hellingzweven in calais

hey ik ben al enkele malen in calais (Frankrijk) gaan hellingzweven.
ik vindt het daar echt wel goed om lekker met men zwever te gaan hellingen. maar weten er mensen beter plekjes zijn dan waar ik ga? ik ga altijd in cap blanc nez ( http://www.mincoin.com/php1/wiss11rap.php)
maar als de windt nu niet van zee komt kan ik mij wel vorstellen dat er daar betere plekjes zijn. zijn er al veel mensen in calais gaan hellingzweven ?

ik ga waars maandag nog eens naar daar.

greetz :evil: :evil:
:banana: [/google][/url]

op de cap kan men vliegen, ZUID , ZUID WEST ,
Als de wind niet uit ZEE komt gaan we naar de CHACHEUR. komende uit SANGATTE, ziet U op de rechterkant een KRUIS, daar links af tot boven , en daar een klein baantje rechts af (voor de boerderij ) moeilijk auto keren .
afb17904.jpg

afb17905.jpg

ha, daar ben afgelopen zaterdag ook geweest
bij gebrek aan wind maar een beetje met de bungee geschoten (http://users.telenet.be/mzanders/modelbouwforum/mini_bungee.MOV)

Ik ben er dus nog niet geweest mèt wind, maar ik vroeg me sterk af of die helling ('Chacheur') wel steil genoeg is om wat tegen de wind in te geraken? Een prachtig uitzicht krijg je er alleszins gratis bij.
Als je dat wegje nog wat verder bewandelt, kom je uit op een plateau. Als je daar lanceert kan je denk ik profiteren van de helling van het spaarbekken.
En ik ben ervan overtuigd dat er nog hopen geschikte hellingen in de buurt moeten zijn... Het is een kwestie van weten en meedelen.

Greetz,
Maarten

als er voldoende wind is 3 -5 bf, kan men daar goed hellingzweven , echter moet men tamelijk ver vliegen om van de helling te profiteren.
Ook is er nog een goede helling in de buurt , en dit in rue de moulin
dit is het baantje op aan de molen

zal er zekers maandag is gaan zien.
als er nog goede hellingen zijn laat ons weten :lol:

kzal dinsdag ofzo een verslagje uitbrengen hie het was maandag.

greetz :evil: :evil:

Idd een goede helling. Maar het is er soms even druk als op de Cap zelf. Bovendien is de landingstek (schuine helling voor je voeten) niet erg geschikt voor alle toestellen. Het kan er wel de kasseien uit de grond thermieken.....
De Cap en de streek er rond kent nog een aantal goede hellingen, maar die worden nu angstvallig geheim gehouden, of via een ledenlijst toegankelijk gemaakt onder wakend oog van de eigenaar van de helling.

Eigenlijk niet verwonderlijk...Ik heb ik het verleden veel op de Cap gevlogen en op het laatst was het ondoenbaar. De mid air collisions waren niet meer te tellen. Massa toerisme is het meest schadelijke aan een helling. Het feit dat we er zo weinig van hebben is de rechtsreekse oorzaak van het massa toerisme.

:lol: :lol: :lol: :lol:
ms kan kuifje zijn geheime helling stiekem aan ons vertellen.
:lol: :lol: :lol: :lol:
lijkt me daar we leuk vliegen.
:newbie: we luisteren :wink:

greetz

HaloJos, gisteren uit het bos , en richting Calais geweest ? ik was daar verleden jaar op Paasmaandag, NIET TE DOEN !!! de geparkeerde auto's stonden tot benedengeparkeerd. :roll:

In het Paasweekend heb ik gevlogen in Fécamp, wel uitkijken met de mist en als het mis gaat ben je gelijk je toestel kwijt. Vliegen vanop de rand van de krijtrotsen, als je de rand niet meer haalt, dan zit er niets anders op dan in zee te "landen". Aangezien er geen strand is, kan je je toestel niet meer recupereren.
Maar het vliegt er geweldig, alleen nog een 250 km doorrijden vanuit Calais. Als de wind op de krijtrotsen staat, is er over de ganse kustlijn te vliegen.

kan er ergens aan de cap (of in de buurt van..) met NW gevlogen worden? Wat zijn de ideale windrichtingen voor chasseur?
Ik wilde morgen mijn solution gaan invliegen tussen de buien door... ze geven alleszins genoeg wind :-)

gisteren(Vrijdag 6 Mei ) naar de cap geweest, maar geen toegang .
De cap was afgesloten wegen de wielerwetstrijd DE VIERDAAGSE VAN DUINKERKE met aankomst boven op de cap.
Dan maar wat rondgezocht , en aan de chacheur geprobeert maar niet de idiale wind , en dan naar KUIFJESHELLING, waar alles ok was.

net terug van de Cap.. en wat een wind!! Helemaal niet druk; slechts 4 piloten moesten het luchtruim delen. De aangekondigde buien zijn gelukkig ook uit gebleven.

Mijn Solution deed het verder perfect. Wat een kick om zo'n toestel in te vliegen... het is net of ie op rails ligt. Alleen de landing was iets minder elegant maar gelukkig geen stukken! Het is nog een beetje oefenen op het aanvliegen op zo'n flank van een helling.
Kortom: een heerlijke dag... :-)

ik ben ook 4 dagen naar de Cap geweest en toch elke dag een uur of 4 lekker gevlogen, 2u in de voormiddag en 2 uur 's avonds. Het vrouwtje wou tussendoor ook wat anders doen. Ook de vrijdag met de aankomst van de 4 daagse. Je kon wel vliegen maar donderdag en vrijdag moest je van aan de baan je toestellen mee naar boven nemen. Maar die 10 min wandelen zijn de ramp niet.
veel piloten van het Lierse daar, zondagvoormiddag een zwerm prachtige PSS'ers in de lucht.
Weer goed geweest en goed weer geweest

@simendewulf
ik kijk pas vlak voor het weekend waar ik naartoe ga. Ben niet zo'n planner...
Volgend weekend eventueel de maandag. Maar als de wind goed zit ga ik liever naar Zoutelande, da's niet zo ver karren.

@kurt
was jij degene met de banana?

Back