help ik hep een bleu arrow xl probleem

• Topicstarter Topicstarter maupi34
  • Startdatum Startdatum
Heeft deze heli dan en een 4 in 1 en een ontvanger? Meestal is dat toch hetzelfde? Of zijn het allemaal losse componenten?

Allemaal losse onderdelen.
Voor dit heli kan je ook onderdelen bestellen, het is een 4 ch.

Eh, een Solo Pro is ook een 4 kanaals, maar die heeft 1 enkele print met alle elctronica en servo's, dus 4 kanaals zegt niets of er losse componenten of een 4 in 1, of in geval van de SP, een 5 in 1 is gebruikt.

Eh, een Solo Pro is ook een 4 kanaals, maar die heeft 1 enkele print met alle elctronica en servo's, dus 4 kanaals zegt niets of er losse componenten of een 4 in 1, of in geval van de SP, een 5 in 1 is gebruikt.
Srry , voor m'n fout.
Maar dit heli heeft een 4in1.

ik haeb alles na getroken en gemeten maar het schijnt dat het toch in mij zender licht. mvg maupi

probleem

Hallo ik heb een blue arrow xl die het niet meer doet
er zit op de ontvanger een rode led die heel snel knipperd wat hij daarvoor niet gedaan heeft hij knipperde eerst rustig wie weet wat de oorzaak is

met vriendelijke groet klaas

Hallo ik heb een blue arrow xl die het niet meer doet
er zit op de ontvanger een rode led die heel snel knipperd wat hij daarvoor niet gedaan heeft hij knipperde eerst rustig wie weet wat de oorzaak is

Zender en heli opnieuw met elkaar verbinden misschien?

bedankt voor de info ik heb nieuwe accu eraan gedaan en hij deed het weer dus eerste is al kapot
maar wat valt daar aan te doen dan die accus zijn ook nog niet zo goedkoop dat je er niet zo zuinig op hoeft te zijn dus zou graag een oplossing willen

bedankt voor de info ik heb nieuwe accu eraan gedaan en hij deed het weer dus eerste is al kapot
maar wat valt daar aan te doen dan die accus zijn ook nog niet zo goedkoop dat je er niet zo zuinig op hoeft te zijn dus zou graag een oplossing willen

Zijn het lipo accu's? Die moet je niet te ver ontladen door te lang te vliegen, daar gaan ze snel stuk door.

ik denk dan dat ik hem te ver ontladen heb is er niet wat dat dat kan voorkomen

ik denk dan dat ik hem te ver ontladen heb is er niet wat dat dat kan voorkomen

Als je merkt dat de heli moeite krijgt om nog hoogte te winnen, is je lipo al erg ver leeg, en had je al geland moeten zijn. Je kan ook de spanning van de akku na het vliegen meten, die moet bij een lipo zeker hoger zijn dan 3.7V. Dat wil nog niet zeggen dat je niet te ver bent gegaan tijdens het vliegen, maar als je daar na het vliegen al onder zit, weet je zeker dat je te lang in de lucht bent gebleven.

help

hallo. ik ben nieuw op het forum.
en al volg ik jullie al een tijdje , ik snap nog steeds niet hoe ik een berichtje/ oproep kan plaatsen.
waarschijnlijk is het heel simpel en ben ik gewoon dom, maar kan iemand mij misschien een tip geven?
ik heb veel vragen en wil graag in contact komen met mensen die ook een voorliefde hebben voor rc helicopters
kees folkers

Het is je al gelukt zie ik om een bericht te plaatsen! welkom hier op het forum.

Normaal is er een regel dat oudere topics niet opnieuw weer naar boven gehaald worden maar er een nieuwe gemaakt word. Je kan zelf een topic starten door te klikken op "nieuw topic" bij het overzicht. Let wel eerst even op dat je vraag niet eerder al behandeld is en beantwoord of dat er nog een lopend topic is over dezelfde vraag.

Veel succes en plezier met het vliegen!

hallo. ik ben nieuw op het forum.
en al volg ik jullie al een tijdje , ik snap nog steeds niet hoe ik een berichtje/ oproep kan plaatsen.
waarschijnlijk is het heel simpel en ben ik gewoon dom, maar kan iemand mij misschien een tip geven?
ik heb veel vragen en wil graag in contact komen met mensen die ook een voorliefde hebben voor rc helicopters
kees folkers

Het is je ook gelukt om je vraag via een PB direct aan mij te stellen. Nu heb ik normaal wel "ff tijd" maar ik weet weinig van deze heli, dus plaats ik je vraag ook maar even hier:

na een crash van 1 m. merkte ik dat op,dat op vol vermogen het bovenste tandwiel begon te slippen.
ik vloog blue arrow met een onderstel van de blue arrow xl. lekker stabiel, minder lift, en kortere vliegtijd, dat wel! maar beter dan met het trainingsonderstel met oranje pingpongballetjes.
ik dacht dat de problemen kwamen door het toegevoegde gewicht van het zware onderstel, maar nadat het oude ( lichte ) er weer onder zit heb ik nog steeds dezelfde klachten.
heel simpel: ik ben een decorbouwer/timmeman en kwam op het volgende: de twee motoren hebben geen grip op de hoofdtandwielen, ik heb van balsa 2 wiggen gesneden om tussen het frame en de motoren te duwen ( waardoor meer grip/druk/kracht)
werkte een tijdje
maar na verloop niet echt meer.
is mijn frame verbogen?
ze ziet er recht en vlak uit geen krommingen.
veel onderdelen besteld via de post. : rc vliegshop.nl
snelle service en goedkoop.

als je effe tijd over hebt:
groeten kees

Waarschijlijk zijn door de crasch je tandwielen gestript, oftewel zijn er waarschijnlijk een paar tanden afgesleten.

Back