HELP!!!! Welke is het best?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar wilde je trouwens 130 gaan rijden???
HPI rs4 3 evo is ook erg snel bijv. die heb ik zelf. snel genoeg hor

eerste eigenaar

maar me broer heeft al 1 waar ik mee rij
die heeft een 2.1cc motor.

wat voor auto en motor is dat dan? Een Tamiya TG.10 heeft standaard ook een 2,1 cc motor en dat is een prima beginners model.

Ikzou toch voor de standaard modellen kiezen zoals de hpi rs4 evo of de kyosho FW-06 of de FW-05. Of de ofna cd3.
Zijn prima auto's die standaard uit de doos 70 á 75 km/h rijden en dat gaat hard zat.
Het lijkt niet hard maar voor een beginner is dat snel zat om te leren rijden.

M.v.g. Mark

90 haalt hij niet denk ik, of hij moet optimaal afgesteld zijn en dan een nitro percentage van 25 of 30 % gebruiken. Misschien dat hij dan die snelheid haalt.

M.v.g. Mark

Snelheid is een breed begrip, als je 1:10 auto maar 70 rijdt kan het voor je gevoel al snel 100 zijn.

Waarom staar je blind naar de snelheid? In je eerste post zei je ook dat een Tamiya duur was, omdat er goedkopere auto's zijn die sneller gaan. KWALITEIT is nou eenmaal duurder. Ik kan ook een straalmotor op een brommertje zetten, maar ik zou liever een ferrari hebben, snap je wat ik bedoel? Die 'goedkopere' auto's kunnen misschien wel harder, maar de kwaliteit is minder en wat de snelheid betreft, die hoeven niet altijd te kloppen. Als ik een eigen internet winkel begin genaamd 'Extreme fast rc cars' en alles zelf met saté prikkertjes maak en karton en erbij schrijf: 200km/h weet ik wel wie mijn vaste klant zal zijn.

Mijn eerste auto was een TT-01 in het begin vond ik hem al snel gaan, ik geniette ervan omdat dit voor mij nieuw was. De kwaliteit vond ik super, het bouwen, de kap verfen. Dit allemaal omdat ik het allemaal nog nieuw voor mij was en dit veel beter was dan bijv. nikko. Het ging mij dus niet alleen om de snelheid. Later werd hij inderdaad te 'tam' en te simpel, maar dat is ook geen wonder met
35 km/h (,maar toen maakte ik zelf brokken, geen kapot chassis, maar wel gescheurde body).

Ik denk dat je eerst goed moet leren rijden, behalve als je een miljoen euro in zak hebt en het geld ervoor hebt om 'effe een paar reserve super auto's' te kopen... 70km/h is al erg hard, volgensmij vind je dit niet hard omdat ej zelf nog niet op die snelheid hebt gereden...

Ik stel voor om nu bijvoorbeeld een kyosho fw05/06 te kopen en later als je dit al zat bent een snellere auto te kopen. Of nu een beetje doorsparen een een degelijke auto gaat kopen. Het is altijd handig om een goede auto met kwaliteit als eerste te kopen, want deze zijn makkelijker, hebben minder problemen en dit is bij een beginner erg gunstig en zal je minder koppijn bezorgen.;) Probeer zoveel tips van deze mensen te volgen, want ze hebben hiere echt veel verstand van. Er zijn al zóveel topics met nieuwe mensen die een auto willen aanschaffen en die uiteindelijk precies het tegenover gestelde doen als wat de mensen hier zeggen, en soms hadden ze spijt dat ze niet geluisterd hadden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet het niet meer

een tamiya die 65 kan kost nu maar 200 euro rtr.
maar zo en heb ik al.

ik ben op zoek of naar een 1:5 benzine motor maar die kan maar 50 wel minder onderhoud of een hele snelle 1:10 die 100 tot 130 kan.

Ik weet het niet meer

maar zo en heb ik al.

ik ben op zoek of naar een 1:5 benzine motor maar die kan maar 50 wel minder onderhoud of een hele snelle 1:10 die 100 tot 130 kan.

Welke rtr Tamiya van 200,- gaat 65? Lijkt me sterk. Ik zou voor een 1:10 gaan, want als je een 1:5 koopt in die prijsklasse weet je gewoon dat het niet top-notch kwali is. goede 1:5 kunnen duizenden euro's kosten.
Ik zou gewoon een degelijke 1:10 nemen;). Als je meer geld hebt miss een 1:8.

koop gewoon een fw06 dan heb je een goeie degelijke auto die ook nog ( redelijk )geschikt is voor beginners.

gr tim

Ik weet het niet meer

maar zo en heb ik al.

