Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als de trommel recht is (en daar ziet het op de foto's wel naar uit), is het enkel een kwestie van netjes haaks op de lierlijn opstellen. Als de lijn links oprolt, staat hij scheef met de linkerkant dichter bij de keerrol, en andersom. Dat kan een kwestie van 5 à 10 mm zijn.Hoe krijg ik in vredesnaam de lijn netjes op de lier gerold? Moet hij tot 't einde netjes links/rechts gaan?
Als de trommel recht is (en daar ziet het op de foto's wel naar uit), is het enkel een kwestie van netjes haaks op de lierlijn opstellen. Als de lijn links oprolt, staat hij scheef met de linkerkant dichter bij de keerrol, en andersom. Dat kan een kwestie van 5 à 10 mm zijn.
Op het eind van het inlieren zou je wel een beetje een ophoping aan een kant kunnen krijgen.
Hoe ging het lieren verder?
Je hebt kennelijk tenminsste een poging ondernomen ...
Gr. Dirk.
Hi
Je hebt een beetje meer nodig als een alleen maar een "one way bearing" .....
Je moet imers ook je lijn afrollen; is wel zo handig .
Inderdaad worden meestal deze lagers gebruikt bij lieren, echter deze lagers zitten in een messing of bronzen huis wat geklemd kan worden om de buitenring van het lager. Zet je de klem vast, kan het lager maar in één richting draaien ( en dus ook de trommel van je lier), los je de klem gaat de buitenring van het lager als het ware in dat bronzen huis draaien.
En dat is wel zo handig om de lijn weer uit te rollen![]()
exact, dat heb ik nodig
Zo heb ik het ook uitgelegd in de mail naar die bedrijven.