HELP A.u.b connector los!!

Hallo ik heb een probleem met mijn rc helikopter.
De connector van de batterij die in de oplader moet daar zit een kabel los
A.u.b help

Hallo rc heli,
Welkom op dit forum.

Als je een vraag stelt is het absoluut noodzakelijk dat je zelf voldoende informatie aandraagt om de anderen een antwoord te laten formuleren.
In jouw geval: wat is je vraag eigenlijk? Kun je solderen, heb je materiaal, wat voor accu, welke "kabel'?
Een foto kan een hoop schelen.
Alleen "Help!" is echt onvoldoende.

Dit hier
utu8ezu4.jpg

Hallo rc heli,

Als je je profiel helemaal invult, dan weten we waar je woont.
Wellicht zit er een mede forumlid, met de soldeerbout al heet, bij je om de hoek en kan het 'probleem' in een kwartiertje worden opgelost.

Groeten, Jan.

Ik begrijp nog steeds niet wat je "help" vraag nu eigenlijk inhoudt.
Wil je weten wat je hier mee kunt doen?

Makkelijkst is dan om zo'n zelfde stekkertje van een oude accu (zelfde merk en connectortype) te zoeken en die er aan te solderen.
Repareren lukt met zulke stekkertjes denk ik niet zo goed.

Als je gaat solderen opletten dat je de draadjes één voor één losknipt en aan het nieuwe stekkertje soldeert. Geen kortsluiting maken en netjes een stukje krimpkous om iedere soldering.

Alternatief is de accu niet meer gebruiken en een nieuwe kopen. En voortaan aan het stekkertje trekken, niet aan de draadjes.

Het contactlipje wip je zo uit de connector vanwaar je heel simpel het draadje kunt solderen.

Het gaat hier om de x8 exceed helikopter maar Roelof dus dat witte dingetje contactje ff uithalen??

Laatst bewerkt door een moderator:
... Als je je profiel helemaal invult, dan weten we waar je woont. ...
Forumtipjes:
  • Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.
  • Met andere woorden, het vergemakkelijkt en verbetert de communicatie, en de persoonlijke contacten.

Ik ben nog maar 13 en woon in veendam ik wil eigenlijk niet dingen kopen voor mijn rc helikopter

De foto is niet zo scherp maar het lijkt wel of het contactlipje alleen maar los is geschoten uit de connector. In dat geval kun je hem gewoon weer terugduwen en het probleem is opgelost.

Bedankt murdock geholpen:thumbup: maar nu heb ik nog een probleem iemand die weet waarom mijn helikopter niet meer kan opstijgen? De motoren zijn niet sloom maar hij gaat gewoon niet de lucht in

Zo te zien een brushed heli......motor versleten misschien, slechte lipo ? Hoeveel vluchten heb je gemaakt met die heli ? Brushed motoren hebben de nijging te slijten waardoor de motor niet genoeg vermogen meer heeft. Heb je ook een andere lipo geprobeerd ?

Laatst bewerkt:
Ik ben nog maar 13 en woon in veendam ik wil eigenlijk niet dingen kopen voor mijn rc helikopter
Dat begrijp ik maar schrik niet als dat toch een keer nodig is na een crash of gewoon voor onderhoud.
Terwijl ik dit zat te typen blijkt het al nodig.
Als het toerental normaal is dan moet de besturing ergens niet goed werken.

Ik heb amper vluchten gemaakt met mijn rc helikopter maar hij heeft volle toeren en dan stijgt hij niet op

Back