Herstel bootje :)

Maar, wat dacht je? 28mm meranti voldoende sterk om een spiegel te ondersteunen voor een paar pk motortje? ;)

welzeker...

spiegel van speedboten verstevigden we meestal met 28 mm.
dus romp poly, dan 28-38mm hout en dan binnenschaal poly

Mooi, als het breek kom ik bij jou verhaal halen :rolling:

Zonder gein, als dit op een of andere manier loskomt dan is er meer aan de hand en moet ik door een tanker van achter zijn aangevaren ;)

Morgen meer foto's (vandaag alweer zie ik)

wat je kan doen ter versteviging en fixering is een paar bouten door en door, door de spiegel zetten. als je dat bijv doet met een paar D-ogen, heb je meteen plek om je touw en ketting aan vast te leggen

[edit] van die waterski ogen zegmaar[/edit]

Moeten er ook nog op dus dat is een goed idee. Als alles klaar is maak ik dergelijke ogen wel door en door. Komt goed.

Tatatatatatataaaaaa

Het kitten is klaar. Eerst even de boot helemaal uitgeveegd, op zijn kant gezet en met perslucht schoongeblazen. Daarna alle randen, in ieder geval de zichtbare, in de kit gezet. 1,5 bussen kit had ik nodig.

De meranti versteviging zit ook goed vast.

Foto's, anders is het niet gebeurd wordt er altijd geroepen in een ander draadje ;)

Foto-X6UWRJRG-G.jpg

Foto-GK8WNYCR-G.jpg

Foto-A48QU7DD-G.jpg

Volgende halte is grondverfen. Morgen denk ik maar.

Ik zat nog te twijfelen of ik in de neus ook zal schilderen of niet. Zijn hier regels of goede suggesties voor? Kan ook alleen in de grondverf. Weet even niet wat wijsheid is. De moeite is het niet maar het kan handig zijn om het hout daar te laten ademen. Iemand een goede suggestie?

ik zou het gewoon schilderen... als er water kan komen en blijven staan of condens vorming heb je toch echt een probleem.

De moeite is het niet maar het kan handig zijn om het hout daar te laten ademen. Iemand een goede suggestie?

Eens met kuperus, gewoon schilderen. Je mag het hout daar wel willen laten "ademen", maar dan geef je het ook de kans om te "slurpen" vrees ik.

Groet,

Ad

En Martin, slurpen doen we zelf wel maar dan aan de AMSTEL
verven maar, wordt mooi hoor!
Wordt dit de werk/bergings-boot van de firma "Hoosmatroos" ??

Oke, verven dus.

Nee, dit wordt niet de boot voor Hoosmatroos. Dat moet een alu of stalen boot worden. Lekker stevig en niet bang voor een botsing, een echte werkboot dus.

Deze willen de kinderen gebruiken, dus komt ook maar aan de steiger te liggen denk ik :)

Moet nog op zoek naar een stootrand of kabelaring. Nieuw niet te betalen dus moet ik even gaan speuren.

Overigens wel grappig, aan de AMSTEL ;) Kleur wordt ijssel wit met Amstel rood (Tenco)

Ik bedoelde eigenlijk Amstel-bier,
voor een kabelaring , ga eens langs bij Iskus die sleepboot jongens uit IJmuiden,
hebben wel eens een stuk nylon tros wat voor hun te kort is en gaat zo in de container en voor jou boot lang genoeg voor rond-om!

:oops:

Effectief niet eens zo heel veel aan gewerkt. Maar had ook wat andere dingen te doen. Wandversiering ophangen, nieuwe vliegtuig inregelen, onderhoud andere bootjes, tuin onderhouden etc, etc.

Maar wel hard opgeschoten hoor. Zou vandaag in de grondverf kunnen maar er komt zoals gewoonlijk weer eens wat tussen. Vanmiddag op het veld even vliegen is ook niet verkeerd. Vanmorgen even met www.hoosmatroos.nl een bootje gaan afvoeren.

Als ik wat tijd over heb dan flikker ik er een bus grondverf in en even schudden met de boot :rolling:

Kwam er net achter dat ik de meranti versteviging eerst even moet schuren voor de grondverf erop gaat. Bandschuurmachine moet ik even lenen bij mijn maat.

Goed dat ik zondag mijn bootje even heb omgekeerd voor de zekerheid ivm voorspelde regen. Anders was het kale hout weer nat geweest met alle gevolgen vandien. Vrijdag ga ik weer verder met het schuren van de buitenkant (epoxy met glasmat ligt op een paar punten over elkaar heen en moet netjes glad natuurlijk) en als het een beetje meezit gaat de grondverf aan de binnenkant er ook meteen op.

Klopt maar de randjes mogen daarna best wel geschuurd worden zodat het weer een glad geheel is.

Klopt, maar onderstaand leek er op dat het maar op sommige plaatsen overlappend lag :)

Vrijdag ga ik weer verder met het schuren van de buitenkant (epoxy met glasmat ligt op een paar punten over elkaar heen en moet netjes glad natuurlijk) en als het een beetje meezit gaat de grondverf aan de binnenkant er ook meteen op.

Back