Hellingzweven Ketelbrug zondag 11 september

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door PH_AJH, 10 sep 2011.

  1. Discus2ct

    Discus2ct

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    1.617
    Locatie:
    Rijswijk
    Balen dat ik niet kan vandaag!!!! Ik mis het hellingen enorm :(
     
  2. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Het was gezellig vandaag! Leuk om een aantal mensen weer een keer te zien. De lokatie was geen superhelling, en veel mensen hadden moeite om boven te blijven, maar de sfeer was uitstekend. Mijn Pluto deed het niet onaardig. Maarten heeft met zijn Booby denk ik het record aantal landingen gemaakt. Dat ding bleef maar op het fietspad landen.....

    Heeft iemand toevallig bewegende beelden van de boomerangs van mijn Stryker? Ik had zelf nog foto's en filmpjes willen maken, maar de SD kaart van de camera bleek nog in de computer te zitten :oops:.
     
  3. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    Zo, ik ben weer thuis!

    Lekker gevlogen met de Dread, het was genieten!:D
    Met zo een grote groep piloten op de dijk te staan is een stuk gezelliger dan hellemaal alleen.
    Betekende wel, dat het vliegbare luchtruim soms behoorlijk klein werd.

    Van al dat vliegen heb ik amper tijd gehad om andere forumleden te spreken. Volgende keer maar minder vliegen.:)

    Johannes
     
  4. Hobby4Life

    Hobby4Life

    Lid geworden:
    20 nov 2009
    Berichten:
    1.329
    Locatie:
    Avenhorn, NL
    waar zijn de foto's! en filmpjes?! :p
     
  5. PH_AJH

    PH_AJH Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    12.151
    Locatie:
    away
    De meeste mensen zijn nog onderweg naar huis denk ik :)
    Ik ben bezig met een filmpje.

    Het was erg gezellig. De helling was tricky, vooral om te landen. De bovenkant van de dijk is hooguit een meter breed dus dat is lastig. Er is best wel wat schade gevlogen door mensen die achter de dijk kwamen; daar zat een erg geniepige rotor. Ook waren er flink wat mid-airs.
    Mijn HAI heb ik bij de eerste vlucht geprakt, net achter de dijk gekomen en op z'n neus gevallen. Brak de romp precies op de plek waar hij eerder ook al eens doormidden is gegaan. Niks ernstigs maar wel jammer.
    Met onze Rookie heb ik veel gevlogen en dat ging prima. De andere vliegtuigen heb ik maar niet opgebouwd. Het was wel duidelijk dat een EPP-vleugeltje of een Easyglider de beste keus was vandaag.

    Ook ben ik blij dat we het treffen niet hebben gedaan vandaag, het waaide echt wel stevig.
     
  6. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Zo, ook weer thuis, Rick eerst even thuis gebracht, en nu wachten op de beelden (Arjan)

    Helling was inderdaad lastig, maar wel te doen. Eerst zelf met de Hype Wow gevlogen, zit een motortje in de neus dus dan heb je wat over.... Helaas door 'iets' kwam de Hype plotseling richting de helling en vloog ik pardoes tegen mijn eigen benen. Gevolg: zwaartepunt sterk naar voren verlegd door het volledig afknappen van de staart. Is prima repareerbaar dus vliegt binnenkort weer.

    Daarna de Wings 190 maar weer eens geprobeerd. Vloog lekker, maar omdat ik al lang niet met deze kist heb gevlogen wat onwennig. Met een dikke vlaag te ver achter de dijk en terecht gekomen in de al benoemde vreselijke rotor. Gevolg: verticale neuslanding waarbij eerst een tip van de vleugel de grond raakt. Geen megaschade, achterlijst waarschijnlijk gebroken. Is prima repareerbaar dus vliegt binnenkort ook weer.

    Gezellige middag, en ik ga maar eens schuimpjes snijden, want dat vliegt het beste daar.

    Ben trouwesn benieuwd of Arjan mijn 'Reversed DLG' vangst op camera heeft staan.

    Tot een volgende keer!

    Groet,

    Jacob Bos
     
  7. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Zie hier, was gezellig!!!
    De Banshee vloog heerlijk en voor de alula was het net te veel wind (met veel lood er bij ging het redelijk)

    Ik kan niet zo snel de filmpjes met HD kwaliteit er op zetten maar zo kan het ook.



