Hellingzweven

Go Eric Go! Hier in NewZealand staan ze bij een F3F event zetten veel vliegers (ski)goggless op, misschien een ideetje als van de trap lopen lastig wordt.
[media=youtube]PzZ1SNvqmMU[/media] fettt!
Nieuwe servo tip Futaba 3155.
mazzel

RZ nz :twisted:

Laatst bewerkt door een moderator:
simendewulf zei:
geef dan maar een seintje, dan kom ik af ( als het goed weer is )

Laat dan maar een telefoonnummer achter Simen via een Pb of zo. Want eenmaal in Zoutelande kan ik niet meer op het forum.
(Zijn er wel internetcafe's daar?)

Frank

:roll: Ik zou ook een WOLF K 10 willen kopen voor in Zoutelande te hellingvliegen.
Welke spanwijdte moet ik best nemen en wat voor servo's kunnen ( mogen ) erin...
Is een ZAGI ook goed , of is de WOLF beter ???
Wordt er een plaats voorzien ( op het zwaartepunt ) om lood bij te steken ?? )

Wat een vragen hé.... :D

Dirk, een Wolf K-10 is iets sterker en sneller dan een Zagi. Beide gaan goed aan de helling. Als servo's maakt het eigenlijk niet zo gek veel uit. Ik had in de Zagi vor de helling redelijk grote servo's zitten. Als je wil balasten dan kun je dat gewoon doen door een plaat lood onder de vleugel vast te zetten met ductape en dan wel zorgen dat het zwaartepunt goed blijft.

voor de helling, zeker in Zoutelande een WOLF K10 kopen, ik gebruik de 1.400 mm versie
ik gebruik gewone servo's ( graupner 507 )
een batterijpack uit 2 delen , die ik aan beide kanten van de vleugel inbouw, zo is de neus sterker

Gisteren was het 's middags prima hellingweer. In de middag heb ik met mijn Fiesta gevlogen, 's avonds toen het wat minder waaide met de easyglider en een depron vleugeltje. Met de fiesta een kleine impressiefilmpje gemaakt: kijk 7YNoaK0MpGA[/media]. De landing lijkt heel dicht op de strandpaal, viel in werkelijkheid wel mee. Normaal staan we boven op het duin, nu eens vanaf het strand gestart, werkt ook prima.

Laatst bewerkt door een moderator:
zijn er mensen die morgen naar de caps gaan?

ik ga morgen met men vader eens de regio gaan bezoeken, en ik zou graag eens een vluchtje wagen met mijn easyglider of/en zagi, maar ik zou graag wat hulp hebben van mensen die al ervaring hebben daar, en dat we daar afspreken

iemand?

mvg

Sam, de wind zit niet goed, je kan alleen vliegen op de chasseur , het is Noorderwind
Pente des Chasseurs - 62231 Sangatte / Pas-de-Calais
Longitude : 01°44'55" E Latitude : 50°55'47" N

Indien er echt niemand te zien is kun je altijd een poging wagen met je zagi ... Daar combat je toch ook mee, dus die gaat heus niet kapot als hij niet omhoog geraakt ...

Op Cap blanc Nez proberen he daar wordt gevlogen op de Helling bij de lange piek die daar de lucht in wijst (een obelisk ???)

Als het hard waait gewoon wat extra lood op de tip plakken met tape. Niet verschieten hoeveel lood je mag/moet toevoegen voor je een beetje vooruit geraakt in de soms wel pittige/plezante wind die op de cap blaast en raast. Gewoon die neus in de wind houden en achtjes vliegen voor de berg. De bochten maak je best altijd van de berg weg. Als de wind mild is of je bent heel ver van de berg kun je ook wel eens gewoon in het rond fladderen. Ook al heb je bang ... gewoon gooien die hap. Iedereen staat te trillen als je
voor de eerste keer je zwever de diepte ingooit.
Maar het is het leukste en mooiste wat er bestaat.

Als je met je easyglider aan de slag gaat ... zeker verzwaren met de ijzerstaaf van 6 mm. En een beetje extra lood in de neus kan ook geen kwaad.

Normaal typ ik niet zoveel ... dus laat hieruit mijn liefde voor de helling spreken.

MvG

Tim

P.S.: May the winds be mild for U and u're birds.

hmmm, dan wacht ik tot volgende week, en zoek ik een lift om mee te rijden, we zullen nu gewoon gaan kijken :D

bedankt he :D

waren dus geweest, gelukkig dat ik geen zwever meehad, want de wind zat inderdaad helemaal verkeerd (kwam van links)

maar hoe zit dat nu, waar vliegen jullie nu eigenlijk?

toch niet waar al die stenen en bunkers staan?
of daar waar dat al die mensen naar benenden lopen voor naar de parking beneden te gaan?

het wordt toch eens tijd dat ik eens ga zweven daar met jullie.... :D

mvg

Back