Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Het idee achter Arrma is mooie wagens voor de beginnende hobbyist. Dus RTR's.

Echter waar ze nu mee zitten is dat ze met hun 1/8 4wd modellen een andere doelgroep trekken, en dat de 1/10 eigenaars (en de 1/8 natuurlijk ook) upgrades willen. Daarin zijn ze nog veel te zwak.

Mijn zoon van 11 vermaakt zich prima met de Typhon , wel op 4s .
En dat gaat snel genoeg voor hem.
En een arrma Typhon kun je niet vergelijken met bijv een mugen mbx 7 eco.
Mensen die zeggen van wel daar mee wil ik graag van wagen ruilen haha.
Maar volgens mij kun je toch onderdelen van de team durango dex 8 gebruiken voor de Arrma Typhon.

Die auto's die compatible (men zegt zelf identiek) zijn met de Arrma 1/8 scale modellen (4x4) van Team Durango moeten nog uitkomen.
Pas 1 model is geïntroduceerd recent.

Ik heb goed nieuws, mijn Typhon heeft een nieuwe ESC en staat volledig gemonteerd klaar !! En aangezien ze vandaag tot 21:00 geopend zijn ga ik daar vanuit werk meteen naar de LHS.

Ik denk dat ik met de tijd de Typhon (heeel misschien) te koop zet en dan een Losi 8ight 3.0 kit ga kopen met de bijbehorende esc/motor etc etc.. aangezien dit nogal een flink bedrag gaat worden maargoed is nog even zien want ik ben erg tevreden over mijn Typhon (als ik de gefikte ESC niet mee reken)

Mocht ik de Typhon toch houden dan laat ik het Losi idee varen en dan upgrade ik mijn Typhon naar zoveel mogelijk parts van Team Durango (shocktowers,shocks,spoiler,bodyshell etc) (op de esc en motor na want dit gaat dan van Castle Creations worden)

Ben er wel overuit dat de Typhon geen zand/modder meer gaat zien aangezien ik die net helemaal uit elkaar heb gehaald en heb schoongemaakt en het asvalt toch een stuk leuker/mooier vind om op te rijden!!

Laatst bewerkt:
Update!

Vandaag mijn Typhon opgehaald en dit is qua uiterlijk een andere esc.. iets gedetaileerder en op de onderkant staat geen stickertje met made in china maar is in het behuizing gedrukt en het rooster/afscherm kapje is het logo iets meer "crispy" (scherpere hoekjes etc)

Alleen toen de lipos ingeplugged en toen.......... NIKS koelventilatortje draaid nog geen 0,5sec en niks... geen bliepjes of lampjes die branden! Ik dacht wtf.. toen lipos gechecked en ja hoor 1 lipo is naar de %$#@?!! Gebeld met de LHS en gaf aan dat de esc de lipo om zeep heeft geholpen en ze gaven aan dat ze de lipo wel willen opsturen maar dat de kans klein is dat ik dit vergoed krijg omdat dit een gevolg schade is wat (meestal) niet wordt vergoed. Lekker dan een lipo van 65euro naar de gal!! Jammer dat de LHS het niet uitzich zelf wilt compenseren en dat ze dit zelf met de fabrikant proberen op te lossen.

Maargoed ik bestel wel een nieuwe lipo (ergens anders)

En waar ik achter kwam is dat ze mijn servo hebben vervangen met een Rc Plus servo 11kilo en volgens mij niet waterdicht zoals die van Arrma en minder sterk als die van Arrma en qua waarde een heel stuk lager is!! Maargoed het heeft metalen tandwieltjes dus dit scheelt en deed het prima toen ik ff op 3s ging rijden.

Ben allang blij dat ik me Typhon weer terug heb en ditmook nog eens voor het weekend zoals ze dit aangaven en waardeer dit ook zeer. Alleen jammer van die lipo.

https://imageshack.us/i/idzkgfcrj

Update!

Vandaag mijn Typhon opgehaald en dit is qua uiterlijk een andere esc.. iets gedetaileerder en op de onderkant staat geen stickertje met made in china maar is in het behuizing gedrukt en het rooster/afscherm kapje is het logo iets meer "crispy" (scherpere hoekjes etc)

Alleen toen de lipos ingeplugged en toen.......... NIKS koelventilatortje draaid nog geen 0,5sec en niks... geen bliepjes of lampjes die branden! Ik dacht wtf.. toen lipos gechecked en ja hoor 1 lipo is naar de %$#@?!! Gebeld met de LHS en gaf aan dat de esc de lipo om zeep heeft geholpen en ze gaven aan dat ze de lipo wel willen opsturen maar dat de kans klein is dat ik dit vergoed krijg omdat dit een gevolg schade is wat (meestal) niet wordt vergoed. Lekker dan een lipo van 65euro naar de gal!! Jammer dat de LHS het niet uitzich zelf wilt compenseren en dat ze dit zelf met de fabrikant proberen op te lossen.

Maargoed ik bestel wel een nieuwe lipo (ergens anders)

En waar ik achter kwam is dat ze mijn servo hebben vervangen met een Rc Plus servo 11kilo en volgens mij niet waterdicht zoals die van Arrma en minder sterk als die van Arrma en qua waarde een heel stuk lager is!! Maargoed het heeft metalen tandwieltjes dus dit scheelt en deed het prima toen ik ff op 3s ging rijden.

