Hercules Hobby - Mercedes Actros 3 asser

34.jpg

Metalgear stuurservo 6kg/cm en aluminium hevel.

35.jpg

De montagesteun voor de servo. De schakelservo wordt niet gemonteerd.

36.jpg

Chassisbalk even verwijderd zodat het er tussen kon worden geschoven.

36a.jpg

Chassisbalk met de platte kant naar voren monteren.
 
Denkfoutje. Moet gewoon met de ribbels naar voren.
Later komt er nog een vlak opvulstuk tegenaan.
 
idd, anders past je cabine deel er niet op, maar vergissen is menselijk.
 
37.jpg

Orange Spektrum ontvanger.

38.jpg

De ontvanger binden aan de zender.

39.jpg

Verstelbare stuurstang.

40.jpg

Stuurstang op de kogelkop drukken.

41.jpg

Stuurstang gemonteerd.
 
42.jpg

Versnellingsbak in elkaar gezet met alleen de 1e versnelling.

42a.jpg

Restant onderdelen.

43.jpg

De bijgeleverde 35 turns motor gemonteerd.
 
Ziet er netjes uit Cor, ja die versnellingsbak van Hercules [tamiya] is bagger, model rijdt in verhouding veel te hard.
Dan is dit een betere optie dat als je alleen de 1e versnelling gebruikt, hoef je de rest van de bak ook niet te bouwen.

Succes Cor.

Groetjes Ron
 
De 1e versnelling + een langzaam draaiende motor zorgen voor een rijgedrag conform de realiteit.

Bouw ik zelf een chassis dan gebruik ik de Conrad motor met de 11:1 reductie.
 
Laatst bewerkt:
44.jpg

Verhogingen aan de onderkant van de versnellingsbak weggeslepen om
ruimte te maken voor de spoorstang die achter de vooras is geplaatst.

45.jpg

Flensmoeren en gewone moeren om de versnellingsbak te liften.

46.jpg


47.jpg

Nu voldoende ruimte tussen de bak en de spoorstang.
 
56.jpg

Vlakke gedeelte van de rechter tank gezaagd.

57.jpg

Schakelaar opening afgedicht.

58.jpg

Nieuwe uitsparingen in de achterste bevestiging van de cabinebodem
i.v.m. de lift van de bak.

59.jpg

Tanks en hoorns glans wit.
 
Had nog even gedacht aan zilver of wit. Maar omdat de cabine en alle andere
aanbouwdelen ook metallic rood worden, gekozen het chassis ook die kleur
te geven zodat het optisch 1 geheel vormt :-)
 
Back
Top