herstel condor

Oh nee, deze tip wegwuiven zo heb ik het niet opgevat.
Deze bericht was vooral bedoeld om goed over na te denken hoe hoog je de lat wil leggen.
Ieder individuele modelbouwer maakt zijn eigen keuzes binnen zijn mogelijkheden en dat is maar goed ook. :cool:

Johannes

Ik leg de lat graag hoog voor mezelf, en als je dit niet probeert bereik je het zeker niet. Dit is toch ook het mooie van zo'n forum waar je elke dag wel iets van iemand kan opsteken.

groet

Terence

Ik leg de lat graag hoog voor mezelf,
Dat is te zien aan je Kalif....wat een prachtkist.

Serge, die winglet: wat was daar nou mee? En was dat dan de enige schade? Dan is het wel een stevig ding want het was een ziekmakende klap hoor.

het pennetje is uit de winglet gescheurd en heeft dus het epoxy wat uit elkaar getrokken (ik zet deze vast met tape aan de vleugel zodat bij een klap de winglet kan bewegen )

dit is al verholpen door het geheel samen te drukken en vol te laten lopen met dunne ca (krijg je spontaan grote neusgaten van )

de vleugel is een ribben vleugel welke vol ingedekt is (dus lekker stevig wat je gemerkt hebt )
is voor het eerst dat ik een kunstof rompje repareer .het kan strakker ,maar het valt me nog niet tegen .

lakwerk wordt nog wel geschuurd , maar dat wordt van het winter ,kan ik er lekker de tijd voor nemen en goed strak afwerken . de romp heeft wat meer plekjes die aandacht verdienen .

en ziek wordt ik pas van een klap als de crash aan de techniek heeft gelegen . voorlopig kan ik de vinger nog steeds naar mij zelf wijzen ,dus zit het wel goed met de technische kant van bouwen .of je moet de rolroeren omdraaien :D

Deze mag je hier nog wel eens herhalen, ben ik erg in geïnteresseerd.

Groet,

Jacob

haha, volgens mij was jij hier al van op de hoogte. Ze noemen het ''Spaltabdeckkung'' en het staat in een draadje wederom van Johannes.

Johannes, (en Serge natuurlijk) Ik ben even zo vrij geweest om ff een plaatje te jatten en hier te plaatsen.:-)

047nt.jpg

Inderdaad, deze gebruik ik al. Dacht even dat ik een tip gemist had om zoiets zelf te maken, of op andere wijze. Spaltabdeckung is best wel prijzig. En we blijven hobby-isten.

Groet,

Jacob

Heb wel eens zitten denken om van die ouderwetse 'overhead-sheets' in strookjes te knippen. Dan met dunne dubbelzijdige tape aanbrengen op de vleugel. Sterker nog, ik zal hier op kantoor eens gaan sneupen in de kast waar het meeste stof op ligt . .

Groet,

Jacob Bos

nou gister dus . prima weertje voor zo'n avond . op naar de wei .motordomp was inderdaad een stuk minder als eerst ,leverde dus wel een soepelere start .had het secherm op de trimfunctie laten staan waar ik de mix in kon regelen ,dus dat was zo gepiept tijdens het vliegen . duik test gedaan , zwaartepunt is iets te ver naar voren ,maar ik vind dit prima zo .
na wat vluchtjes gedaan te hebben en de laatste landing in butterfly aangezet ,was het toestel vaag op hoogte reagerend .
bleek dus na de landing dat de servo los lag . einde vliegen dus .
thuis de servo weer vast gezet .

kun je wel zeggen ik controleer voor elke start namelijk of de roeren bewegen en de juiste kant op bewegen .tevens let je dan op vreemde roerstanden .
is een routine geworden die ik niet routine matig doe .

Back