Het ARRMA-topic / Nieuw RC merk!!!

Gisteren is er een camber link gebroken. Bij maximaal inveren komen deze tegen de cups van de steekassen aan. Ze waren op deze plek al een beetje beschadigd en uit de cups zijn wat stukjes geslagen (maar niet op een manieer dat het de functie beinvloed). Gisteren was een sprongetje te veel.

Ik heb zojuist nieuwe besteld en heb nog eens goed naar de constructie gekeken. Ik heb aan de andere kant geprobeerd de betreffende stang andersom te monteren en het past. Over de gehele veerweg loopt het vrij. Aangezien het tussen kogels gemonteerd zit, is de belasting alleen in lengterichting en daardoor ongevoelig voor de richting waarin het gemonteerd wordt.

De beschadigde cup is op onderstaande foto ook te zien:
 
Zatermorgen een nieuwe ESC opgehaald bij PK.

Moest hem er zelf inschroeven, al had men er wel (na overleg) een EC5 connector op gezet.

Van het weekend wat sprongen wezen maken op het BMX Parkour. Met de nieuwe ESC gaat hij weer als de brandweer! :)

Hopelijk houdt ESC #2 het wat langer vol... :eek:
 
Zatermorgen een nieuwe ESC opgehaald bij PK.

Moest hem er zelf inschroeven, al had men er wel (na overleg) een EC5 connector op gezet.

Van het weekend wat sprongen wezen maken op het BMX Parkour. Met de nieuwe ESC gaat hij weer als de brandweer! :)

Hopelijk houdt ESC #2 het wat langer vol... :eek:
Mooi dat het opgelost is (hopelijk echt).

Over het algemeen is het gebruikelijk dat defecte artikelen door winkel of leverancier gerepareerd worden maar bij hobbyartikelen begrijp ik dat enige handigheid van de gebruiker als vanzelfsprekend beschouwd wordt.
 
Jammer dat dit draadje helemaal op slot valt.

Mijn vraag is of er iemand ervaringen heeft met de vorteks in bls uitvoering?
Heb al de nodige info gevonden , maar deze is niet erg veelbelovend. Lees steeds dat de auto begint te ratelen wanneer hij vermogen moet leveren.
Misschien is de standaard 8,4 v 3300 mah accu niet op zijn taak berekend.

Lees ook dat er een blx versie is. Misschien dat deze beter is .
Graag zie ik jullie reactie tegemoet.
 
Laatst bewerkt:
Als eigenaar van 2 Arrma RC auto's kan ik natuurlijk niet achterblijven in dit Arrma topic.

Arrma Raider buggy mega ---> BLX
De Raider buggy heb ik als mega versie gekocht (dus met brushed motor en ESC) en zelf omgebouwd naar brushless door middel van een BLX setje dat ik via marktplaats op de kop heb kunnen tikken. Dit was een enorme verbetering. De standaard brushed motor was binnen de kortste keren al kapot (remfunctie deed niets meer, en de power was er al snel uit. Waarschijnlijk doorgebrande borstels in de brushed motor. Met de BLX set loopt deze buggy als een speer en het is erg leuk om er mee te rijden. Wheelies zijn erg makkelijk, om dit een beetje te kunnen controleren heb ik een wheeliebar gemonteerd. Hij gaat met de standaard BLX vertanding (54 spur en 17 pinion) momenteel een bescheiden 50,3 km/h op GPS gemeten. Er is ongetwijfeld nog veel meer uit te halen met een andere vertanding, zoals ook onderstaande "upgrade chart" laat zien:
http://www.arrma-rc.com/assets/images/344JKMQAXY8DPPHXUBNBVJXCJKKJKUCHNN63UQ36CAEBCKTDKV.jpg

Verder heb ik de Raider voorzien van een 20kg sterk servo van Power HD, nadat het standaard (zwakke) Arrma servo kapot was gegaan na een lichte crash tegen een stoeprand. Ook heb ik sterkere veren geinstalleerd en andere (dikkere) olie in de schokbrekers gedaan. De standaard banden waren al snel versleten op het asfalt, daardoor heb ik nog wat ge-experimenteerd met allerlei soorten banden, voornamelijk low budget banden van Aliexpress (chinese webshop). Ondanks de lage prijs (4 banden rond de 15 euro inclusief verzenden is goed haalbaar) heb ik hele goede resultaten gehaald met zowel onroad als offroad banden. De wheelybar die ik heb geïnstalleerd is een origineel Arrma onderdeel. Tenslotte is de buggy voorzien van gave LED verlichting.

