hellingzweven in calais

@ Maarten, ik denk dat we elkaar gemist hebben, zondag heb ik tot 12u30 gevlogen en daarna op het strand gaan windvliegen.
Ik had een buizerd, ripper en een multibat bij
Zaterdag was er een Fransman met een grote solution, ook heel prachtig.

vandaag 2e sinksen, veel volk op de cap
afb21086.jpg

veel duitse piloten, met grote bakken.

als je aankomt even rondvragen en hopen dat je niemand hebt overgeslaan - en dat iedereen die na je aankomt en begint hetzelfde doet. Zo was het alleszins die twee keer dat ik ben geweest.

er is GEEN FREQUENTIE KONTROLE, U moet bij aankomst op de helling iedere piloot gaan vragen naar de frequentie, en de Uwe bekend maken. Handig is om een mondje frans, Duits, Engels te spreken zeker uw frequentie te kunnen zeggen.( of op Uw zender toonbaar ) daarna komt op beurt de andere nieuwe piloten bij U.
WERKT TAMELIJK GOED

Vandaag 5 Augustus naar de Cap geweest, mist en 5-6 bf maar toch gevlogen , met onze bekende K10. En de geruchten zijn waar, dat de parking boven gesloten word, en de verhoging midden de 2 banen boven verdwijnt. vermoedelijk begin van de werken SEPTEMBER. Zal 300 meter wandelen worden

zie : http://foto.ccme.nl

staan klaar om naar de cap te gaan, w 4 a 5 bf, schijnt dat de toegansweg afgesloten is ( voor autos ) flinke wandeling moeten doen , zal met aangepaste zwevers moeten vliegen,

gaan ze de ganse cap afsluiten voor publiek? ik heb zo het een en ander gehoord (roddels, geruchten...) Een natuurgebied maken... maar officieel heb ik er nog niks van gelezen.

Naar het schijnt gaan ze die bult met orientatietafel wegdoen.

ik weet niet of U goed bekend bent op de cap, de parking komt op de plaats waar nu de mobilhomes staan, en de verhoging waar de or.tafel staat gaat volledig weg, alsook de parking, met baan worden verwijdert.
En staat alles afgezet met afsluiting, (rood-witte waterbakken ) wel zal men er nog opmogen na de werken.
In het weekend ( nu Zondag geweest ) waren ze aant'vliegen, vandaag hebben we niet op de cap gevlogen, maar op kuifjes helling.

bedankt voor het antwoord Simendewulf. Ik ga er ook geregeld vliegen, dus ik weet wel hoe het eruit ziet. Mij hadden ze wijsgemaakt dat de parking ging komen aan de andere kant van het straat, aan dat restaurant / musée transmanche.
Het belangrijkste is dat we er mogen vliegen!

Van het weekend en gisteren weer goed gevlogen op de Cap, er was echt weinig volk, een heerlijk zonnetje de zaterdag en zondag, gisteren morgend was het ook nog te vliegen maar tegen de middag regen. Een mooie mid-air gehad, maar CA-lijm, Pu-lijm een powertape kunnen wonderen verrichten.

Vandaag naar de cap geweest ( Dinsdag 1 Nov ) en veel volk, niet voor te vliegen maar gewoon om daar eens te kijken ( wat is er daar te zien ) het is ong nu 15 min. wandelen (parkeren langs de baan ) en de parking is nu ver af , wel is de hoogte beperkt tot 2.10 meter dus een kampeerauto kan er niet onder.
Maar het vliegen zal niet verboden zijn, zal een kwestie worden van niets te vergeten. Goede Wind en zeer slechte regen )

Kan iemand mij vertellen waar ik op de maasvlakte moet zijn,bij welke windrichting?

Marco d

Kijk even in de andere posting "hellingzeven op de maasvlakte" In principe is elke windrichting goed je kan daar helemaal rond rijden!

Zuid / zuid west / zuid oost is strand Slufter (volg de bordjes strand slufter) een mooi plek.

ik heb zonet het bericht gekregen dat men van plan is het hellingzweven op de Cap te verbieden. Enkele lokale piloten gaan op 8 december met een petitie naar de verantwoordelijke autoriteiten. Hiervoor kunnen ze alle steun gebruiken.
De piloten die er al eens gaan vliegen, gelieve me een PB te sturen met je e-mailadres zodat ik je de bewuste mail kan sturen. Hierin is een brief om te ondertekenen en op te sturen zodat deze mensen er misschien nog iets aan kunnen doen.

Back