HELP!!!! Welke is het best?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt er wel verdomd veel op dat alleen de snelheid je interessert. Omdat het je zelf blijkbaar niet lukt om wat info van internet te halen, hier dan iets wat je zelf ook in 2 minuten had kunnen vinden met een beetje rondklikken op Welcome to TAMIYA, INC. :

4~4 Monster Truck TNX 5.2R
en
XBG Nitrage 5.2

Met beiden dezelfde motor en hetzelfde gewicht. Bij de Nitrage staat dat ie 60 kan (of je het echt haalt is een tweede). Alleen heeft de TNX 5.2R een tweebak en daardoor andere overbrengings verhoudingen dan de Nitrage die het zonder versnellingen moet doen. Dus met wat rekenwerk kan de TNX5.2R dan 17.15/15.5 * 60 = 66,4 km/h, hooguit, want dat geldt alleen als de motor dezelfde toerentallen wil halen.

ik twijfel tussen 2 auto,s

Het is wel een raar verschil de 1 is een onroad en de ander een offroad.

de tamiya TNX 5.2R Monster Truck RtR 1:8 die c.a. 65 gaat.
de schumacher fusion 4.6cc 1:10 die c.a. 120 gaat.

Ik weet dat ze beiden verschillend zijn maar welke zouden jullie nou kiezen ten opzichte van het merk, motor enz.

Laatst bewerkt:
Mensen,

Ik ga een paar dagen niet op het forum schrijven even nadenken naar een modelbouw winkel voor meer informatie.

Ik maak een samenvatting van een paar groep auto’s,
en dan zie ik wel .:D:D:D:D:D

Hey! Je zou niet meer gaan schrijven de eerst komende dagen...

Nu zit je weer precies met hetzelfde....ga eerst nou maar eens langs een modelbouwwinkel anders loopt dit topic in 2011 nog.;)

Aangezien je maar door blijft miepen over snelheid de Fusion ...

De Picco die erop zit is zeker niet slecht :!:

De auto zelf ... achhh hij gaat hard ..... als ie het doet ....

bestel er dan gelijk een hoop reserve onderdelen er bij, want ik denk dat je die nog hard nodig zult hebben.

m.v.g. Mark

kijk je moet niet alleen op cc staar nou niet alleen naar snelheid en cc's
want meer cc is meer koppel en kan met andere vertandingen meer snelheid leveren.

lees dit ff door ik had het zelfde probleem doen ik ook net begonnen was met rc-nitro
RC-Junkies.com

en als je een grote auto wilt maar ook niet groot en toch niet te klein
kies dan voor een hpi super nitro rs4 hij is 20%
en word niet meer gemaakt
maar bij RC-Pitstop.nl in zoetermeer hebben ze er nog 2 nieuwen

en als je niet kan kiezen in off-road en on-road kies dan een rally wagen
bijv. een hpi Super Nitro Rally die is ook 20% groter dan de hpi super nitro rs4
word ook niet meer gemaakt
maar waar die tekoop is
weet ik niet !

maar verder nog veel plezier met je aankopen!

Greetz, nitro fox

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom raad je iemand, die er overduidelijk niks van kent en al lang niet meer weet wat hij precies wilt kopen, aan om een een auto te kopen die niet meer in productie is? Dat wilt ook zeggen dat je nog moeilijk aan onderdelen kunt geraken voor die auto...

Dus Tamiyafluegel, volg die raad van Savage .26 picco maar op en koop die Fusion, die gaat vet hard en is super stoer. Volgens mij kun je er zefs een vliegtuig van maken als je er vleugeltjes op plakt...

;)...

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom raadt je iemand, die er overduidelijk niks van kent en al lang niet meer weet wat hij precies wilt kopen, aan om een een auto te kopen die niet meer in productie is? Dat wilt ook zeggen dat je nog moeilijk aan onderdelen kunt geraken voor die auto...

Dus Tamiyafluegel, volg die raad van Savage .26 picco maar op en koop die Fusion, die gaat vet hard en is super stoer. Volgens mij kun je er zefs een vliegtuig van maken als je er vleugeltjes op plakt...

;)...

De reactie Sky-line snap ik ook niet helemaal :confused: Iemand die er duidelijk weinig tot geen verstand van heeft een uit de productie genomen auto aanraden...

Tis een leuke auto de Super nitro en nog redelijk snel ook als je weet wat je doet .... Heb er zelf 1 gehad en vliegen kan echt met het ding :!: ... Maar onderdelen wordt een drama en voor de rest is het ook niet veel in vergelijk met wat er te krijgen is tegenwoordig

Dat van die vleugels is een goed idee Sander :thumbsup: in de lucht kan het ding natuurlijk door het gebrek aan wrijving met de grond NOOOGGGG harder ....

:D

;)

tuurlijk heb ik er wel verstand van
maar ik ken genoeg winkels die de nog gewoon veel onderdelen op voorraad hebben
van de super nitro
en ik gaf hem gewoon een tip

:)
Ok heb een keuze gemaakt

-: ONROAD!!!
-: c.a. 80 kmpu

De HONG NOR CD3 LIMITED EDITION RtR, 2 SPEED, 3.0CC FORCE ENGINE
zie ik wel zitten.
In totaal rijklaar kost die auto me zo iets van 380 euro.
ik heb ook veel gehoord van de HPI Nitro rs4 3 evo. evenduur evensnel.

welke is beter ?

Goeie keuze .... Mits je een parkeerplaats zoekt die er zo strak als een biljartlaken bij ligt of naar het circuit gaat ...

Dat zijn auto'tjes met een bodemspeling van max een cm. of 2 ....
Een hobbeltje of kuiltje en je auto wordt met 80 km/u de lucht in geslingerd en spat bij het landen in 100 stukken .....

Even veel CC

en het staat bij de site vermeldt.
Bij de HONG NOR CD3 ( OFNA CD3 ) 80-85 km/u
Bij de HPI nitro rs3 4 evo 85-90 km/u

maar dit zal vast het zelfde zijn.
Welke zou beter zijn?

Ik zou de hpi nemen, maar dat is alleen maar omdat ik dat een goed merk vind en van de andere nog nooit heb gehoord ;)

Héééééééé , onderschat de zwarte niet hè :?: ;)

:rolling:
Ja, toevallig is de snelste "auto" ter wereld wel zwart hoor!
(Tip voor de TS: misschien kun je deze overnemen en er een afstandbediening op bouwen? Volgens mij doen ze er niet veel meer mee! Voor info: richard@richard-noble.com)

thrustssc_small.jpg

Laatst bewerkt:
Even veel CC

en het staat bij de site vermeldt.
Bij de HONG NOR CD3 ( OFNA CD3 ) 80-85 km/u
Bij de HPI nitro rs3 4 evo 85-90 km/u

maar dit zal vast het zelfde zijn.
Welke zou beter zijn?

Oooooh, maar dat wist ik niet? Bedankt voor de info; zo zie je maar: je bent nooit te oud om te leren he ;).
Maar ben je eigenlijk zeker dat 90km/u niet te traag is? De Fusion gaat 135 en lijkt mij persoonlijk een beetje aan de trage kant, moet ik zeggen.

Maar goed; je wilt weten welke beter is? Die Hpi is natuurlijk beter, want die gaat maar liefst 5km/u sneller dan de Hong Nor! En aan die informatie moet je absoluut niet twijfelen, want het staat immers op de site van het merk zelf. (Ik vind het wel raar dat die Hpi sneller gaat dan de Hong Nor, want het aantal CC's is toch gelijk?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back