Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Ik heb dezelfde maar rij er offroad mee.
Ik heb de antenne onder de kap zitten.
Een klein gedeelte is antenne de rest is gewoon draad.
Maak je een klapper dan blijft je antenne heel.

Normaal deed ik dit altijd bij mijn Emaxx Brushless(antenne onder de kap) want die gaat zo makkelijk op de kop!! Maar bij de Typhon heb ik daar nauwelijks last van.. De Typhon plakt een stuk beter aan de grond, heb pas 2x meegemaakt dat die een rol maakte in het gras maar geen schade.

Is dit jouw 1ste ESC? Of heb jij al een 2e of misschien al een 3e keer je ESC moeten vervangen? En rijdt je 4s of 6s?

Ik heb hem een week of 3 en rij met de eerste esc maar ik rij ook alleen maar 4s offroad op de offroadbaan in Duiven.
6s offroad gaat mij te hard.
En offroad heb ik hem al een paar keer op zijn kop gehad hoor.

Wellicht heeft JVD al de geüpdate versie van de Esc. Die zat eraan te komen na alle problemen van doorbranden op 6S.
De wagens schijnen gelijk te zijn als de 1/8 scale 4x4's van Team Durango die gaan komen.

Dit betekent dat er vast uitwisselbare hop-ups beschikbaar zullen komen, iets wat voor de 1/10 (op een bumper na) nog steeds niet het geval is.

Ik heb speciaal voor 2x 3s lipos(6s) gekozen ivm speedruns en omdat ik wilde weten of mijn esc dit aankan...... En volgens de Arrma instructies kan je de 18,19,20 etc tands pinion beter "niet" gebruiken op onverharde ondergrond ivm de hoge temperaturen die ontstaan. Vandaag weer bijna een 1,5uur op alleen 6s lipos staan bashen op onverhard/stoffig ondergrond icm een paar speedruns op het asvalt ernaast.. en de Python performed !!ge-wel-dig!! Zoals UnusualRc al hierboven zegt dat dit wellicht de nieuwe type esc is. Ik zelf denk van niet aangezien de behuizing er hetzelfde uitziet als de 1 generatie esc's (om het zo maar te noemen) Want zag op YouTube het verschil tussen de 2 behuizingen en ik heb de oude versie. Toch kan het zo zijn dat die falende esc's van andere ook te maken kan hebben met het klimaat van het land waar ze zitten.. hier is het ongeveer 10graden maar sommige zitten in Australië met 40+ graden en dan heeft de esc het toch iets moeilijker.

Maargoed mocht de mijne het begeven dan krijg ik gewoon een nieuwe!! Dus boeiuh!

Hier ff een vette foto van een paar uur geleden:

https://imageshack.us/i/paKk2rvMp

Wel weer fijn om wat positieve berichten over Arrma te horen ;)
Ze hebben het niet al te best gedaan richting de klanten het afgelopen jaar, ondanks de enorme aandacht dankzij de nieuwe 1/8 scale 4x4 modellen.

Goed dat je het verschil al hebt gezien.
Zover ik weet zit het probleem ws. in het BEC circuit. Bij de 1/10 modellen komt dit ook sporadisch voor.
Vooral slechte servo's (het electronische circuit van een servo) schijnt hier weleens debet aan te zijn. Zowel bij 1/10 als 1/8 modellen van Arrma (maar ook andere merken zoals Traxxas bijvoorbeeld) komt dit weleens voor.

Toen ik de Typhon voor het eerst zag was ook mijn eerste reactie: hebbe, hebbe, hebbe ;)
Maar ik kan me beheersen, en mijn zoontje zou er dan ook een willen. En dan wordt een betaalbare buggy ineens niet meer zo betaalbaar ;)

Ik las idd veel negatieve berichten over Arrma, daardoor begon ik ook te twijfelen maar ik wilde mijn beslissing niet al te veel laten beinvloeden op basis van al die berichten en meer verdiepen in het product zelf. Ik hoop in ieder geval dat Arrma in de gaten gaat krijgen dat wanneer je problemen op een redelijke wijze kan oplossen, dat je klanten gaat behouden, en klanten behouden is makkelijker als klanten creëren.. maargoed hoop dat ik niet al teveel problemen ga krijgen :)

Mijn zoontje is nog iets te jong (3) om een Rc te besturen.. ik laat hem soms ff rijden voor een halfminuutje als de lipo cutoff begint.. en ik merk dat hij dit heel leuk vind dus misschien over een jaartje dat ik voor hem een slash koop aangezien die nogal een stootje kunnen verdragen zonder dat het mij handevol geld kost.

