Help !!!

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Philippe Dc, 17 nov 2019.

  1. morgoth924

    morgoth924

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    594
    Locatie:
    Gierle, Belgium
    Als ik het goed lees, is het enige verschil tussen beide pogingen de vliegmodus in de zender, heli vs. vliegtuig. Waarbij vliegtuig goed gaat (behalve optoeren), klopt dit? Niets veranderd aan settings wat regelaar betreft? Wat voor throttlecurve gebruik je in helimodus?
     
  2. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    655
    Locatie:
    breda
    Gebruik je de interne bec van deze regelaar?
    Heb ook deze regelaar gehad icm een 2s lipo als stroomvoorziening voor de fbl en servo en had toen ook problemen, toen de min van 2s lipo en esc verbonden toen was het opgelost.
     
  3. Agusta

    Agusta

    Lid geworden:
    23 dec 2006
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Limburg (B)
    Ik heb exact dezelfde motor in mijn TT550e. Werkt zonder governor prima, met governor op de regelaar is de heli niet te vliegen. De regelaar is een Roxxy regelaar. Dus volgens mij probleem te zoeken in de regelaar.
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2019
  4. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    http://www.hobbywing.com/products/enpdf/Platinum130A-130AOPTOen.pdf

    de handleiding van je regelaar.
    ik had even gemist dat deze ertussen stond :D

    bij hoofdstukje 6 zie je alle in te stellen opties.
    Als ik de boel een beetje doorlees, zou hij bij jou op heli, lineair throttle moeten staan.
    hij heeft dan een soft start, van 3,5 secondes. (tot hij opgetoerd is)
    an sich is dat geen verkeerde waarde, denk ik.

    je zal nu wel in je zender een throttle curve in moeten stellen, die een beetje rekening houd wat je doet.
    eerst toerental bepalen, toeren meten als hij is opgetoerd. aanpassen als nodig.
    als je rustig vliegt, kun je een vlakke curve aanhouden. dus in idle 1 bijvoorbeeld 75-75-75-75-75
    Als je gaat lessen, kun je bijvoorbeeld dit doen in normal vliegmodus: 0-75-75-75-75
    dan kun je nog het gas dichtgooien als het mis gaat.

    probeer die gas waarde boven de 75 te houden. een regelaar wordt warmer als hij minder moet doen.
    heel gek. maar is wel zo.
    bij 100% hoeft hij weinig te doen..
    bij 50% is hij de stroom constant door 2 aan het hakken. zo moet je het een beetje zien.
    komt het gewenste toerental uit op 60% op de regelaar, kun je het motortandwiel aanpassen (kleiner)

    ALS hij lager dan 75% uit komt, en je denkt: ik vind dat tandwiel wel goed zitten.
    hou in ieder de warmte van de regelaar in de gaten
     
    Laatst bewerkt: 19 nov 2019
  5. Philippe Dc

    Philippe Dc

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Zelzate
    Allen bedankt voor de info en voor de verschillende meningen , de heli draait en vliegt ondertussen perfect ,mede dank zij Ep Fun Van Beveren (Belgium).
     
  6. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Krabbendijke
    En wat was dan precies het probleem?
     
  7. Agusta

    Agusta

    Lid geworden:
    23 dec 2006
    Berichten:
    305
    Locatie:
    Limburg (B)
    Graag de oplossing delen!!
     
  8. Philippe Dc

    Philippe Dc

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Zelzate
    Zoals eerder vermeld in deze topic , ikzelf ben niet zo op de hoogte van de technische kant , ik weet alleen dat er gewoon enkele instellingen op de zender veranderd zijn , trotle cuve , en de timing, en aantal toeren wat verhoogd .

    Heli vliegt super nu zoals U in het filmpje kan zien https://drive.google.com/open?id=1JT0e3MqKn7owAnUy_RGuZh-upVzWNqZU filmpje2 https://drive.google.com/open?id=1JU_vxRZP0mf6xhQavMGjhYzHkW9dYtj9 , en dat is uiteraard het voornaamste ,nu kan ik hem met een gerust hart verkopen , nogmaals allen bedankt voor de gedane moeite en interessante info .
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2019
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    ah. hij heeft dus de regelaar op de heli stond zonder gov gezet..

    goed dat het is opgelost!
     
  10. Philippe Dc

    Philippe Dc

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Zelzate
    Student , nee alles werkt samen nu , de 3sx bavarian , de regelaar , de motor , en de zender ..
    3sx benut nu zijn volle funktie zoals het hoort .(escape funktie ,enzz...., optoeren van de motor is nu ook ok .
     
  11. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    Ja, maar je probleem was dat de governor functie van de regelaar niet goed werkte, en de motor ging stotteren.
    Daar heb je veel advies over gehad. Dus als het nu werkt, ga ik er van uit dat de beste man de governor functie uitnheeft gezet.

    daarvoor moet je inderdaad throttle curves wijzigen.

    daarna kun je de rest van de stabilisatie finetunen.

    dus het kan best dat alles samenwerkt, dankzij het feit dat die gov uit staat.
    Dat kan nl. Net zoals dat een auto rond kan rijden met een open raam. Of zonder cruise control.
    Makkelijk als het raam dicht is, of de cruise control gebruikt wordt. Maar hoeft niet.
     
  12. Philippe Dc

    Philippe Dc

    Lid geworden:
    17 nov 2019
    Berichten:
    14
    Locatie:
    Zelzate
    Student , zoals eerder vermeld gouvernor functie staat niet uit en is ook niet uitgezet .
    maw , de wagen gebruikt alle opties die voorzien zijn ,met alles erop en eraan
     

Deel Deze Pagina