Help!!!!!!! Trex 700n pro

Ik ben nieuw met heli vliegen en Wie o wie woont in de buurt of in Emmen die mij kan en wil helpen mijn trex 700n pro af te stellen.
Ben nieuw met heli vliegen en kan heel goed tips en weetjes gebruiken.
Wie heeft zin en tijd en vind het leuk om mij op weg te helpen, nu ga ik van de zomer wel naar een club om het te leren vliegen maar ik wil graag met een goed afgesteld toestel heen.
Heb een Futaba 10 CHG zender en ben echt hulp nodig.
Als iemand met ervaring het leuk lijkt om een nieuwe helivlieger bij deze mooie tact van modelbouw te introduceren dan hou ik me aangeraden.
Er zijn volgens mij niet veel heli vliegers meer in het noordoosten en wil dus graag de spoeling wat aandikken.

Reacties graag via pb

Als eerste: welkom in de heli hoek !

Tweede, serieus?
Een Trex 700 is een geweldig apparaat om mee te leren vliegen, maar niet in je eentje...
ook niet met 1 lesje.. vanaf maatje 450 (qua formaat bijna exact de helft) hakken heli's al vingers af. een 700 komt nog wel een stukje verder.

Ik wil je op zich best helpen.. maar ik vermoed dat er bij jou in de buurt best wat vliegclubs zitten.
normaal heeft een vliegclub instructeurs rondwandelen, die jou met alle plezier helpen. vaak kunnen zij koppelen, waardoor zij in kunnen grijpen wanneer het mis dreigt te gaan.
zeker brandstofmodellen hebben een beetje extra aandacht nodig. stel je de motor verkeerd af, kan het in 2 tellen gebeurt zijn met hem.
en dat zou echt zonde zijn..

Zoek ff een club in de buurt op..
laat je begeleiden.. is absoluut geen schande, de meesten leren het zo.
de mensen die het zichzelf aanleren, crashen meestal regelmatig voor ze het in de vingers hebben.
dus naast gevaarlijk, ook duur.

volgend tipje: een simulator op de computer..
1 crash minder, en je hebt de sim terug betaald..

Haha geweldig.. gelijk aan het serieuse werk :cool:

Erg goed van je dat je je aanmeld bij een club voor vlieg instructie, zoals Student al aangeeft is letsel van een 700 model aanzienlijk en de kans dat je hem zelfstandig juist de lucht in krijgt klein.

Koop de simulator en start met elke dag een kwartiertje minimaal .. het lijkt erg moeilijk maar je zult stap voor stap vooruit gaan.

Zelf woon ik aan de kust en heb ik geen ervaring met nitro.

Welkom in hobby :banana:

Anders heb je Brutus hier op het forum, hij geeft vaak mensen les. Zit in Olderberkoop Friesland
veel ervaring met brandstof..

En, daar issie al... :D

Ja hoor, hardstikke welkom, maar ik zit wel buiten die straal van 75 km (zo uit mijn hoofd is Emmen iets van 100 km rijden, enkele reis)

Maar ik weet 100% zeker dat er hier op het forum ook mensen uit Emmen en omgeving zitten die helivliegen.

Qua heli kan ik je prima helpen met afstellen, zolang er geen FBL toestanden op zit, daar heb ik weinig (zeg maar: nul) ervaring mee al vliegen er bij ons twee 700's met FBL, een electro en een brandstof, het zou uiteindelijk dan wel goed moeten komen.

Nogmaals, kijk eerst om je heen voor dichterbij, want een keer in de week vliegen op 100 km afstand gaat behoorlijk in de papieren lopen.
Mocht je dichtbij geen hulp vinden, dan help ik je graag.

Groet, Bert

hij is te koop gezet, voor dit topic werd geplaatst..
Misschien wil hij eerst kijken of het vliegen lukt?

Best te koop draadje verwijderen dan, in elk geval veel succes, het is zeker een uitdaging maar wel 1 die de moeite loont om aan te gaan :)

En volg de gouden raad om idd hulp te zoeken, dit is alles behalve zo maar een speelgoedhelicoptertje, enige voorzichtigheid bij deze grootte is zeker aangewezen.

(En voor de rest ben ik een tikkeltje jalours want denk dat een 700 size super vliegt :) :)

En voor de rest ben ik een tikkeltje jalours want denk dat een 700 size super vliegt :) :)

Watte? Dat vliegt verrukkelijk!

Maakt niet uit, of je nu 3D of schaal vliegt, groter vliegt prettiger (vind ik dan....) Maar je moet wel de gedachte aan crashen uit je hoofd weten te bannen....

Groet, Bert

Allee zwijg Bert ;) ik had met mezelf een belofte gemaakt dat ik nooit groter ga gaan dan 550 size ;)

Dus ga me nu aub niet vertellen hoe verrukelijk en goed een 700 wel vliegt he, was gist al aant zien voor die 700 DFC op het te koop forum maar heb me kunnen inhouden :)

(Sorry dit is effe emotioneel off topic gezever, ik zwijg nu :)

Een 700 vliegt inderdaad super maar lijkt mij toch een beetje heftig om mee te leren vliegen. Mij is, bij een 700nitro, ooit een blad opengespleten in volle vlucht, je wil niet weten wat er toen gebeurde en hoe ver weg ik onderdelen heb teruggevonden......als je, als student, zo een beest niet volledig onder controle hebt wordt 't echt gevaarlijk voor de omstaanders.

