Waarom staar je blind naar de snelheid? In je eerste post zei je ook dat een Tamiya duur was, omdat er goedkopere auto's zijn die sneller gaan. KWALITEIT is nou eenmaal duurder. Ik kan ook een straalmotor op een brommertje zetten, maar ik zou liever een ferrari hebben, snap je wat ik bedoel? Die 'goedkopere' auto's kunnen misschien wel harder, maar de kwaliteit is minder en wat de snelheid betreft, die hoeven niet altijd te kloppen. Als ik een eigen internet winkel begin genaamd 'Extreme fast rc cars' en alles zelf met saté prikkertjes maak en karton en erbij schrijf: 200km/h weet ik wel wie mijn vaste klant zal zijn.
Mijn eerste auto was een TT-01 in het begin vond ik hem al snel gaan, ik geniette ervan omdat dit voor mij nieuw was. De kwaliteit vond ik super, het bouwen, de kap verfen. Dit allemaal omdat ik het allemaal nog nieuw voor mij was en dit veel beter was dan bijv. nikko. Het ging mij dus niet alleen om de snelheid. Later werd hij inderdaad te 'tam' en te simpel, maar dat is ook geen wonder met
35 km/h (,maar toen maakte ik zelf brokken, geen kapot chassis, maar wel gescheurde body).
Ik denk dat je eerst goed moet leren rijden, behalve als je een miljoen euro in zak hebt en het geld ervoor hebt om 'effe een paar reserve super auto's' te kopen... 70km/h is al erg hard, volgensmij vind je dit niet hard omdat ej zelf nog niet op die snelheid hebt gereden...
Ik stel voor om nu bijvoorbeeld een kyosho fw05/06 te kopen en later als je dit al zat bent een snellere auto te kopen. Of nu een beetje doorsparen een een degelijke auto gaat kopen. Het is altijd handig om een goede auto met kwaliteit als eerste te kopen, want deze zijn makkelijker, hebben minder problemen en dit is bij een beginner erg gunstig en zal je minder koppijn bezorgen.

Probeer zoveel tips van deze mensen te volgen, want ze hebben hiere echt veel verstand van. Er zijn al zóveel topics met nieuwe mensen die een auto willen aanschaffen en die uiteindelijk precies het tegenover gestelde doen als wat de mensen hier zeggen, en soms hadden ze spijt dat ze niet geluisterd hadden.