Het ws weer tijd om aan het bootje te sleutelen, dus ook gedaan. Lekker opgeschoten met de opbouw.
Vandaag was de planning om de boegdelen aan de rechterkant te maken, door gebrek aan ongeveer 5 cm lengte kon ik het niet helemaal doen maar toch... Aankomende week weer wat hout scoren en verder bouwen. Hier de foto's.
Hier het achterste stuk (wat boeideel moet worden) op de boot geschroefd. Dit is 6mm Ocume.
Een stukje verder naar voren.
De bovenkant op maat gezaagd met de decoupeerzaag. Ging eigenlijk erg makkelijk.
Ook het tweede deel op maat gezaagd aan de bovenkant.
Begint al vorm te krijgen zo
De achterkant ook even mooi op maat. Met de zaag gaat het redelijk makkelijk, een kind kan de was doen zeg maar
Dan moet de onderkant ook op maat gezaagd worden. Hiervoor de boot omgedraaid en met de handzaag langs de romp het overbodige deel weg zagen.
Gelukkig had ik de hulp van een maat en die maakte een plaatje van mij tijdens het werk

Zage zage wiedewiede wage
Fase 1 gereed
Het tweede stuk is ook aan de beurt. Oppassen dat je je handen niet openhaalt aan de romp..... te laat voor mijn maat

knokkeltje een beetje geschaafd maar daar moet je tegen kunnen :rolling:
Zo, klaar voor dit stuk. Ging eigenlijk allemaal zonder problemen.
Voor de foto weer even rechtop gezet.
Achterkant ook helemaal op maat.
En toen was ik klaar voor vandaag. Aangezien de weersverwachting er de komende dagen niet erg goed uitziet heb ik de boot even ingepakt zodat het nieuwe hout allemaal een beetje goed blijft.
Vorige week voor mijn vlet een zeil gekocht en wat aluminium buizen gebogen zodat het water er ook af kan lopen. Voor de gewichten gebruikt ik de 2 ltr melk tankjes met een band om het hengsel. Dit zit met een kliksysteem vast aan het zeil. Erg makkelijk.
Nu hopen dat het weer nog een beetje mee zit de aankomende tijd. Hout haal ik deze week zodat de rest van de rechterkant afgemaakt kan worden. Daarna meteen de andere kant. Aangemoedigd door het toch redelijk makkelijke werk vervang ik de linkerkant ook maar.