Je valt met je neus in de boter, vandaag weer een beetje gedaan. Hier de foto's en het nodige commentaar.
Drie spanten waren aan de bovenkant beschadigd zodat de nieuwe reling daar niet netjes in zou kunnen, of liever, helemaal niet

De witte stukken was een expiriment of ik het met epoxy en vuller kon opvullen, niet zo dus. Aangezien ik het netjes wil doen komt er gewoon nieuw hout op, mooier en beter.
Het eerste spant (zit net na het gedeelte dat ik nieuw gemaakt heb in de vorige update) was het makkelijkst. deze heeft het horizontale gedeelte nog goed dus alleen een stukje verwijderen en een nieuw houtje erin. Even afmeten en tekenen en dan de decoupeerzaag erin.
Zo moet het worden
Het achterste spant ook de zaag erin.
wel secuur werken anders past het nieuwe stukje hout er niet netjes in.
Yep, past precies
Dit is de meest gare, maar ook die wordt met veel enthousiasme aangepakt.
Ja hoor, ook goed.
Nu de drie stukjes verlijmen en met klemmen goed vast zetten.
Het achterste spant ook van een nieuw blokje voorzien.
En hier een overzicht van alle drie de stukken.
Als alles netjes droog en uitgehard is dan kan ik de uitsparingen in de blokjes zagen. Ik verwacht deze week dat nog te doen, als het weer en de beschikbare tijd een beetje mee zit dan nog een beetje meer doen.
Wellicht dat een echte houtbewerker of scheepsbouwer het anders zou doen maar volgens mij is dit sterk zat. De nieuwe balken worden straks in de uitsparingen gelijmd en geschroefd.