze contacten verlopen tot nu toe erg goed.
Een incident (ook al zijn het geen Delta leden) zou een erg negatieve uitwerking kunnen krijgen. "
Wel dat is prachtig, maar als de modelvliegers daarop moeten wachten, komen we bedrogen uit, want als het zover komt is het alleen toegestaan voor leden van deze club !
Dit staat namelijk te lezen in het jaarverslag van de club:
Verslag Algemene Ledenvergadering op 7 febr. 2006
Naar alle waarschijnlijkheid komt er een hellingvlieglocatie in de duinen
op Walcheren. We zijn al wezen kijken met 2 ambtenaren, de kans is groot, dat ons verzoek gehonoreerd wordt.
De locatie is de standovergang Zuiderduin bij paviljoen Neptunus.
Alleen te gebruiken door MVC DELTA leden.
We hebben dan een locatie, waar door ons op een legale manier
gevlogen kan worden, zonder al te veel hinder en, zeker zo belangrijk,
weinig tot geen belasting voor natuur en milieu. Men wil het geloop buiten
de paden sterk aan banden gaan leggen, zo werd terloops opgemerkt. Dit
gebeurt nu frequent op andere hellingvlieglocaties elders aan de Walcherse kust. )
Wel dat is fijn voor de andere modelvliegers....
Ik vraag mij dan af, wie gaat daar staan als " politie agent " ?
En wat moeten nu al die andere modelvliegers ??
Ik zou het prachtig vinden als het toegestaan wordt voor alle modelvliegers en het een toeristische trekpleister wordt, dat alle modelvliegers een mooie stek hebben !
Ook de buitenlandse modelvliegers zouden zo'n plek waarderen ...
Maar niet voor een aantal leden van een club.
De natuur heeft ons allemaal iets te bieden en laten we blij zijn dat we gelukkig zelf kunnen inschattten waar het wel of niet kan, net als zoveel andere modelvliegers in het binnen en buitenland.
Het gaat uiteindelijk om de lol van het modelvliegen !!
Martin van den Barselaar