Het brommer topic.

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door pip, 16 apr 2009.

  1. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    Eindelijk, nog een Vespa rijder :p.

    Bravo,s zijn wel leuke brommers. Deze hebben toch 2 versnellingen? Of zijn dat de super bravo,s?
     
  2. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.143
    Locatie:
    enschede
    Nee, gewoon zonder versnelling.
    Versnelling zit inderdaad op de super bravo.
    Maar ik zit er nu aan te denken een 55cc onder te zeten.
    In plaats van de standaard 50cc.
     
  3. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    Zou ik iets zwaarders nemen. Ik heb nu een Dr 70cc een grotere carb. en het blok compleet aangepakt zodat deze perfect matcht met de cilinder. Gaat bij elkaar met een snelle pijp ongeveer 75 dus dat valt ook wel iets mee. Maar wil je gewoon 55 a 60 rijden dan voldoet een Dr 55tje ook wel.

    Trouwens, koop nooit van die goedkope cilinders. Ik had hiervoor een Kreko cillinder van 4 tientjes maar dat is echt troep. Hartstikke rijk afgesteld, en rustig aan het inrijden en ik had al een klever te pakken.

    Dus beter een Dr of een malossi cillinder dat is stukken betere kwaliteit.
     
  4. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.143
    Locatie:
    enschede
    Ik heb nu wel de goedkoopste cilinder die er was...50cd
    Ingereden met standaard uitlaat ongeveer45 km per.uur gereden.
    bleek later dat hij maar 45-46km per uur liep.

    Toen een techno cc uitlaat met dikke bocht.
    Nu loopt hij 54km per uur.
    Maar trekt slecht op, en wil toch sneller bij het stoplicht weg kunnen rijden.
     
  5. veldmuis

    veldmuis

    Lid geworden:
    22 aug 2011
    Berichten:
    1.298
    Locatie:
    wormerveer
    Leuk forum he? Dat kreidlerforum Wilbert ;)

    Check je topic maar, kijk wat het losmaakt. Ruziende ouwe nozems hahaha
     
  6. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    Ja dan moet je echt een 70cc DR cillindertje kopen. Trekt echt goed op en een hele harde boost tussen de 40 en de 60.
     
  7. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    @ veldmuis.

    Ja , haha. Ik hoorde het al van me broer ja. Kreidler is ook van hem.

    @ Jeffrey

    Ja dan moet je echt een 70cc DR cillindertje kopen. Trekt echt goed op en een hele harde boost tussen de 40 en de 60.
     
  8. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.143
    Locatie:
    enschede
    Maar ik heb er liever geen 70cd onder hangen...
    i.v.m politie controles bij school, ze staan er vaak.
    ik wil eigenlijk de max snelheid niet omhoog halen en alleen wat sneller optrekken.
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.035
    Locatie:
    Zwolle
    Heb je een linkje Wilbert, ben wel benieuwd :)
     
  10. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    Hmm, je zou dus een grotere poelie kunnen doen? Je moet niet te groot gaan in poelie maat, want dan krijg je weer overtoeren op top.
     
  11. mikei

    mikei

    Lid geworden:
    7 jun 2013
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Rotterdam
    Je krijgt juist meer toeren als je een te kleine hebt, heb je een kleine heb je meer koppel en heb je een grote dan heb je meer topsnelheid.

    mike.
     
  12. mikei

    mikei

    Lid geworden:
    7 jun 2013
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Rotterdam
    Sneller optreken en niet sneller rijden kan helaas niet, dit wil iedereen.

    Dat kan alleen als je er een vario ring in zet maar dan ga je ongelofelijk veel overtoeren maken op top.

    Anders gewoon een begrenzer erop? mooi wegwerken in je kabelboom, deed ik ook altijd.

    mike.
     
  13. Richard86

    Richard86

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.319
    Locatie:
    duiven
    Of gewoon de scooter/brommert zodanig opvoeren :eek: dat de politie je niet bijhoudt:thumbup:

    Ik heb nooit er spijt van gehad om dagelijks met sprinter voor woon/werk te gebruiken :eek:

    Maar de bekeuringen die ik heb gehad pff..:(
    Maarja je bent maar 1x jong :D ben nu verstandiger gelukkig 1x tehard en je bent ff je rijbewijs kwijt:eek:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  14. mikei

    mikei

    Lid geworden:
    7 jun 2013
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik heb ook wel veel boetes gehad, maar leuk was het wel haha,

    Reed altijd met een laag/middel toerige 70cc cilinder zoals de stage 6 pro70 en standaard uitlaat en 17.5mm op piaggio dat reed heerlijk.

    mike
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  15. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    Idd, een vario is een hele mooie oplossing. Het probleem is alleen dat de sets niet meer nieuw verkocht worden en uiterst zeldzaam zijn en daarom ook ontzettend duur ( tussen de €200,- en €300,-). Het voordeel is wel dat je hard op kan trekken, en op top vrij weinig hoeft in te leveren waardoor je dus echt goed gebruik maakt van je vermogen.
     
