Hep Cat 1946

Jef
Een vraag over die carburator, haaks op de inlaat trommel zitten twee boringen . Een grote en een kleine?
Is het de bedoeling dat op "ralantie" het grote gat naar de inlaat van de motor gericht is en het kleine naar de buitenlucht?
Toevallig geen tekening of schets van die carbu gemaakt?
Dirk
 
Jef
Een vraag over die carburator, haaks op de inlaat trommel zitten twee boringen . Een grote en een kleine?
Is het de bedoeling dat op "ralantie" het grote gat naar de inlaat van de motor gericht is en het kleine naar de buitenlucht?
Toevallig geen tekening of schets van die carbu gemaakt?
Dirk

Volgens mij is het een soort "ralentie" Dirk , het kleine gaatje , 0,5 mm , komt juist vrij als de doorlaat van de smoorklep bijna sluit .
Ik heb een tekening van de carbu gemaakt en ook een pdf van de tekening , zo kan iedereen ze openen .
Van het heveltje heb ik er enkele laten laseren , daar mag je wel ééntje van hebben .
Met de tekening nog eens te bekijken zie ik dat item 8 er niet op staat :oops: , maar dat kan geen problemen opleveren , op de samenstelling kan je duidelijk zien wat de bedoeling is .

Groeten Jef
 

Bijlagen

  • Like
Reactions: Gea
Bedankt Jef.:thumbsup:
Die ga ik ook maken voor mijn mills. En item 8 … t'ja da is nu ni echt geen probleem ;)
Volgens u moeten de twee gaatjes dus gelijk zijn ( 0.5 mm) ?
En euuu, ja zo een hendeltje wil ik wel overkopen.

Dirk
 
Bedankt Jef.:thumbsup:
Volgens u moeten de twee gaatjes dus gelijk zijn ( 0.5 mm) ?
Dirk

Op de tekening in het artikel zijn ze zo te zien inderdaad niet van dezelfde diameter , maar ik dacht , groter boren gaat altijd nog , en eerst misschien zo eens proberen ,
het blijft natuurlijk de vraag of de carbu veel effect gaat hebben en of het toerental enigszins regelbaar is , compressie blijft immers gelijk ?

Groeten Jef
 
Nog eens bedankt Jef voor de tekeningen en de snelle levering van het hefboompje.
De aansluiting is aangepast aan mijn mp jet 040 ( MF 5 i.p.v. MF 6 )
Als het een beetje meezit zal ik het morgen proberen.
Dirk
pFfnTNv.jpg
 
Nog eens bedankt Jef voor de tekeningen en de snelle levering van het hefboompje.
De aansluiting is aangepast aan mijn mp jet 040 ( MF 5 i.p.v. MF 6 )
Als het een beetje meezit zal ik het morgen proberen.
Dirk
pFfnTNv.jpg

Ziet er goed uit Dirk , ben benieuwd hoe de MPjet erop reageert , groeten Jef
 
Eindelijk tijd gevonden om de carburator te proberen.
Mijn bevindingen : de naald mag iets scherper , de afstelling is nogal grof , anders de zitting iets kleiner ( 0.8 mm i.p.v. 1mm )
De doorlaat van 0.5 had ik al vergroot naar 0.6 en dat is groot genoeg voor de jet 040.
Maar enkel als hij hééél scherp afgesteld staat blijft hij draaien met de gas dicht.
Bij een normale ( juiste) afstelling verzuipt hij op leegloop na enkele seconden. Nog wel werk aan dus.
Misschien nog eentje maken zoals deze?
https://shop.strato.de/epages/61316...7/Products/"RC-Vergaser für 040 & 1,8 Diesel"
Die heeft een o.a. een aparte lucht stelschroef;

Dirk
 
Eindelijk terug bezig aan de Hep Cat , gaat hij misschien toch nog in orde komen tegen de zomer :rolleyes::cool::D

Romp van de nodige dwarsbalkjes voorzien , achteraan afgeschuind en tegen elkaar gelijmd , evenals de staartvin gelijmd
DSCN5973.JPG


DSCN5974.JPG


Groeten Jef
 
De "neus" in wording , de spinner gaat nog een beetje een uitdaging worden denk ik :confused:
Volgens de tekening is hij van balsahout en wordt met 2 houtschroefjes in de zijkant vastgezet op de prop o_O
een "prefab" exemplaar zal sowieso niet passen , gezien de stompheid :eek:

DSCN5975.JPG


DSCN5976.JPG


Groeten Jef
 
Zou de dop vastzetten met magneetjes kunnen?
Misschien , maar ik vraag me af bij de combinatie van toerental en trillen van 't dieseltje , het geheel blijft zitten , enfin , ik ben er nog niet uit :confused:

Ondertussen het neuskapje al ruwweg gevormd
24.JPG


Groeten Jef
 
Back
Top