Het brommer topic.

Dit is het levensverhaal van mijn 2 week oude beta ark rr.
Hij is 2 weken gelden gejat en een dag daarna weer terug gekomen.
De politie zag mijn scooter staan en gewacht tot er iemand naar toe liep en die ook meteen opgepakt.
Scooter laten nakijken bij de dealer en er zat voor 1099,- schade aan.
Het t-stuk was kapot en een aantal kleine krasjes.
Vandaag een bericht van de verzekering (hij was all risk verzekerd) dat ze hem gaan vergoeden:D
na 2 weken wordt tegenwoordig je scooter al gestolen

Laatst bewerkt:
uhhmm wel hoor;) maar ik keek op bord langs de weg wat mijn snelheid was en toen op me teller om te kijken wat de afwijking was maar toen sag ik een jongen midden op de weg die stond 10 meter na het bord stil. denk dat jij hem ook niet had kunnen ontwijken.

tim

Ja dat is wel een goede rede! Lijkt me beetje toevallig dat er plotseling een jongen midden op de weg staat, die zou je al lang van te voren gezien moeten hebben. Blijkbaar hou je je met andere dingen bezig onder het rijden, kan je dus niet goed rijden.

Ik let niet eens meer op de snelheden! :pim:
haha nee hoor, het kan gebeuren, je leert er alleen maar van.
wat had je voor schade dan?
gr. Jeroen

het kan gebeuren, je leert er alleen maar van.

Heb je het nu werkelijk over dat ongeval met die jongen midden op de weg:?:
Je doet precies alsof het allemaal niets voorstelt, alsof dat sowieso wel eens moet gebeuren nu en dan...?
Je rijdt met je scooter op een openbare weg waar zich ook andere mensen bevinden, en niet op een circuit. Een ongeluk krijgen is niet iets om zomaar weg te lachen, en kan vaak veel erger aflopen.

jaa daar heb ik het over ja,
kom op zeg hij kan het na vertellen, en straks lacht hij erom
maar het is wel raar, ik zou toch aan de kant gaan, in de fietser zijn geval.

Gelukkig dat hij het inderdaad kan na vertellen, maar dat maakt niet dat dit iets is om zomaar licht over te gaan. Want dan word je namelijk laks en onoplettend in het verkeer.
Ik rij nu bijna 2 jaar auto en ben daar al meerdere malen achter gekomen. Een bestuurder van een scooter zou dat ook moeten weten, zeker aangezien hij/zij een zwakke weggebruiker is.
Meestal gaat het wel goed in het verkeer, maar ik heb het over die ene keer dat het fout gaat omdat een bestuurder nonchalant was (of hij nu slachtoffer was of niet). :)

Met een plaat voor je kop zie je natuurlijk niet wat er verderop gebeurt :(

Ongelooflijk hoe sommigen rijden, vooral de dames houden het gas open waar het nou juist verstandiger is wat te dimmen, en dan bedoel ik dus de meisjes die net hun scootertje hebben. Best wel jammer dat dat inzicht dan ontbreekt.

Waarom weeral de vrouwen.
Gasten met een brommertje zijn even grote stomkoppen want ze verkopen meestal veel show met dat ding en als ze dan op hun bek gaan is het ocharme.:D

jaa daar heb ik het over ja,
kom op zeg hij kan het na vertellen, en straks lacht hij erom
maar het is wel raar, ik zou toch aan de kant gaan, in de fietser zijn geval.

Als je in het verkeer zit, is het geven en nemen.
De ene keer staat er iemand stil, moet jij dr op reageren.
Een andere keer kan het gebeuren dat JIJ stilstaat, wat betekend dat iemand anders dr op moet reageren.
Zou jij dan blij zijn als diegene zegt, ach, die hoort daar niet te staan, die lacht dr vast later wel weer om?

@ Tim. Trouwens, je krijgt er over een tijdje wel meer gevoel van snelheid. Ik kijk nagenoeg nooit op mijn teller, omdat ik "aanvoel" welke snelheid ik rijd.

Heb je dr zelf nog wat aan over gehouden? Dat is belangrijker dan schade aan je scoot.