  16. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.143
    Locatie:
    enschede
    ondertussen is er al weer het een en ander gebeurd aan mijn vespa....
    alles is gespoten...
    hier liggen/hangen alle onderdelen.
    [​IMG]

    ondertussen een dag of 10 terug een yamaha neos vast laten lopen nadat hij sinds december al voor onderhoud bij de fietsenmaker en af en toe thuis stond.
    hiervoor had ik op de vrijdag een vespatje gevonden op marktplaats welke er dan wel niet 100% perfect in de lak uitzag. maar doordat ik geen vervoer meer en had dit eigenlijk met spoed nodig had maar gemaild naar de eigenaar.
    die zaterdag samen met mijn vader even 240 km heen en 240 km terug gereden om hem op te halen.
    deze brommer kwam ui Bosschenhoofd in de buurt van breda.
    [​IMG]
    de vespa had een probleem met de achter-verlichting en had nieuwe koppelingsschoenen nodig.
    de verlichting was een raar probleem. het probleem zat hem niet in de aardekabel en ook niet in de de kabel met de 12v aansluiting. bij 1 van de 2 vervangen werkte het nog niet.
    daarom 2 nieuwe kabels door het achterspatbord....en het werkte weer.

    na een zaterdagmiddagje en een zondag sleutelen was dit het resultaat.
    [​IMG]
    schuine standaard komt van de andere vespa en deze vespa heb ik opgehaald met een bananenzadel....daarom het witte zadel van mijn andere erop en bij een lokale scooter-sloop-shop een ander zwart zadel voor mijn andere bravo gekocht.

    deze week ben ik ook weer begonnen met het monteren van de vespa.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    ook het probleem met sneller optrekken een beetje uitgelegd bij de scootershop.
    deze raadde mij aan om een ander luchtfilter te monteren.
    ik had er een imitatie malossi powerfilter onderzitten.
    nu heb ik de echte malossi.
    [​IMG]

    we zullen het verschil merken.
    wel zit het imitatie filter nu onder de rode vespa.
    deze had zo'n standaard luchtfilter door het frame heen geleid.
    https://encrypted-tbn3.gstatic.com/...URYJuNUnRA6ikHpTsWEJtiMsR9l7FrkUZYjRWt66cLPYw
    zoiets dus.
     
  17. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    Die malossi filters zijn idd goede filters! Alleen even 1 maal een tywrap er omheen trekken omdat ze nog regelmatig uit elkaar willen vallen. Heb ik al heel aantal keer gehad met als geval dat je ongemerkt een hele hoop troep je blok in trekt.

    Voor de rest ziet het er echt strak uit!
     
  18. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.143
    Locatie:
    enschede
    inmiddels al weer een eindje op weg naar een complete brommer...
    [​IMG]
    deze foto is eigenlijk al een beetje "out of date"..
    alleen de rem/gas kabels nog aansluiten... en mijn verlichting 100% maken...

    dat van de malossi filter is wel een goede tip, en heb ik daarom zeker even toegepast.


    dan had ik eigenlijk ook nog een andere vraag..
    met mijn rode vespa heb ik woensdag een warmloper gehad.
    door te weinig olie gemengt in combinatie met een plaat onder de motor die alle warmte in de achterbrug hielt....hij liep verschrikkelijk beroerd tot hij plots vast sloeg.

    na afkoelen loopt hij nu weer maar stationair is niet meer af te stellen soms loopt stationair veelste hard en is het net of de motor met afremmen alleen nog maar aangehouden wordt door de koppeling....cilinder en zuiger zit geen krasje of iets op...zuigerveren zien er niet slecht uit...
    wat kan ik eraan doen om hem weer fatsoenlijk stationair te laten lopen....
     
  19. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    Persoonlijk denk ik toch dat hij wel schade opgelopen heeft, zeker als hij opeens compleet anders loopt nadat je niets hebt veranderd.

    Maar als je niets ziet zitten dan heeft de zuiger niet klem gezeten dus schade lijkt me dan sterk.

    Wat je kunt doen? ik weet niet of je na de warmloper wat veranderd hebt en dat hij daardoor misschien slecht loopt, maar anders ben ik toch bang dat je een overmaat zuigertje en/of zuigerveren moet hebben.
     
  20. RCjeffrey

    RCjeffrey

    Lid geworden:
    7 jun 2011
    Berichten:
    1.143
    Locatie:
    enschede
    ik zelf heb nadien alleen de plaat onder de achterbrug weg geslepen.
    nu loopt hij niet warm en kan eigenlijk gewoon normaal rijden..
    alleen stationair is slecht.
     

Deel Deze Pagina