Ik hou altijd een grote veiligheidsmarge tussen de omstaanders en mijn heli tijdens 't vliegen maar ben toch echt geschrokken toen dit gebeurde...... (en ik niet alleen :))

Ga zeker niet in je eentje proberen maar zoek deskundige hulp.

grts,
Ronny

Ja ik ben met een 130x begonnen, kan je een ton van leren van dat zenuwachtig ding :)

Als je echt gebeten bent zou ik met zoiets beginnen en de 700 effe opzij zetten, met zo een 130 size kan je overal oefenen (behalve missch in je slaapkamer ;)

Gr

Nou ja, we moeten daar ook weer niet TE dramatisch over doen... Heel lang geleden was er niet anders dan de .60 klasse (wat er wel was, vloog uitermate beroerd) dus het kan echt wel.

Het punt is: hoe slim is de beginner? Hoe verstandig en hoe geduldig?

Ja, het is zonder meer gevaarlijk, en ik raad het, in deze tijd van gemak en "alles moet gisteren klaar zijn ook al heb ik het vandaag besteld" minder aan.

Maar iemand die op dezelfde manier te werk gaat als in de jaren 70 en 80 voor wat betreft het gezonde verstand (goed inlezen, heel voorzichtig te werk gaan en stapje voor stapje) dan is het wel te doen. Anders had deze hobby namelijk nooit bestaan, want dan was Dieter Schlueter nooit van de grond gekomen....

De pest is, dat er in mijn ogen nog maar een goede trainer van deze klasse is, en die is al 20 jaar oud qua ontwerp: de "standaard" SkyFox! Rustig vliegend, log, betrouwbaar, staat extreem stevig op zijn pootjes (als ik kijk naar die smalle landingsgestelletjes van iedere willekeurige moderne heli... brrrrr!) en als heli een van de vergevingsgezindste die ik ken. Al het andere is high performance spul, wat wel te temmen is, maar niet meer ontworpen is op het pure leren vliegen.
En zelfs die staat aan het einde van zijn productie, al blijft geloof ik de electroversie nog wel een tijd in productie (ze moeten wel: de helft van de Vario rompen is om dit mechaniek heen ontworpen).

Maar het blijft toch een gewaagde keuze om zelfstandig met zo'n grote machine te beginnen.

Als je les krijgt, dan is het juist (qua leren vliegen) uitermate van voordeel dat je met een wat grotere heli vliegt. Dan ga je juist moeite krijgen om na de les aan je kleine schichtige 450 te wennen....

Oh, enne, @ Easy: maak jezelf niet sappel! Ik heb twee van die grote schaalbakken (800+) staan, en ze vliegen echt heerlijk, maar er komen heel andere problemen om de hoek, zoals transport, opslag en onderhoud. Ik ga ze tot op de draad opvliegen (de ene is nu bijna 10 jaar oud, de ander ook al 7) maar dat zijn wel projecten die bij mij geen vervolg gaan krijgen... Het vliegen en onderhouden gaat nog net, maar het bouwen er van valt gewoon niet te combineren met de rest van mijn leven.
Dat is dus ook niet zaligmakend.
550-600 is een fijne maat, waar ook een romp nog wel omheen te hangen is.

Groet, Bert

Jongens bedankt voor jullie reacties, heb iemand gevonden die hem mij gaat afstellen.
Wat helemaal top is overigens.
Hij staat idd te koop maar hou hem zelf, krijg hem er alleen niet af haha.
Heb ook nog een 550 E FBL in bestelling alleen wacht ik Erop dat ie word voor gevlogen om te zien dat ie 100% is en dan zal ik een keuze moeten maken waar ik mee door ga
Of gewoon allebij houden.
Het laatste zal het wel worden haha

Thnx

Hij staat idd te koop maar hou hem zelf, krijg hem er alleen niet af haha.

Even je verkoopdraadje openen, en in het eerste bericht links onderin op het driehoekige waarschuwingsbordje klikken.

Dan krijg je een meldingscherm, waarin je alle moderators bereikt.
Gewoon daar even vragen of iemand zo vriendelijk wil zijn de verkoopadvertentie te verwijderen.

Doen ze vast wel voor je....

Groet, Bert

suc6 met jou plannen @Bernhard:
en ook van mij een welkom in de heli corner,

mijn idee ook:
laat de heli voorvliegen en geniet van de indruk,
daarna ga je beslissen, wat jou les-heli gaat worden,
trouwens een SIM is ook handig voor de begin (en ook voor later)

groetjes, Uwe

Hoi

Bedankt en een sim heb ik aardig onder de knie maar in het eggie is het toch wel ff hele andere helikoek haha

Gr

550 size vliegt zeker ook goed, heb zelf 2 550E raptors, 1 omgebouwde 30 van brandstof naar elektro en 1 FBL, maar die staat nog even op de plank.

Trex is ook dik ok volgens mij, je zal zien, je gaat wel een pas achteruit gaan de eerste keer dat je die 550 opspoelt. En als je die 700 opspoelt.. Dan ga je wel 2 passen achteruit ;)

Veel succes ermee en de juiste beslissing, nitro heli's doen het zoiezo al niet zo super op de occasie markt in een grotendeels elektro-tijdperk, gewoon lekker vliegen met dat monstertje :)

Wat vliegen betreft of afstellen voor mij kan ik echter maar aan weinig hulp bieden of vragen, ben een mode 1 "piloot" en dat is (denk ik) toch vrij uitzonderl vr heli.

Gr

Back