herbouwverslag MRC Buffalo

hoezo fans? Ik heb alleen maar gereplied hier omdat mijn auto behoorlijk hetzelfde uitziet :P (Heb de servo plaat er inmiddels uit gegooit, en de servo's vlak op de bodemplat gemonteerd, nouja, de stuurservo dan, de gas rem servo rechtopstaand.) gedaan met blauwe kunstof blokjes (erg lelijk gezaagde rest stukjes :( mja, als ik het definitief heb, kan ik er weel mooiere blokjes voor (laten?) maken. :)

Gun me ook eens wat.
Ik vraag me af waarom een radioplaat inderdaad nodig is. Eevoudiger te monteren en soms meer sterkte.
Bij mij is het nu meer een doos geworden zodat alles wat afgeschermder zit.

idd een leuk idee, Ik zit er nog aan te denken om er een soort kapje overheen te maken om de servo's/ ontvanger en accu een beetje te beschermen. (maar dan moet ik toch eerst het motortje aan de praat krijgen!)

Ik krijg hem gewoon nog niet aan de praat. (heb de kop er al eens afgedraait, geen beschadigingen, en de motor heeft compressie zat) heb de laatste tijd ook nog niet echt de tijd voor genomen. Ik probeer hem te laten lopen op 16% nitro (mischien is dat wel het probleem, normaal lopen ze op 25% als ik me niet vergis) Ik zal vanmiddag nog wel eens proberen om de motor aan het lopen te krijgen, heb er wel weer zin aan!

edit: net een een andere topic een post van emil gezien
....dus ik kan met grote zekerheid stellen dat het een force is. Nog precieser, gok ik op de .28 motor. Deze is heel mak, en loopt op alles van 5 tot 30%, zonder te werken met de kopringen...

als dit ook klopt voor de Force .21 (welke ik dus heb) zou het eigenlijk geen probleem moeten zijn om het op 16% te laten lopen.

Laatst bewerkt:
Ik krijg hem gewoon nog niet aan de praat. (heb de kop er al eens afgedraait, geen beschadigingen, en de motor heeft compressie zat) heb de laatste tijd ook nog niet echt de tijd voor genomen. Ik probeer hem te laten lopen op 16% nitro (mischien is dat wel het probleem, normaal lopen ze op 25% als ik me niet vergis) Ik zal vanmiddag nog wel eens proberen om de motor aan het lopen te krijgen, heb er wel weer zin aan!

edit: net een een andere topic een post van emil gezien

als dit ook klopt voor de Force .21 (welke ik dus heb) zou het eigenlijk geen probleem moeten zijn om het op 16% te laten lopen.

Inderdaad een force .21(heb ik zelf ook) loopt op alles vanaf 10% en de mijne loopt perfect op 16% al moet ik toegeven dat je motor op 25% makelijker af te stellen is.

wat je kunt doen is plug eruit even paar keer doortrekken (zodat de brandstof eruit is).
Dan plug er weer in(eerst kijken of die gloeit).
Even in de drukslang van de uitlaat blazen metde carburateur op volgas(tot dat je ziet dat de brandstof door de slang gaat(in de carb.),of anders iets brandstof in de carb. doen.
Beetje gas erbij en trekken maar en als het goed is moet dan dan een teken van leven tonen.........;)

Deze week eens met de buffalo gereden waarvoor hij bedoeld is (was)!
Offroad is wel niet zo'n denderend succes. Hij stuitert enorm en 2WD is wel leuk, maar het terrein was er iets te ruw voor.
Maar dan gewoon op asfalt: als een speer! Optrekken gebeurt eerder op het gemak, maar na een meter of 50 beriekt de motor (en wss gewicht van die bak) topsnelheid en hoor je het loeien en de ketting rammelen.
Kon nog net een (ondertussen andere oldtimer) super probe van rond 1996 bijhouen in de rechte lijn. Niet slecht voor een samen geraapte motor met roest en vuil erin.
Ik reed op 10% nitro en denk dit te doen met mijn andere oude motortjes ook.
Eén spectaculaire afsluiter van de dag die iets minder was: iets te veel contact en mijn omhoog stekende bumper hebben voor een lancering gezorgd op topsnelheid.
Resultaat: spoiler zwaar gehavend, maar gelukkig stond de kap er op dat moment niet op. En gelukig de spoiler wel, anders had ik misschien nog zwaardere brokken.
Er is ook een stuurstangetje gebogen, mar meer niet.
Erg tevreden dus en voor herhaling vatbaar.

