Het afstellen van een carburateur van een model race auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.
vraagje aan de mede-savagebezitters: is het normaal dat de motor na 1 slag indraaien van de hsn nog steeds verzuipt bij volgas? of doe ik dan iets fout?

maar hoe weet je of hij te laag of te hoog in toeren draait???
en wil er anders eens iemand uit de buurt van erpe-mere eens bij mij thuis komen om mijn auto eens GOED af te stellen???
mvg,
lars

hallo,

Ik heb een terra crusher waar ik een ander motortje op wil zetten.
Mijn vraag is dus, welke motortjes kan ik er ''zo'' opzetten.

enige aanpassingen zijn geen probleem, ben behoorlijk handig.

de-zin-en-onzin-rondom-nitromotoren

12) grotere motor inbouwen, kan dat ?
Ja en nee !
Simpel, is de maatgeving van het blok hetzelfde is dat geen probleem. zo zijn volgens de maatgeving van een 2.1cc blok t/m 3cc motoren te vinden. Wil je van een 2.5cc naar een 3.5cc of groter zal je zelf dingen moeten aanpassen om de motor erin te krijgen, ben je niet handig met een boormachine en/of een dremel zal je dat niet gaan lukken.

Laatst bewerkt door een moderator:
aanpassingen maken is niet echt direct een probleem.
Er zit nu nog het standaard 2.9cc blokje op.

Ik zou er wel een 3.5cc op willen, of een 3cc maakt opzich niet zo heel veel. En het makkelijkst is natuurlijk plug en play.

Ik ben nu op dit moment bezig met de hele auto uit elkaar aan het halen, om het met name allemaal mooi schoon te maken.

In zoverre ik kan zien, is het geen ''speciaal'' blokje ziet er niet veel anders uit dan wat ik voorheen gehad heb.

Ik heb voor een paar jaar terug redelijk wat met nitro-wagentjes en bootjes gedaan, maar daar heb ik geen andere motoren op gezet.

dus als iemand me zo weet te vertellen wat kan en niet kan, graag!

de-zin-en-onzin-rondom-nitromotoren

12) grotere motor inbouwen, kan dat ?
Ja en nee !
Simpel, is de maatgeving van het blok hetzelfde is dat geen probleem. zo zijn volgens de maatgeving van een 2.1cc blok t/m 3cc motoren te vinden. Wil je van een 2.5cc naar een 3.5cc of groter zal je zelf dingen moeten aanpassen om de motor erin te krijgen, ben je niet handig met een boormachine en/of een dremel zal je dat niet gaan lukken.

Zoals Snowmansion al zei hierboven

Laatst bewerkt door een moderator:
En wat doet dit allemaal in een sticky over carbs afstellen?

Het laatste wat ik erover wil zeggen: het meest brute geweld wat zal passen is de OSMAX 18TZ

Klopt, het heeft weinig te maken met afstellen.

Maar in 1e instantie ging het daar mij ook om, het originele motortje loopt voor geen meter, pokkeding!

maar ik was ook al aan het kijken voor een OS max motortje, in ieder geval bedankt!!

Hallo wie weet de afstelling van een hpi K.6 bigblock de standaard afstelling.

ja die site`s heb ik wel maar er staat niet bij hoeveel slagen ze los moeten staan de hoofdsproeier weet ik wel maar die andere 2 niet.

Zie link 3 post hierboven.

Staat er gewoon bij. Pag 4 hebben ze het over flushed....LSN kijk maar.
En op pag. 5 daar staat het ook niet op.....

afstelling cabaratuer protech

goede avond,

ik ben en week geleden begonnen met mijn nieuwe hobby, ik heb een monster truck gekocht van het merk protech 27 van een vriend van mij.
het probleem is echter dat er al te veel aan gesleuteld is en ik nog niet genoeg ervaring heb om hem terug te zetten naar de fabrieks instelling.
mijn vraag is dus, als ik alle naalden indraai hoeveel slagen moet ik ze dan weer terug draaien om rijdend te krijgen alvast bedankt.

he denny
misschien heb je hier wat aan.
af stelling carburateur hoofdsproeier helemaal ingedraaid daarna 3,5 slagterug .
stationair afstellen op 1,5 mm. luchtfilter eraf om dat tekunnen afstellen .(zien)
de andre sproeier aan zijkant mag je niet aan kommen maar ja dat heb je algedaan.
deze gelijk houden aan de voorkant mag niet derbuiten of naar binnen
succes arno

hallo,
ik zoek de fabrieksafstelling van mijn motor met behulp van deze aanwijzing:

hoe moet ik deze afstelling vinden?
alvast bedankt.
mvg.

Is die foto jouw specifieke motor? Dan staat het toch al aangegeven? Anders moet je eerst eens je motor (model) aangeven. Maar dat kan je vaak zelf ook vinden via google ff googlen op fabrieksnaam.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back