De eerste vlieg dag moest ik de rol vol naar links trimmen om stabiel te vliegen, dat veranderde ook nog met de snelheid.
Dus de herstelde vleugel heet iets meer instelhoek ? in ieder geval meer lift dan de oude vleugel.
Thuis meet ik alles nog eens na en kan geen verschil vinden, besluit dan maar om onder de schroef van de oude vleugel een stukje fineer van 0.6 mm te schuiven.
Het uitlijnen van deze vleugels gebeurt niet met een pin tussen beide vleugels maar door de vleugels achteraan op de romp te schroeven, vandaar deze oplossing.
Een paar dagen later een nieuwe poging met deze 0.6 mm onder de achterkant linker vleugel en de trim stel ik de helf terug.
Dat gaat meteen goed , nog wat fijn trimmen op de hoogte en stabiel zweven.
De volgende stijgvlucht de mode launch trimmen en zo gaat die ook niet te stijl naar boven.
Alles lijkt mooi onder controle , dan begint de kist als een gek te rollen raar recht , zo snel rollen heb ik alleen nog maar gezien bij een kist achter een sleper.
Dat loopt natuurlijk niet goed af, volledig tegen sturen remt de rol een beetje maar er is geen houden aan .
Nu is het de oude vleugel binnen deel dat sneuvelt, en de tip van de herstelde vleugel.
Als ik alles eens goed bekijk dan begrijp ik niet waarom het buitenste deel van de beschadigde geen krasje heeft, kist lag onderste boven in het hoge gras.
De herstelde vleugel die heeft wel een gebroken tip.
Alle testen direct na de crasch geven geen enkel defect.
Ik denk dat een van de liggers van de beschadigde vleugel tijdens de vlucht is gebroken waardoor er een torsie is ontstaan, die de rol heeft veroorzaakt ???