Arrma Kraton
Graag wilde ik ook een 1:8 schaal auto. Na veel zoeken en vergelijken ben ik uitgekomen op de Arrma Kraton die een van de beste prijs kwaliteit verhouding heeft in het 1:8 segment naar mijn mening. De zwakke onderdelen zijn: de standaard veren zijn erg slap, wederom slecht servo van Arrma, en de motor wordt op 6S enorm heet (77+ graden) en de ESC schijnt in voorgaande versies snel door te kunnen branden. Ik heb echter een V3 serie Kraton waarbij dit probleem zich niet meer zou moeten voordoen. De upgrades die zijn doorgevoerd of nog staan te gebeuren:
- De vering heb ik vervangen door sterkere en langere veren van een Thunder Tiger ST4 G3, te weten de PD-07-0041 voor de achterkant en de PD07-0045 voor de voorkant. Dit is een enorme verbetering! Aanrader!
- De olie in de achterschokbreker heb ik vervangen door 700cst olie, en de voorkant is voorzien van 600cst olie. Dit levert een betere damping op tov de 550cst olie die er standaard in zit vanwege de sterkere veren. Met de nieuwe veren is nu de damping weer in verhouding.
- Het servo is vervangen door een digitaal Savox servo, type SA1231. Deze heeft 30kg trekkracht;
- Er is een nieuwe motor besteld, namelijk een krachtige Leopard 4082, 2000kv;
- Nieuwe ESC van Hobbywing EZRUN Max8 V3 150A (waterproof);
- T-bone racing voorbumper
- T-bone racing wheelie bar
- De kap ga ik verstevigen met zelfklevende gaasband en Shoe Goo (zoek maar eens op youtube)
- Alle koggellagers vervangen die niet meer soepel liepen. Sommigen vervangen door gesealde lager (houdt stof en water beter buiten wat de levensduur ten goede komt).

Ik ben erg benieuwd naar de temperatuur waardes en power met de nieuwe ESC en motor combinatie. Ik rijd momenteel met een 14T pinion gear en dikkere olie in de 3 differentiëlen (10.000cst voor, 15.000cst midden, 7000cst achter). Standaard is dit 7.000 voor, 10.000 midden en 3000/5000 achter. Geen groot verschil maar door dit klusje zelf uit te voeren heb ik de differentiëlen eens open gehad en alles goed schoon kunnen maken van binnen. Ook leken de differentiëlen niet voldoende gevuld vanaf de fabriek. Nu weet ik zeker dat het goed gebeurd is (gevuld met olie tot aan de crosspins).

Volgens mij was het dat :) Ik ben pas een jaar actief in deze hobby, maar ben helemaal verslaafd eraan geraakt en beleef er veel plezier aan (soms frustratie, maar dat is slechts tijdelijk). Naast deze twee auto's van Arrma heb ik ook nog 2 boten en een klein helicoptertje om de RC hobby af en toe was af te wisselen.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    268,5 KB · Weergaven: 234
  • image.jpg
    image.jpg
    147,9 KB · Weergaven: 214
Laatst bewerkt:
Mooie auto's!
U lijkt inderdaad alle bekende problemen met de Kraton opgelost te hebben, het schijnen fijne auto's te zijn!
Fijn ook dat er delen uitwisselbaar zijn met Durango als ik het goed heb?
Heeft u de allernieuwste versie die net uit is?
 
Mooie auto's!
U lijkt inderdaad alle bekende problemen met de Kraton opgelost te hebben, het schijnen fijne auto's te zijn!
Fijn ook dat er delen uitwisselbaar zijn met Durango als ik het goed heb?
Heeft u de allernieuwste versie die net uit is?

Volgens mij zijn er wel een aantal onderdelen uitwisselbaar met Team Durango. Zelf heb ik hier nog geen ervaring mee, in de toekomst ga ik wel een setje shims bestellen van team durango die ook in de differentiëlen van de Kraton zouden moeten passen. Ook heb ik van andere gebruikers gelezen dat zij veren van team durango hebben gebruikt om de Kraton stugger af te veren. Zelf heb ik de Thunder Tiger PD07-0041 en 0045 gebruikt. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden J Ik heb niet de allernieuwste Kraton die net uit is met de andere motor, ESC en de kap met de nieuwe look. Zelf vind ik die erg mooi, dus ik ga die kap straks wel los proberen te bestellen. De motor en ESC ga ik nu toch al vervangen, en denk dat die set beter is dan de geupdate versie van de Arrma motor en ESC in de nieuwe Kraton. Ik vind de nieuwe Kraton erg gaaf om te zien, dit ligt vooral aan de nieuwe kap, zie hieronder:

http://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/kraton/blx
 
Gisteren een Senton gekocht maar bij het solderen van een EC5 stekker aan de blx180 esc kom ik erachter dat ik niet weet welke draad de plus is en welke de min
Ik heb al gezocht, maar ik kom niet verder dan een afbeelding met een rode en zwarte krimpkous aan het eind van de draden. Is er een technische tekening van deze esc of zie ik iets over het hoofd?
 