Kan niet wachten tot het 16:30 is en achter mijn bureau weg kan om lekker naar huis te gaan om te bashen samen met me zoon :):):)

foto's van gisteren !!

https://imageshack.us/i/pabjbbVej

https://imageshack.us/i/ipH6Q7pbp

https://imageshack.us/i/p18FBAypj

Laatst bewerkt:
Als je een Slash voor ogen hebt, wellicht ook kijken naar een Arrma Mojave of Fury. Dat is de equivalent van de slash 2wd.

Ik heb ze al een tijdje en ben over de wagens zelf erg tevreden.
Echter de beschikbaarheid van sommige onderdelen laat nogal te wensen over, alsook de garantie afhandeling door de importeur is erg slecht in mijn beleving. Dat heb je met een Slash niet, hoewel die duurder is evenals de onderdelen. En standaard rijden de Arrma SCT's uit de doos al een stuk beter. En de odd. zijn ook goedkoper...

Met jou model zijn er ook leverings problemen m.b.t. de onderdelen trouwens.

Als dat verandert is het een topmerk! Voor nu vind ik het belangrijk om dit toch onder de aandacht te brengen. Immers ervaring met twee wagens

Bedankt voor de tips!

Laten we maar hopen dat er snel hopups gaan komen van bijv. Integy T-bone o.i.d. zodat de wij niet meer afhankelijk zullen blijven van Arrma!

Voor de 4x4 1/8 modellen gaat dat snel komen, daar ze dus gelijk zijn aan die van Team Durango.

Voor de 1/10 modellen ben ik zelf op zoek gegaan met wat succes.

Echter ik snap niet waarom de vernieuwde modellen even duur zijn als de vorige, maar met minder waar voor je geld. Voora de MEGA uitvoeringen hebben veel minder waarde door het ontbreken van een stalen differentieel en tand wielen. Niet meer echt brushless ready

Ik ben nog steeds dik tevreden met de Typhon.
En fik ik de esc eruit dan komt er gewoon een nieuwe in..
Mijn zoon is 11 en knalt er aardig mee over de baan.
Tot heden geen miskoop geweest.
Ik kocht hem ook erg goedkoop via een webshop voor 387,50 euro incl verzenden.

Mariov123 - Is idd erg goedkoop!! Ik heb er 4tientjes meer voor moeten neerleggen.. en als ik niet had opgelet was ik nog meer kwijt.. er was namelijk een Rc/modelwinkel bij mij in de buurt die ze had staan voor 479,-!!!

Unuasual RC- Je gaf aan dat de servo's ook niet helemaal op en top zijn.. waar moet ik aan denken dan? Mechanische gedeelte?

Nee, als het goed is heeft deze servo metalen tand wielen. Het is het elektronische circuit welke de BEC van de esc. kan overbelasten. Gevolg esc. stuk.
Meestal openbaart dit zich dit al binnen een aantal packs leeg rijden, en al heel snel op 6S.
Dus ik zou me niet teveel zorgen maken in jou geval ;)

Moeten idd van staal zijn.. maar je doelde in ieder geval op het stukje electronica.

Heb vandaag gebeld met een leverancier met betrekking tot de bumpers(voor/achter) voor mij Typhon.. en een dezer dagen komen die bumperts binnen van T-bone racing dus die komen er asap op!

Moeten idd van staal zijn.. maar je doelde in ieder geval op het stukje electronica.

Heb vandaag gebeld met een leverancier met betrekking tot de bumpers(voor/achter) voor mij Typhon.. en een dezer dagen komen die bumperts binnen van T-bone racing dus die komen er asap op!
Bij welke leveancier ???
Ik wil de t-bones er ook op hebben.
Maar kan ze in NL nog niet vinden.
Ik heb ze gevonden bij toprc.nl

Laatst bewerkt:
Back