hallo
ik heb zelf ook een buffalo maar de rem ontbreekt
zou iemand mij een foto(s) van de rem kunnen
mailen of stuuren

mvg. coen

di is geen oto van de mijne, maar hier zie je al iets op.
Een asje (L-vormig op de foto) zit haaks in een grotere as die duwt tegen de remplaatjes. Het kleine asje doet dienst als soort nokje en glijdt over en weer in een zeskantige ring waarin haaks een V-vorm in zit. Door te trekken of te duwen aan de kleine as, wordt de grotere as tegen de remplaatjes geduwd.
Werkt niet zo slecht, alleen veel wrijving hé. Ik heb er ook een stukje alu aangezet als aanslag zodat bv enkel in duwende ichting remt, niet in trekkende, anders mag je gasservo maar een heel kleine uitslag hebben.
Hopelijk helpt het, anders probeer ik komende dagen ergens eens wat detail foto's te maken.
Zeker van jouw buffalo eens wat foto's posten. Hoe ben je eraan gekomen en wat ga je er mee doen?
De mijne was vooral bouwproject. Wel een aantal keer mee gereden, maar echt offroad was het een ramp. Wel eens leuk, maar het is nu nieet dat dit een beest is (motor is bij mij wellicht te zwak).

bedankt voor de foto (en info) kan ik weer ff knutselen.
ik heb de mijne gekocht op marktplaats ik zou eigenlijk een andere auto kopen maar deze zag er wel beter uit. ik zal binnen kort even fotos maken en dan posten.

mvg. coen

zo heb even foto's gemaakt
links:
Imageshack - p1010153k.jpg - Uploaded by Imageshack user
Imageshack - p1010153z.jpg - Uploaded by Imageshack user
Imageshack - p1010152w.jpg - Uploaded by Imageshack user
Imageshack - p1010150j.jpg - Uploaded by Imageshack user
Imageshack - p1010149t.jpg - Uploaded by Imageshack user
Imageshack - p1010148ow.jpg - Uploaded by Imageshack user
Imageshack - p1010151s.jpg - Uploaded by Imageshack user
zoals u (zeg u omdat ik nogmaar 13 ben :P) ziet heb ik een andere
motor. kan iemand mij vertellen waarom is dit originail of gewoon
door iemand zelf gedaan, ziet er wel originail uit. verder heb ik er op 1 kant geen schok brekers op zitten omdat ik even naar die rem wou kijken. verder heb ik het servo paneeltje zelf gemaakt want de plastice die er op zat was een beetje af. ik was zelf al begonnen aan een kopere uitlaat maar die zou op de plaats komen waar de rem komt dus nu zou ik een namaak van het originail maken of ergens één kunnen kopen.

mvg.coen

Mooie auto, maar ik denk alleen niet dat het een MRC buffalo is. Hij lijkt er heel hard op, maar toch tal van verschillen. Tenzij het een andere versie is, maar mij zegt het niets.
Je moet niet kijken naar mijn motor, ik geef weinig om origineel of niet. Deze is samengesteld uit onderdelen die los in een doos lagen. Het was een wonderlijk moment dat ik die terug draaiend gekregen heb. Is die bij jou geen vliegtuigmotortje?
Deze heeft als uitlaat normaal zo'n tonnetje dat plat ligt op dat achterste chassis stuk. Bij mij is het een gewonere uitlaat geworden. Je kunt wat rondkijken, maar ik denk niet dat dit erg courant is.
De Bart banaans van dit forum hebben wellicht nog nuttige input.

kan u meschien nog wet fotos van uw auto stuuren omdat ze tog wel op elkaar lijken en ik zou graag weten hoe u dat heeft aangepakt met die uitlaat.
verder had ik nog een idee voor mijn remmen namelijk: zou het niet makkelijkenr zijn om de voering inplaats van op de schijf op de ''blokken'' te zetten omdat ik tog een nieuwe rem moet maken?

mvg.coen

Ik zie dat de meeste van de foto's hier uit imageshack al verdwenen zijn.
Deze heb ik nu even bij de hand en zegt misschien al iets:

En anders zal je even geduld moeten hebben.

Ik heb alles gewoon wat dichter op elkaar gepropt zodat de uitlaat er nog naast kon.
Er bestaat een versie van de kap die breder is om zo'n uitlaat meer plaats te geven. Bij mij past alles (net) onder de smalle kap.

wat bedoel je met voering van de rem op de "blokken"? Lost me there.

Laatst bewerkt:
nou normaal is de schijf zelf gemaakt van (ben even de naam vergeten) maar als je gewoon een alu schijf neemt en dan op die metale plaatjes die tegen de schijf komen het (hoe heet dat ookalweer) nja het ''spul'' plakt want het lijkt me dat dat makelijker te vervangen is

glasvezel/epoxy schijf
Maar dan denk ik dat een stalen schijf beter is, ik denk dat die voeringen snel dichtlopen met aluminium. Maar weet niet zeker.
Als ik de keuze heb, zaag ik liever snel een epoxy plaatje uit, maar inderdaad, als alles er al is, dan ben je wellicht sneller klaar met voeringen.

Back