Groeten,

Ruben

Laatst bewerkt:
Gelukkig dat hij het inderdaad kan na vertellen, maar dat maakt niet dat dit iets is om zomaar licht over te gaan. Want dan word je namelijk laks en onoplettend in het verkeer.
Ik rij nu bijna 2 jaar auto en ben daar al meerdere malen achter gekomen. Een bestuurder van een scooter zou dat ook moeten weten, zeker aangezien hij/zij een zwakke weggebruiker is.
Meestal gaat het wel goed in het verkeer, maar ik heb het over die ene keer dat het fout gaat omdat een bestuurder nonchalant was (of hij nu slachtoffer was of niet). :)

Ohja.. Heb je jouw ook weer.. Meneer die het altijd maar beter weet en zelf niks fout doe. Ik erger me eigen echt serieus zo erg aan hea, elke keer als ik een bericht van jouw lees.. weet je het wel weer beter.. ! Man het kan iedereen overkomen! Maar nee, meneer moet weer even uitleggen dat hij wel altijd zo heilig is en alles waar iemand anders mee bezig is word afgekraakt omdat, meneer het weer zooo goed weet..!

Ach man.. pleur op ofzo,

Ohja.. Heb je jouw ook weer.. Meneer die het altijd maar beter weet en zelf niks fout doe. Ik erger me eigen echt serieus zo erg aan hea, elke keer als ik een bericht van jouw lees.. weet je het wel weer beter.. ! Man het kan iedereen overkomen! Maar nee, meneer moet weer even uitleggen dat hij wel altijd zo heilig is en alles waar iemand anders mee bezig is word afgekraakt omdat, meneer het weer zooo goed weet..!

Ach man.. pleur op ofzo,

Hmm, ik heb toch nooit gezegd dat ik een heilig boontje ben in het verkeer? Dat is helemaal de moraal van de verhaal niet. De kern is net dat iedereen op moet letten, dus jij ook, dus ik ook, dus de rest ook.

Ik vind het charmant dat je me als een heilig boontje ziet, maar gelukkig zie ik mezelf absoluut niet zo! ;)
Ik denk dat jij eerder een beetje persoonlijke wroegingen jegens mij hebt. Wat ik overigens niet goed- noch afkeur, maar benader me dan via pb en vervuil het topic hier niet zo. :)

Laatst bewerkt door een moderator:
pas op, Houd het a.u.b. netjes!
Ook als je het niet met elkaar eens bent.

Back on-topic, brommerts! ;)

Grt,
Eric

Zie je.. dat bedoel ik..!

Als je zelf niet zo heilig ben, kijk dan eerst naar je eigen.. dan naar andere..!
Je zou eerder naar iemand`s persoonlijke staat vragen na zo`n aanrijding.

Je zou eerder naar iemand`s persoonlijke staat vragen na zo`n aanrijding.

Inderdaad, daar ben ik het helemaal mee eens. En als je daarom reageerde ik ook op Smit Hunter. Hij vroeg immers meteen naar de schade aan de brommer, waardoor het leek alsof hem dat meer boeide. ;)

Als ik zelf geen heilig boontje ben, zou ik overigens niet weten waarom me dat meteen het recht tot spreken af zou nemen? Ik probeer hier mijn mening neer te tikken, gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen. Een overtreding in het verkeer hoeft niet altijd opzettelijk te gebeuren, daarom hamerde ik er nogmaals op dat voorzichtigheid altijd geboden is! Zowel voor automobilisten als voor zwakke(re) weggebruikers.

Dus waar wringt dan bij jou het schoentje? :)

Ik vroeg: wat had "JE" voor schade dan?
vraag ik naar de schade aan zijn scooter?
staat er niet echt, alhoewel je wel zou denken,
ik vroeg naar de schade in het algemeen

PS. niet altijd het slechte zien in een persoon
gr. Jeroen

Laatst bewerkt:
Neemt nog steeds niet weg dat je dat ongeval alsnog banaliseerde. Dààr ging het mij in de eerste plaats om. ;)

PS: Daarbij noem ik schade niet echt iets wat van toepassing is op een persoon. Als een persoon "schade" oploopt, noemt men dat doorgaans een kwetsuur of een verwonding.
Volgens Van Dale is de hoofdbetekenis van "schade" trouwens nog steeds "waardevermindering". ;)
Nu ja, als jij het bedoelde in de zin van een verwonding; dan hebben we mekaar verkeerd begrepen en ben ik de eerste die mea culpa slaat. :) Hoewel het is mijn ogen nog steeds erg verkeerd is een ongeval te bestempelen als iets "waar we later om lachen".

Back