Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

ca73b0e84227d149f295e60d4de01023.jpg
3f3ad0a70139d7e9dde5df40c92e6c03.jpg
ac6c8a80c0791fa661df06b146244a26.jpg

Heb weer wat te doen. Snap er niets van k index staat op 2 2 min in vlucht gaat hij opeens te keer als een gek voordat ik beeld verloor faisafe aangezet geen beeld meer 1 uur zoeken gelukkig aan de waterkant. Schade:

1 afgebroken arm
1 afgebroken gimbal
4 gebroken propellers
1 afgebroken immersion vtx
[emoji22] [emoji24]

Verstuurd van mijn SM-N9005

Zo,weer terug even gezellig gevlogen met Edwin.

@Luc,we waren aan het vliegen toen het trieste nieuws binnen kwam en het ziet er niet goed uit zie ik, jongens, zo zie je een flyaway kan iedereen overkomen. Ik leef met je mee Luc.

Martin.

Bedankt mannen gelukkig heb ik dit keer alles terug.....was verleden keer een echte flyaway

Dat is mooi klote Luc. Gelukkig heb je de boel nog kunnen vinden.

Ik vind dat GPS spul hartstikke gaaf hoor met al hun mogelijkheden, maar ik hoor teveel fly-away's voorbij komen. Hou niet van electronica wat ineens een eigen leven gaat leiden. Gelukkig stond je failsafe goed.

Ik had het er met Marvin van het weekend toevallig nog over de failsafe.

Jongens, de storing aan de Blade lag dus niet aan de quad maar aan m'm DX8 ik had net het verschijnsel weer eventjes, daarna was het weer weg,ga nu m,n zender helemaal open gooien en schoonmaken en alles even controleren.

En ja, flyaways zijn besmettelijk het is een elektrisch virus, tenminste zo ga je wel denken een flyaway hoeft ook niet altijd gps gerelateerd te zijn hoor,er zijn in een drone zoveel parameters die perfect samen moeten werken, als er maar een afwijkt gaat het al fout. Het ligt echt niet altijd aan je gps,sterker nog gps kan ook je redding zijn.

Martin.

Luc, inderdaad schokkende beelden.
Nog geluk gehad zo net voobij die mast.

Na het upgraden van mijn naza lite naar V2 had ik ook problemen met het compas. Ook een geel rood knipperde led. In de assistent gaf die aan dat ik het compas moest demagnetiseren ivm een te hoge waarde. Misschien had jij hetzelfde probleem?

Nog nooit last van gehad vlieg al 3 maanden met v2 op v1 en dit was de eerste keer maar er gaat mooi een andere naza in dit keer ik vertrouw het niet meer

Dat is enorm balen maar zoals je zegt gelukkig aan de waterkant en.niet erin. Maar het blijft klote zoiets.
Sterkte met de opbouw

Rick

ik denk dat de boosdoeners al die ijzeren kraandelen op de grond zijn en wat voor mast was dat?Waar hij net voorbij raasde?een zendmast ofzo?Veel ijzeren hekken,masten of andere ijzeren objecten kun je beter ver vandaan blijven.

Echt,ik denk dat dat de boosdoener is.

Oei...zie je post nu net pas,bizar hoe die ineens vertrekt....:-(
Balen man maar mazzel dat hij niet in het water ging,had de schade nog groter geweest..
In je filmpje zeg je failsave in te hebben geschakeld,de RTH switch bedoel je?...dat moet je nooit doen bij een fly-away,gelijk in manual zetten zodat de naza niet zelf meer stuurt.
Sterkte met wederopbouw...

Ok weer wat geleerd.....niet bij metaal vliegen of masten of hekken en geen failsafe gebruiken.......thks.

Maar waar is de failsafe dan voor. Als je geen bereik meer hebt gaat hij toch in failsafe wat bij mij go home and land is.

De Naza RTH is handig als je bv de orientatie kwijt bent of als je buiten bereik van je zender bent...echte failsave stel je op je ontvanger in.
Je ontvanger is leidend...de naza geeft je extra mogelijkheden in vlucht dus als de naza raar doet en je naar manual gaat schakel je de naza eigenlijk uit.
Als er niks geks gebeurt en je buiten bereik bent zal de Naza je wel helpen door terug naar het homepunt te gaan of door te gaan landen (hoe je het hebt ingesteld) maar als de Naza de kluts kwijt is werken die functies niet...snap je?

Back