Ben allang blij dat ik me Typhon weer terug heb en ditmook nog eens voor het weekend zoals ze dit aangaven en waardeer dit ook zeer. Alleen jammer van die lipo.

https://imageshack.us/i/idzkgfcrj

Ik heb de zelfde esc in mijn typhon.

Dan heb jij een typhon van een latere productielijn.. als ze dit nu gewoon preventief doen (esc's versturen naar alle LHS) maargoed mijn servo is ook vervangen dus ik hoop niet dat jouw esc in rook opgaat door je servo.

Mooi filmpje trouwens.. baan is wel erg veranderd, toen ik daar nog kwam waren er nog geen "jumps"

Dan heb jij een typhon van een latere productielijn.. als ze dit nu gewoon preventief doen (esc's versturen naar alle LHS) maargoed mijn servo is ook vervangen dus ik hoop niet dat jouw esc in rook opgaat door je servo.

Mooi filmpje trouwens.. baan is wel erg veranderd, toen ik daar nog kwam waren er nog geen "jumps"

Is een leuke baan geworden..... dus wat let je om er eens te gaan rijden hahaha

mariov123. Heb je nog nooit problemen gehad met hoge btw/invoerrechten? En als je lipos besteld met welke transporteur worden ze afgeleverd? Want volgens IATA (International Air Transport Association) mogen er geen Lithium accu's meer verstuurd worden (er zitten wel uitzonderingen tussen zoals bijvoorbeeld dat het wel toegestaan is wanneer dit in een apparaat wordt vervoerd of bij een bepaalde hoeveelheid/gewicht etc)

Ik durf gewoon bijna geen bestellingen te plaatsen buiten de EU ivm de douane.

Kijk eens naar het EU warehouse van Hobbyking, dan heb je ze sneller binnen, en zonder invoerkosten omdat ze al in Nederland zijn!
Als die servo zwakker is zou ik ze toch even bellen daarover, een goede sterke servo is erg belangrijk, zeker als het zo snel gaat op 6S!

mariov123. Heb je nog nooit problemen gehad met hoge btw/invoerrechten? En als je lipos besteld met welke transporteur worden ze afgeleverd? Want volgens IATA (International Air Transport Association) mogen er geen Lithium accu's meer verstuurd worden (er zitten wel uitzonderingen tussen zoals bijvoorbeeld dat het wel toegestaan is wanneer dit in een apparaat wordt vervoerd of bij een bepaalde hoeveelheid/gewicht etc)

Ik durf gewoon bijna geen bestellingen te plaatsen buiten de EU ivm de douane.

Wat Ruudxd zegt klopt als een bus.
Selecteer EU warehouse dan betaal je geen invoer rechten etc....
Het EU warehouse staat namelijk in Utrecht.
Dus je besteld bij Hobby King en het word verzonden vanaf het Eu Warehouse in Utrecht.
Ik bestel bijna alles in het buitenland Ebay en ik bestel bij Hobby King.

Laatst bewerkt:
Oh dit heb ik nooit geweten van HK!! 1000maal dank!! Ik ga zometeen al een bestelling maken.

Ja ik probeer straks op 6s die servo uit en als het echt slecht is dan koop ik zelf wel een goede Savox met een betere kwaliteit.

Ik denk dat ik de Typhon behoud en volledig ga upgraden met Team Durango parts en het Losi idee (voorlopig) laat varen, maargoed ik kan nogal impulsief zijn dus ja.

Update!
... toen lipos gechecked en ja hoor 1 lipo is naar de %$#@?!! Gebeld met de LHS en gaf aan dat de esc de lipo om zeep heeft geholpen en ze gaven aan dat ze de lipo wel willen opsturen maar dat de kans klein is dat ik dit vergoed krijg omdat dit een gevolg schade is wat (meestal) niet wordt vergoed. Lekker dan een lipo van 65euro naar de gal!! Jammer dat de LHS het niet uitzich zelf wilt compenseren en dat ze dit zelf met de fabrikant proberen op te lossen.

Wat is er met de lipo aan de hand? Heb je alle 3 de cellen individueel nagemeten?

Wel apart dat je LHS aan 1 telefoontje genoeg heeft om te weten dat het de Esc. is die je lipo's heeft gesloopt!?
En zo ja, dan behoort de importeur je schade te herstellen. Maar ik kan helaas niet geloven dat dit ook zo te concluderen is.
Verder zou ik mij werkelijk zorgen maken, want dat zou betekenen bij de eerste de beste nieuwe lipo's in 6S opstelling dat het zo weer kan of gaat gebeuren...

Wat betreft die servo, is dat de RCD-645MGB?
Op zich niets mis met het merk, maar ze horen je wel een vergelijkbaar product aan te bieden. En idd. is de stock Arrma/Durango servo 15,0kg en waterproof.

HK heeft top lipo's voor een mooie prijzen. Vanuit het Nederlandse (= EU warehouse) heb je het zo in huis.
Maar zoals altijd, behandel lipo's met gepast respect!

Ook mijn beide 1/10 Arrma's heb ik voorzien van Savox servo's!

Ik heb de Servo uit de Typhon gehaald en los geschroefd.
Een van de tandwieltjes is aan een kant kaal.
Einde Servo of de AR390149 kopen en de tandwielen vervangen.
Savox is leuk maar ook erg prijzig. rond de 80 a 90 euro.
Ik heb de tandwieltjes vervangen van de servo en doet het weer ...... dus kunnen we weer rijden.

Laatst bewerkt:
Back