help paniek

oke paniek is over.

mfu is nog heel waarschijnlijk zender dood. leven de f14

gr martijn

Laatst bewerkt:
nou mfu starte op en ging gelijk weer uit en deed daarna helemaal niks meer.

het sturen bleef hij wel doen maar de motor werd niet meer aan gestuurt.

gr martijn

accu was vol want met andere zender/ontvanger deet alles het wel.

en vanmorgen deet me f14 het ook weer in eens dus snap er niks van.

gr martijn

2.4GHz kan ook storing ondervinden :) zeker met al de apparaten die tegenwoordig op de 2.4GHz band werken :) het is veel minder gevoelig aan de MHz band maar het is ook niet storingsvrij ;) sommige mensen durven dit wel al eens te vergeten ;)

nou net begon de elende weer opnieuw.

maar nu was ik niet in paniek omdat ik weet dat het niet aan de mfu ligt.

dus ben is even verder gaan kijken.

me zender zegt dat de accu leeg is (75 a 80 %) als ik ga meten heeft de accu een voltage van 10.44volt in een accu van 9.6 volt dus vol. maar voor de zekkerheid de accu aan de lader gehangen en deze zegt dat de accu vol is na plus minus 200ma bij geladen te hebben.

verder viel me ook op dat me servos willekeurig alle kanten op gaan en niet meer op de op de zender reageert.

heb mun robbe duo swits print los getrokken (deze deet al vreemd) maar ook dat mocht niet baten.

het enige wat ik kan bedenken is dat me zender dood is of hebben jullie een ander idee?

gr martijn

andere accu proberen. Kan zijn dat ze onbelast wel een hoge spanning geeft, maar onder belasting gewoon door de knieen gaat.

Al je bemerkingen wijzen erop dat er iets niet in orde is met de communicatie tussen zender en ontvanger. heb je het buiten in de tuin ook? mss minder storingen daar?

andere accu proberen. Kan zijn dat ze onbelast wel een hoge spanning geeft, maar onder belasting gewoon door de knieen gaat.

Al je bemerkingen wijzen erop dat er iets niet in orde is met de communicatie tussen zender en ontvanger. heb je het buiten in de tuin ook? mss minder storingen daar?

nou ben net weer even naar boven geweest en het volgende:

als ik me stuur servo (van me achterste as) los haal en de eerder genoemde print dan is het over en werkt alles normaal alleen als ik veel stuur beweginen achter elkaar maar begint de robbe singel schakel print (voor me zwaailichten) heel kort aan en uit te schakelen.

nou vroeg ik me af kan het kwaat als er meerdere servo kabels en verlichting (alleen led verlichting) bij elkaar gebundelt zitten? zou dat voor storingen kunnen zorgen?

gr martijn

Back