Heel logisch, gewoon de connector van je batterij inpluggen en kijkeb waar je - van de accu gaat en de +...

En solderen met die hap
 
Zoek een foto op van de esc waarbij de draden aan een accu zitten. Dan kun je zo zien welke kant postitief en negatief is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dit weekend heb ik na een lange tijd weer met mijn Kraton gereaced.
De auto is nog steeds stock, maar inmiddels heb ik de Spektrum
DX4s en een sr4210 ontvanger erin. De AVS werk echt geweldig ondanks deze nog gekalibreerd moet worden. In de meest heftige omstandigheden word de auto redelijk recht getrokken. Ik rij op 6s met de Traxxas 3s (x2) accu's. Wat blijft dit een ongelooflijke vette auto. Wel vind ik de auto persoonlijk teveel open aan de onderkant waardoor er allerlei steentjes overal in vliegen. Ik ga dit voortaan per race afplakken.

Helaas is mijm stock servo vandaag gesneuveld en ga ik deze vervangen door de ace1015. Deze heb ik ook in mijn Vorza en Mugen en werkt perfect. De stock servo vond ik sowieso traag.

Gelukkig heb ik de losi mini T en B ook bij mij en anders kan ik altijd nog racen met mijn grote mensen Mers A45 rebellion :)
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    102,6 KB · Weergaven: 214
  • image.jpeg
    image.jpeg
    81,1 KB · Weergaven: 208
  • image.jpeg
    image.jpeg
    574,4 KB · Weergaven: 193
Als ik mensen nog een straat banden tip mag geven, check de proline road rage! Die zitten echt zeer goed op de weg.

Ik wil mijn auto nog upgraden met andere veringen en eventueel een andere kap. Dan is deze klaar.

Heeft iemand nog een tip voor een mooie kap? De originele vind ik erg mooi maar vind het zonde om deze voor het bash werk te gebruiken. Zou een E-Revo kap pasklaar gemaakt kunnen worden?
 
Als ik mensen nog een straat banden tip mag geven, check de proline road rage! Die zitten echt zeer goed op de weg.

Ik wil mijn auto nog upgraden met andere veringen en eventueel een andere kap. Dan is deze klaar.

Heeft iemand nog een tip voor een mooie kap? De originele vind ik erg mooi maar vind het zonde om deze voor het bash werk te gebruiken. Zou een E-Revo kap pasklaar gemaakt kunnen worden?
Ze zeggen dat proline road rage wel erg opzwellen. Ik denk dat voor dezelfde prijs aka beter merk is.
 
Ik heb als straatbanden ook de Proline road rage en kan bevestigen dat het enorme pizza cutters worden wanneer ze met 6s op snelheid komen. Erg tricky/onvoorspelbaar met high speed runs, zeker zonder AVC. Ze hebben wel goede grip wanneer ze niet gezwollen zijn en zien er goed uit. Ik heb helaas zelf nog geen alternatief gevonden. Over de standaard banden ben ik heel tevreden wat betreft offroad gebruik. Op het asfalt slijten deze te snel wat ik zonde vind. De banden van binnen tapen zou wel een oplossing kunnen zijn, maar helaas zitten die van mij al op de velg gelijmd.
 
Is zo'n Arrma Kraton met een 4S of 6S lipo, stock, nou sneller dan een Rustler VXL, met een 2S of 3S lipo? Ligt die Arrma Kraton vanwege 1/8 zeker veel beter op de weg met 60+km/h?
 
Kraton ligt beter op de weg. Rustler kan sneller want is veel lichter, in theorie sneller, want in praktijk is het hamdelbare er wel vanaf...
 
Kraton ligt beter op de weg. Rustler kan sneller want is veel lichter, in theorie sneller, want in praktijk is het hamdelbare er wel vanaf...
Precies, daarom stel ik deze vraag. Mijn auto is met die lipo onhandelbaar geworden, zelfs bij gas bij met 40 km/h gaat hij wheelies maken. Nu heb ik een wheelie bar besteld. Maar misschien ga ik in de toekomst wel een Kraton kopen als dit blijft. Het is leuk om als beginner te experimenteren met een 2wd maar het is mij ooit bijgestaan dat die lastiger te besturen zijn. Ergens anders op het forum zag ik dat een 4wd meer onderhoud vereist. Maar niet-competitie RTR truggy's vereisen toch minimaal onderhoud?
 
Back
Top