Je hebt echt geen flauw idee van wat je wilt kopen he...? Eerst zeg je dat je een 1/5 wilt, dan weer niet omdat ze "niet snel genoeg" zijn. En nu ineens weer wel?
En zoals al eerder werd verteld hier; er zijn maar zeer weinig 1:10 auto's die 100-130 km/u halen. Zo'n snelheden zijn in deze hobby werkelijk overkill en zijn voor een beginner dus ook niet te realiseren. Vooral omdat je een grote, uitgestrekte baan nodig hebt, zonder steentjes of dergelijke. Maar ook omdat zulke snelle auto's zeer veel kosten in aankoopprijs, maar ook in onderhoud (hoge snelheid = veel slijtage).
Richt je dus eerder op een auto die kwalitatief goed is en plezierig is om mee te rijden. Een auto die 70 rijdt is méér dan snel genoeg voor een beginner.

is er geen modelbouwwinkel in de buurt.

wil je on-road meer snelheid maar vaak beperkte rijplaatsen
wil je off-road veel trekkracht kan jumps maken e.d.

poetsen moet je toch of je nu een buggy hebt of een touring

en keuze 1:5 benzine en nitro is een heel groot verschil maar dat ligt aan jezelf vaak is die keuze snel gmaakt.

groetjes Bas

ik snap wat je doormaakt ;). ik zat aan t begin ook van, een rc auto op brandstof, moet op zn minst 80 gaan. dat idee heb je. daar moet je echt vanaf, ik had als beginner een carson stormracer, als hij 60 gaat, is het snel. maar als je hem zag rijden, voor je gevoel ging hij iets in de richting van 80.
maar kijk eerst en vooral eens WAT je wilt. offroad, onroad, bigscale, 1:10, 1:8, enz. als je die keuze heb gemaakt, ga je dan eens verder verdiepen in wat je allemaal kunt krijgen qua autos. je loopt nu in een dag tijd, al heel wat autos op te noemen. denk er eens rustig overna, en als je een auto heb van, nou, die lijkt me wel wat, vraag het hier dan nog eens na ;).
echt, geloof mij, alleen snelheid is ook niet alles hoor ;). zonder dat het fatsoenlijk te besturen valt, is er geen lol aan. als hij 130 gaat, maar je moet hem continue ergens uit het gras oid halen, is de lol er snel vanaf.

suc6!

Groeten,

Ruben

Ik zie zo de tamiya TNX 5.2R Monster Truck met 5.25cc motor 1:8. off road.
ik vraag me af hoe snel deze zou gaan.

want ik weet zeler wel als ik 130 ga rijden met die schumacher fusion en ik over een steentje rijd dat ie vliegt.
als zo,n monster truck over stenen rijd gebeurt er niks.
en nog een voordeel het is een tamiya.

Ik zie zo de tamiya TNX 5.2R Monster Truck met 5.25cc motor 1:8. off road.
ik vraag me af hoe snel deze zou gaan.

want ik weet zeler wel als ik 130 ga rijden met die schumacher fusion en ik over een steentje rijd dat ie vliegt.
als zo,n monster truck over stenen rijd gebeurt er niks.
en nog een voordeel het is een tamiya.

Waarvoor staren al die noob's zich nou altijd heeeelllllleeeeemmmmmmaaaaalllllllll BLIND op de snelheid van een auto :?:

Leer eerst maar eens met een auto rijden voor je aan snelheid gaat denken :!: ;)

Hou het simpel en kijk voor een leuke off-road auto .... Met een paar aanpassingen kan je met zo'n ding ook leuk on-road rijden en off-road kan je overal wel rijden ..

Neem je een on-road ben je verplicht om een plak asfalt op te zoeken om te kunnen rijden ....

als ik uit deze 3 zou moeten kiezen welke zouden jullie kiezen .

- Schumacher fusion 4.6cc 1:10 = 4.6cc 1:10 = 470 euro RTR
- Tamiya NITRAGE 5.2 TRUGGy = 5.2cc 1:8 = 510 euro RTR
- Tamiya TNX 5.2R Monster Truck = 5.2cc 1:8 = 450 euro RTR

welke zouden jullie kiezen?

en volgens mij zuipt de tamiya nitrage ongeloofelijk veel nitro is dat zo?

Laatst bewerkt:
Jonge dat zijn 3 verschillende totaal andere auto's moeilijk te vergelijken......want ligt er dus maar net aan wat je wilt.

Wil je bashen offroad of onroad dan is de keuze gemaakt.. tussen die 3.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back