Hellingzweven

tja..het staat er ook he "Natuurlijk had ik de secondelijm klaargezet maar niet meegenomen dus ik was weer snel klaar".

Justus, je zult nog wel vaker wat meemaken op de helling. Het is nu eenmaal niet de meest vriendelijke omgeving voor vliegtuigen.
Ik heb afgelopen najaar een leuke houten zelfbouwhellingkist overgenomen (zie avatar). Na een paar leuke vluchtjes een keer hard gecrashed door een flinke rotor tijdens de landing; het is nu eenmaal turbulent op het duin met windkracht 5-6. Romp totaal doormidden. Alles gelijmd, vervolgens weer gaan vliegen zonder het zwaartepunt na te kijken :oops: . Vliegtuig vloog slecht, meteen weer trachten te landen en ja hoor, romp weer helemaal doormidden, net achter de vorige breuk.
Hellingvliegen geeft meer kans op schade dan gewoon op een veldje vliegen (tenzij je dat ook bij windkracht 6 doet), maar het is zo leuk dat je toch terug blijft komen.

Ik ken het hoor. Ik heb bijna nog nooit ergens anders dan aan de helling gevlogen.
(een blauwe maandag elastieken met kleinze zwevertjes daar gelaten)
Het is me alleen nog nooit overkomen dat ik zonder secondenlijm stond EN binnen een kwartier 2 kisten uit de roulatie.
In iedergeval weer een mooi leer moment: ZORG DAT JE JE SPULLEN VOOR ELKAAR HEBT!!!

Ik ben al weer enthousiast aan het bouwen voor de volgende hellingmogelijkheid want ik ben het met je eens...het is zooo leuk!

Hmmm, ik wordt hier nu niet echt 'zelfverzekerder' van :) . Helaas heb ik op dit moment alleen mijn Top Flite Metrick vliegend en die is wel erg licht (900 gram schoon aan de haak). Eens kijken of ik nog ergens wat ballast vandaan kan toveren.

Daarnaast nog mijn Graupner Junior Sport maar dat ding is zo traag als *** dus dat is denk ik niets voor de helling. Als ik ruimte over heb neem ik hem misschien toch wel mee voor als het heeeeel rustig weer wordt.

Ja maar ik wil ze ook graag weer als 1 geheel mee naar huis nemen :) Ik heb vroeger genoeg gecrashed en doe nu altijd ietsje voorzichtiger...

dan zou je mischien een wolf k10 moeten kopen?! is een EPP "nurflugel". ding is echt bijna onverwoestbaar. je kunt hem gerust( als het niet anders kan) zo met de wind mee tegen de helling aan ploffen, en daarna gewoon weer weggooien en vliegen. volgensmij staat de link naar de site ook wel hier op het forum.. www.eppshop.nl

gr ;)

Heb je helemaal gelijk in. Mijn broertje had er nog eentje liggen, maar zo vaak ga ik nu ook weer niet naar de helling (de afgelopen 32 jaar gemiddeld 0,1 x per jaar) :)

En nu maar hopen dat het niet bevalt.... anders moet ik straks vaker gaan.

Jakkie takkie zei:
Heb je helemaal gelijk in. Mijn broertje had er nog eentje liggen, maar zo vaak ga ik nu ook weer niet naar de helling (de afgelopen 32 jaar gemiddeld 0,1 x per jaar) :)

En nu maar hopen dat het niet bevalt.... anders moet ik straks vaker gaan.

dan maak je dus gewoon alle besturing makkelijk uitneembaar, zodat je eens in de 10jaar kunt vliegen met de vleugel, en de andere negen jaar kun je de besturing gebruiken in andere modellen ;)

Ik heb alleen het probleem dat ik een absolute voorkeur voor hout heb. Er komt geen vliegend verpakkingmateriaal in mijn werkhoek voor.
Dat plakken boeit me niet zo...alleen ff jammer als het eerder moet dan verwacht.

Ik heb gisteren toch nog even aan de helling gehangen met mijn net nieuwe easyglider. Even testen hoe hij het zou doen :thumbsup: . De wind was net niet te hard en voor Langevelderslag vrij dwars, maar ik kon prima blijven hangen. Altijd weer leuk!

net terug van zoutelande, wat een wind!!!
het heeft even geduurd voordat ik alleen (!) m'n Solution van de berg durfde gooien, maar ik ben blij dat het uiteindelijk gelukt is.. ik heb er wel een kromme zender-antenne aan over gehouden :-)
De kans op regen bleek trouwens te klein: de zon heeft de hele middag geschenen!

Hmm, voor mij geen succes. Slecht weer en op het moment dat het wel goed weer was kon ik niet weg. Balen, mijn vliegtuig helemaal voor niets meegenomen :cry:
Ik heb nog wel wat leuks opm de kop kunnen tikken bij een mede-modelbouwer die wat spul wilde opruimen: een ASK 13 van Lenger Modelbau en een Graupner
Ultra fly (en nog een heleboel ander leuks).

Ben afgelopen (lang)weekend ook in Zoutelande geweest. Op vrijdag met m'n NanoFloh perfect gehellingt.
Het was ook machtig mooi om te zien hoe anderen hier vliegen.
Zoals die sympathieke belg die zijn 22kg/6m B4 van de helling af mikte. Wat een gigantisch mooi gezicht zeg.

Hellingvliegen wordt steeds leuker.. 8) 8)

Back