Het 1:12 Topic

je kunt niet zomaar " even " zeggen welke banden het best werken. Dat ligt oa aan het tapijt; de hoeveelheid grip; de rijstijl van de rijder en de afstelling van de auto.

Bij 1:12 is smeren een 'must'

In principe is het zo dat hoe zachter de band, des te meer grip die geeft.

Frans, dat snap ik heel erg goed... Dat is met de TC's ook zo. Ik rij bijvoorbeeld alleen maar met CS22 en een andere rijder alleen maar met Sorex 20R. Maar is er een soort van basis waar je mee kan beginnen wat een goed uitganspunt is??? Anders schaak je jezelf straks met tig setjes banden waarvan je er uiteindelijk maar een paar gebruikt.

Als iemand dat aan kan geven zou dat handig zijn...

Nog even ter verduidelijking... Het is een vrij technisch bochten-circuit en de auto's zullen rijden met 19turns motoren op 4 cellen... Misschien dat dat iets uitmaakt...

als je mag smeren en er wordt slechts 1x per maand gereden dan zijn pinks achter/purple voor een goede combi / eventueel magenta rondom !

Als je niet mag smeren: Pinks achter voor double pink.

Okee... Ja, er mag gesmeerd worden bij ons... Dus pinks achter en purple voor en van wel merk banden praten we dan? Want dat schijnt ook nog te verschillen...

Ja dat snap ik maar ik ga er geen grote wedstrijden mee rijden nog... Ik ben nieuw in het 1/12 en wil er eerst gewoon mee op vrij-rijden dagen gaan rijden en misschien een 1/12 clubcompetitie maar dat zijn nog toekomst ideeën. Dat is nog erg in een idee-stadium. Dus de diameter van de banden is voor mij nog niet zo heel erg belangrijk. Heb in de eerste plaats liever dat ze wat langer meegaan en dan zijn on-afgedraaide banden denk ik een betere keuze...

Later als er echt wedstrijden gereden gaan worden dan zal ik wellicht naar CRC's gaan...

met hele grote banden gaat je auto niet echt goed over de baan ! Ze hoeven echt niet tot 43 mm achter en 39 mm voor afgedraait te worden zoals op een EK waar de grip superhoog is.

Met achterbanden van 48 mm en voorbanden van 45 mm kun je lang rijden als je er geen happen uit rijdt.

Als de band groter is zul je er ook eerder happen uit rijden.

ik kan naar mijn idee een goedkope CRC sixpack kopen(iets meer dan 100 euro). deze:
crcdz2.png

met nog spullen erbij, banden enzo maar zonder elektronica. en niet beschadigt. is dit een goede koop?
en hebben jullie nog tips voor welke motor,pinion,spur enz.

gr. roman

ja zeker weten deze komt van marcel dekker he?!
die verzorgt zijn spullen altijd top :!:

willem

ja idd hij is van hem. maar ik zit nog te twijfelen of ik hem zal kopen. want circuit is hiervandaan minimaal 3 kwartier rijden...

MeX101 zei:
Ik ben/was van plan om een fantom 1:12 te kopen met een 700watt motortje er op... Maar dat kan ik beter niet doen denk ik :|

700 Watt??? Hoe wilde je dat voor elkaar krijgen... 8O

dan moeten je accu's onder belasting van een 100 Ampere toch een 7 volt over houden.. (bij 6 cellen gebruik)

Tot nu toe kom ik met brushless ergens op 535 Watt op 6 cellen.. :? en dat is met pieken van 98 Ampere..

Back