Het 1:12 Topic

Xceed of Mobgum?
Xceed rijd men volgens mij Soft (Rear) Hard (Front)
Mobgum gaat "alles" eigenlijk wel goed. Ik heb er Pink (Rear) 2x Pink (Front) gereden, maar ook Yellow Black, Ook Magenta rondom, ook Magenta 2xPink. Er is niet echt "een" set denk ik. Ligt een beetje aan rijder. Pink (Rear) 2x Pink (Front) is een safe set welke gewoon heel makkelijk rijdt, maar hier zul je misschien wel een tikje stuur mee missen (ik smeer dan de voor en achter banden 100% voor 20~30 minuten)

Yellow (Rear) Black (Front) kan ook, nadeel is dat Yellow relatief hard slijt, en eigenlijk in de 7de minuut een tikje grip verliest. Maar deze set heb ik wel hele snelle tijden op gereden. Ook deze smeer ik 100% rondom, alleen achter 30 minuten, voor 15 minuten.

Ga je met de standaart Corally rijden? Die heeft een erg smalle voorkant, ik denk dat Pink (Rear) 2x Pink (Front) dan het beste gaat. Is ook een set waar je niet heel erg op "fout" kunt gaan.

Groet Robert

Xceed of Mobgum?
Mobgum gaat "alles" eigenlijk wel goed. Ik heb er Pink (Rear) 2x Pink (Front) gereden, maar ook Yellow Black, Ook Magenta rondom, ook Magenta 2xPink. Er is niet echt "een" set denk ik. Ligt een beetje aan rijder. Pink (Rear) 2x Pink (Front) is een safe set welke gewoon heel makkelijk rijdt, maar hier zul je misschien wel een tikje stuur mee missen (ik smeer dan de voor en achter banden 100% voor 20~30 minuten)

Yellow (Rear) Black (Front) kan ook, nadeel is dat Yellow relatief hard slijt, en eigenlijk in de 7de minuut een tikje grip verliest. Maar deze set heb ik wel hele snelle tijden op gereden. Ook deze smeer ik 100% rondom, alleen achter 30 minuten, voor 15 minuten.

Ga je met de standaart Corally rijden? Die heeft een erg smalle voorkant, ik denk dat Pink (Rear) 2x Pink (Front) dan het beste gaat. Is ook een set waar je niet heel erg op "fout" kunt gaan.

Groet Robert

thnx, morgen maar wat proberen.

Wat zoek je en wat heb je eventueel te besteden?
Wil je een luxe draaibank of een simpele?
Dit alles zal je uiteindelijke keuze bepalen.

mvg Roy

Xceed of Mobgum?

Groet Robert

Mobgums zijn toch gewoon OEM Jaco banden....:rolleyes:

Voor alle duidelijkheid; Bij de 1/10 WGT foambanden van Xceed zijn de soft carpet achterbanden 25 sh. Medium is 30 sh.

Bij de voorbanden is medium 35 sh. en hard 40 sh.

Lijkt mij dat dit gelijk is met de 1/12, maar dat weet ik niet zeker. Staat niet duidelijk vermeld op hun website. Bij de 1/10 WGT banden overigens wel.

Dit ter info om eventuele teleurstellingen te voorkomen.

Halewijn

Mobgums zijn toch gewoon OEM Jaco banden....:rolleyes:

Markus laat de velgen zelf maken, maar deze zijn gelijkend aan de Jaco velg, alleen zwart i.p.v. wit.
Stuurt vervolgens een berg velgen naar Jaco (USA) en vraagt om daar rubber omheen te plakken.

Kortom, Ja dat klopt.

Groet Robert

Markus laat de velgen zelf maken, maar deze zijn gelijkend aan de Jaco velg, alleen zwart i.p.v. wit.
Stuurt vervolgens een berg velgen naar Jaco (USA) en vraagt om daar rubber omheen te plakken.

Kortom, Ja dat klopt.

Groet Robert

Lol, je bedoeld dat Markus gewoon alles bij Jaco besteld en er zelf zijn label aan vast niet.
Dus gewoon Jaco met een andere naam, zoals iedereen doet tegenwoordig en de meeste mensen geloven echt alles.

Parma heeft dezelfde zwarte velgen in zijn assortiment zitten...

Parma Blackhawks maar gewoon Jaco natuurlijk in een ander doosje...

PARMA/PSE 1/12 Blackhawk Fronts - Magenta (32)

Inderdaad, dat bedoel ik, Jaco laat OEM toe naar andere firma's, allemaal dezelfde Jaco band/velg, gewoon een ander doosje/label....dus het is gewoon een Psychologisch effect wie kiest voor een bepaald 'merk' dat uiteindelijk allemaal hetzelfde is, best grappig...:rolleyes:

Ligt er een beetje aan hoe je het ziet.
Jaco heeft niet veel oog voor de Europese markt, maar vooral voor de Amerikaanse markt. Logisch aangezien ze zich in Amerika bevinden. Markus is daar heel slim op ingesprongen met een Europees merk.
LRP / Nosram doet precies het zelfde, is het voor de gek houden, of gewoon slim met de markt omgaan?

Overigens is het niet helemaal waar dat er overal "Jaco rubber" op zit. CRC en Xceed rubber is bijvoorbeeld wel echt ander rubber ;-)

Groet Robert

snowbirds_2012_thursday_332.jpg

Wat voor verplaatsing zal die rijden :mrgreen:

Groet Robert

Wie kan mij helpen aan een handelaar die Yokomo parts doet?
Ik zoek een bepaald onderdeel van een R12 maar kan er niet echt iets van vinden.
Het stond vroeger op de Graupner site maar daar is alles van de R12 weg:confused:

mvg Roy

Wie kan mij helpen aan een handelaar die Yokomo parts doet?
Ik zoek een bepaald onderdeel van een R12 maar kan er niet echt iets van vinden.
Het stond vroeger op de Graupner site maar daar is alles van de R12 weg:confused:

mvg Roy

Hier kan je onder andere Yokomo onderdelen bestellen, is verder ook een betrouwbare shop:

osCommerce

Back