Hellingzweven. Toch eens proberen. :P

Degene met het kleine robbe zwevertje had niet gecheckt of zijn kanaal vrij was. Dus hij zet zn zender aan terwijl die grote zwever in de lucht hing. Bijde kisten gingen in ieder geval op een gegeven moment tegelijk omlaag.

Lekker handig....is toch slim om eerst even te roepen of iemand hetzelfde kanaal heeft!
Die knijpers is een goed plan....Ideetje om ook een paar lege knijpers en een stift aan het prikkeldraad te hangen.

Iedereen moet zn eigen knijper mee brengen. ;) Je kunt die dingen daar niet laten hangen denk ik, dan gaan wandelaars ermee klooien.

Hooguit kan een frequente vlieger een builtje knijpers in zn tas gooien met n stiftje, en dan voor n paar cent gaan doorverkopen aan mensen die t vergeten zijn. :P

Eigenlijk moeten er gewoon es n man of 3 mee beginnen op zon drukke dag. Dat gaat als n lopend vuurtje en binnenkort heeft iedereen zon knijpertje bij zich.

Ik had m'n bord best willen meenemen. Ik kreeg alleen een mailtje van Atled dat er om 13u gevlogen zou worden, dus ik ging er van uit dat dat wel geregeld zou zijn.
afb9116.jpg

Joost zei:
Freakazoid zei:
The other victim of the 2 TX on 1 channel incident.
Kwam dat echt daardoor? Ik wist dat hij storing had, maar niet dat de oorzaak bekend was.

yep kwam echt daar door
alle 2 op kanaal 77 en da ga nie goed he

als je met windkracht 6 a 7 je kanaal roept hoor je het 10 meter verder op tegen de wind in al niet meer dus helaas is die ene kleine zwever total loss en die van mij gelukkig nog heel op wat krasjes na

toch een puntje om op te letten in het vervolg

Kan iemand me nog eens uitleggen hoe je nou moet landen op zon berg? :P Want ik snapte dr toen helemaal niks van, waardoor mijn wing de eerste keer over et weggetje waaide, en de 2e keer tegen et prikkeldraad kwakte. :P

Hallo,

Met mijn WOLF K10 land ik meestal gewoon niet :lol:

Het zogenaamde 'uitmelken' is er namelijk niet bij, dan ga je immers omhoog en naar achteren. Daarom probeer ik zelf meestal zo dicht mogelijk langs de helling te vliegen, en dan met een beetje down in het gras prikken. Echt landen kan je het niet noemen, maar hij blijft wel heel. Om echt fatsoenlijk te kunnen landen zou je een helling moeten hebben waarop je ook een beetje achter je kan vliegen. Dan kan je namelijk landen zoals het hoort, tegen de wind in. Maar in zoutelande zal je dwars op de wind moeten landen (in de lijn van de helling dus), en dat gaat sneller en hardhandiger, maar is wel goed te doen.

mvg,

eric

Sommige weten hun wing daar mooi op zon plat richeltje met bosjes neer te ploffen, en meestal nog met de neus naar de zee toe ook. :P Daar zal ik dan nog wel even voor moeten oefenen denk ik.

Ze scheren dan laag langs de berg (onder je voeten. :P), et laatste stukje klimmen ze tegen de berg omhoog, en dan op een of andere manier krijgen ze em weer zo rustig dattie bijna stil hangt met de neus richting zee. :P Maar als ik et probeer, vliegt mijn wing warpspeed tegen de tijd dat ik op de plek aankom waar ik wil landen. :lol:

beste Freakazoid, daar waar we op 1 April vlogen, kan je moeilijk landen maar daar verder op , op de plek waar de delta vlieger ( 1:1 ) lag daar kan je goed landen GEEN PRIKKELDRAAD, en hoef je er niet onder te kruipen ( bij mij lukt dat ook niet goed ) gisteren hebben we daar gevlogen ( 14/04 ) en hebben daar zelfs geland met een kleine zwever.

Heheh, ja dat prikkeldraad tijgeren vond ik wat minder. :P Mischien de volgende keer eens daar kijken, als er geen deltas staan. :)

@ wasknijpers:

Dat geintje met de wasknijpers gebruik ik al langere tijd.
Sowieso alleen al omdat ik met mijn zender niet kan zien op welk kanaal ik vlieg. Want het kristalletje steekt in zijn ingewanden.
Ik vlieg op meer freq. dus altijd duidelijkheid.

Bij hellingzweven is dit ook een goed systeem.

Taco.

Back