    Raymond moet maar even uitleg geven over zn "Boomerang" actie ;)






    Grt Lyckele
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  8. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Dat is niet echt een helling daar , zo te zien ... Eerder een stoeprand.
    Maar goed , als er flinke wind is blijft praktisch alles vliegen en je kunt maar lol gehad hebben deze namiddag
     
  9. hendrik

    hendrik

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    1.495
    Locatie:
    Deventer
    Dirk, ik ben blij dat de stoepranden bij ons in de straat minder hoog zijn, want dat zou lastig uitstappen zijn. Ik had het lef niet om mijn Hurricane vandaag de dijk af te gooien. Volgens mij ook de juiste beslissing. Ik had me er zo op verheugd, maar was echt bang dat het niet goed af zou lopen. Voor de rest was de gezelligheid weer op prima novo, maar dat had ik ook niet anders verwacht. Jongens, als er nog eens een goeie helling bevlogen gaat worden, ga ik graag mee. Volgens mij heeft Arjan nog een setje ribben van de Hai liggen? misschien wel iets om ook daar een een beplanking over te zetten en helling te vliegen. En ik heb nog de baricuda die afgebouwd moet worden. ook een leuke hellingkist.
     
  10. MaartenX

    MaartenX

    Lid geworden:
    2 okt 2008
    Berichten:
    1.892
    Locatie:
    Regio Utrecht
    Enorm lol gehad vanmiddag! leuk om te ervaren dat je ook ook op een dijk kan vliegen. Voor mijn Booby was net te weinig om goed te kunnen vliegen. Op de momenten dat het harder woei kon ik er nog aardig mee vliegen. Door het forse gewicht waren de overige kisten helaas geen partij bij een midair (volgens mij kan ik er drie kruisjes bijzetten) Sorry jongens. Deze dijk biedt zeker mogelijkheden bij de juiste wind. Bij noordoostenwind kan je aan de andere kant volgens mij nog beter vliegen. Heel leuk er zoveel zijn gekomen.
    Deze stek ga ik nog wel eens vaker vliegen! Leuk filmpje Lyckele!
     
  11. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    De meeste lol heb je met schuimpjes op de helling ( zagi-achtige of zelf PSS modellen ) Die kunnen tegen een stootje en zijn relatief snel gebouwd en nog goedkoop ook .
    Wij vlogen vroeger combat met Zagi's en Weasels. Telkens er één geraakt werd of afviel kwam er een kruisje op. Op het laatste van de dag stond dus ieder model vol met kruisjes...en extra tape :lol:
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2011
  12. loeki

    loeki

    Lid geworden:
    19 mei 2009
    Berichten:
    1.036
    Locatie:
    Groesbeek
    Ook ik heb me kostelijk vermaakt, ondanks mijn ongelukkige slootlanding:rolleyes:

    Vooral de gezelligheid en het leren kennen van de mens achter de modelbouwforumnamen (scrabble) was erg leuk!

    Bedankt jongens!

    Hier nog wat foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  13. Discus2ct

    Discus2ct

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    1.617
    Locatie:
    Rijswijk
    Klopt het daar dat ik een (gele) Protech Fuego zie vliegen? (foto 4 post Loeki) Wellicht toevallig degene die ik onlangs heb verkocht? :)
     
  14. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Als je heb aan Jako (jakkietakkie) hebt verkocht wel.... ;)

    Grt Lyckele
     
  15. Discus2ct

    Discus2ct

    Lid geworden:
    11 aug 2009
    Berichten:
    1.617
    Locatie:
    Rijswijk
    Ik dacht te herinneren dat de persoon in kwestie niet op het forum actief was. Wellicht kan Maarten uitsluitsel geven, omdat het daarvoor zijn kist was.
     
  16. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.082
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    En ook de nieuwste Tubbellebunk productie is klaar:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Hij is weer toppie hoor, mooiste moment vind ik het vertrekken van de pet ipv de kist . .

    Ben er vanmiddag wel van overtuigd dat het vliegen daar erg leuk is met metertjes schuim. Wie heeft er nog ergens een tekening liggen van iets simpels? Of verwijzen naar een tekening op internet of zo.

    Groet,

    Jacob Bos

    EDIT: Zelfs mijn vrouw snapt nu dat wij dit leuk vinden...
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2011
  18. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Van PSS modellen heb ik nog twee pdf-jes ...
    Een Mig 3 en een Vampire

    Bij interesse stuur je me uw email-adres via pb en dan stuur ik ze door.
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2011
  19. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.082
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Ja die pet is geweldig! Probeer deze site Flying V Plans maar eens voor een zagi-kloon. Je moet wel met 2 man zijn om deze kern te snijden omdat de tip een stuk kleiner is dan de wortel en je dus een enorm verschil in snijsnelheid hebt. Mijn vliegende vleugeltje is op dit ontwerp gebaseerd maar met een grotere tipkoorde.

    Max
     
  20. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal

Deel Deze Pagina